Portal V10 » Aktualności » Toyota - nowe wersje modeli Verso, Prius i iQ zadebiutowały w Genewie
Toyota - nowe wersje modeli Verso, Prius i iQ zadebiutowały w Genewie
2009-03-30 - K. Spychalski Tagi: Toyota, Toyota Prius, Toyota iQ, Toyota Verso
Na zakończonym już Salonie Samochodowym w Genewie Toyota zaprezentowała kilka ciekawych modeli i rozwiązań technicznych.
Toyota Verso
Innowacyjna, unikalna koncepcja nowej Toyoty Verso - "Dynamic Lounge" - została stworzona z myślą o klientach poszukujących samochodu MPV. Zwraca uwagę wyrafinowana stylistyka karoserii i wnętrza, przestrzeń, której oczekujemy od samochodu klasy Multi-Purpose Vehicle, komfort, praktyczność i elastyczność, najwyższy poziom bezpieczeństwa pasażerów i przechodniów, a także przyjemność z jazdy, niski poziom hałasu oraz dynamika typowa dla mniejszych samochodów osobowych. W nowym, zaprojektowanym od podstaw wnętrzu zastosowano udoskonalony przez Toyotę system foteli Easy Flat-7, co zapewnia kierowcy i pasażerom więcej miejsca na nogi, a tym samym większy komfort. Wiele uwagi poświęcono również łatwości obsługi ze szczególnym uwzględnieniem dostępności miejsc w drugim i trzecim rzędzie foteli i wygody podróżujących tam pasażerów. W nowej Toyocie Verso wprowadzono technologię Toyota Optimal Drive, pozwalającą zwiększyć moc silnika nawet o 20% przy oszczędności paliwa i zmniejszeniu emisji CO2 nawet o 12%. Dostępnych jest pięć silników, w tym turbodiesle D-4D o pojemności 2 litrów i mocy 126 KM (napędzany nią 7-miejscowy model Verso ma najniższy poziom emisji CO2 w klasie pojazdów z silnikami o mocy 110-140 KM, najpopularniejszej dla segmentu C-MPV) oraz pojemności 2,2 litra i mocach 150 i 177 KM, a także benzynowe silniki Valvematic o pojemnościach 1,6 i 1,8 litra, odznaczające się najlepszymi w swojej klasie parametrami pod względem poziomu emisji CO2.
Dzięki najniższemu w swojej klasie współczynnikowi oporu powietrza Cx, wynoszącemu zaledwie 0,295, większemu rozstawowi osi, zwiększonemu rozstawowi kół przednich i tylnych oraz radykalnie zmodyfikowanej geometrii zawieszenia, nowe modele Verso oferują lepszą dynamikę, większą precyzję prowadzenia, stabilność i komfort jazdy.Nowy Verso został stworzony tak, by uzyskać maksymalną ocenę 5 gwiazdek w zaostrzonych testach Euro NCAP. W tym celu zastosowano wiele zaawansowanych rozwiązań zwiększająch bezpieczeństwo aktywne, pasywne i bezpieczeństwo pieszych, a także mocne, absorbujące uderzenia nadwozie, zbudowane z wielu elementów wykonanych z wysokowytrzymałej stali.
Europejska premiera: nowa Toyota PriusToyota Prius jest jednym z najważniejszych osiągnięć w rozwoju ekologicznych napędów. Kolejne generacje tego modelu stanowią dowód zaangażowania Toyoty w tworzenie nowatorskich rozwiązań przyjaznych dla środowiska i wyznaczają kierunek działań, których celem jest skonstruowanie ekologicznego pojazdu przyszłości. Nazwa Prius - w wolnym tłumaczeniu z łaciny "przodownik" - stała się symbolem przyjaznego środowisku samochodu, stworzonego zanim jeszcze świadomość ekologiczna zyskała powszechne uznanie.
Nowy Prius jest doskonałym przykładem tego, jak wiele możliwości kryje w sobie hybrydowa technologia. Pojazd ten ustanawia nowe standardy w dziedzinie nowatorstwa, designu i przyjemności jazdy. Zastosowany w nim napęd nowej generacji Hybrid Synergy Drive(R) został stworzony w wyniku licznych usprawnień. 90% podzespołów układu napędowego przeprojektowano, tworząc jednostkę o mniejszej masie i wymiarach, a przy tym większej mocy, mniejszym zużyciu paliwa i lepszej tolerancji na niskie temperatury. Moc napędu wzrosła o 22%, zużycie paliwa zmniejszyło się o 14%, zaś emisję CO2 udało się zmniejszyć do zaledwie 89 g/km.
Nadwozie nowej Toyoty, o atrakcyjnej linii, inspirowanej projektem ECO-ICON, wyróżnia się najniższym w świecie współczynnikiem oporu powietrza Cx równym 0,25, zaś ergonomiczne wnętrze wyposażone jest w nowatorską, dwustrefową deskę rozdzielczą oraz liczne rozwiązania ułatwiające prowadzenie, m.in. wyświetlacz przezierny (head-up display), system informacyjny "Touch Tracer", układ wentylacyjny zasilany ogniwami słonecznymi oraz system wspomagający parkowanie Intelligent Parking Assist.
Nowa Toyota iQ 1,33
iQ to najmniejszy w świecie samochód czteroosobowy - ma niecałe 3 metry długości. Pojazd ten, rewolucyjny pod względem zwartości i ergonomii konstrukcji, jest doskonałą ilustracją użycia wyrafinowanych rozwiązań technicznych w służbie ekologicznego transportu. Praktyczny, zwinny i znakomicie sprawdzający się w miejskim środowisku nowy samochód Toyoty wyróżnia się też komfortem podróżowania na długich dystansach, elegancją i dynamiką typową dla większych pojazdów z wyższych segmentów.
Nowy benzynowy silnik Dual VVT-i o pojemności 1,33 litra i mocy 100 km, wykorzystujący technologię Toyota Optimal Drive, dostępny będzie pod koniec czerwca 2009 r. iQ 1,33, wyposażony standardowo w 6-stopniową skrzynię biegów i ekonomiczny system Toyota Stop and Start, zużywa 4,8 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym i emituje zaledwie 113 g CO2 na km. W przypadku zastosowania wygodnej w użyciu skrzyni Toyota Multidrive zużycie paliwa wynosi jedynie 5,1 l/100 km, zaś emisja CO2 - 120 g/km.
Mimo swych wyjątkowo małych rozmiarów, iQ zapewnia pasażerom najwyższy stopień bezpieczeństwa. Karoseria z wielopunktowym systemem pochłaniania energii uderzenia, 11 poduszek powietrznych i zaawansowana technologii kontroli trakcji i kontrola stabilizacji pojazdu VSC sprawiły, że Toyota iQ uzyskała najwyższą ocenę 5 gwiazdek w zaostrzonych testach Euro NCAP.
Toyota Optimal Drive
Toyota zajmuje w branży motoryzacyjnej wiodącą pozycję w dziedzinie ochrony środowiska, rozwijając nowe technologie w dwóch kierunkach: Toyota Optimal Drive i Hybrid Synergy Drive(R). Toyota Optimal Drive to połączenie różnorodnych zaawansowanych rozwiązań, służących obniżeniu masy silnika, zmniejszeniu strat energii mechanicznej oraz optymalizacji efektywności spalania w celu uzyskania dobrych osiągów i przyjemności z jazdy przy jednoczesnej oszczędności paliwa i niskim poziomie emisji niepożądanych substancji.
Wiodąca pozycja w dziedzinie ochrony środowiska - Hybrid Synergy Drive(R)
Hybrid Synergy Drive(R) to pionierska technologia, która z czasem będzie coraz powszechniejsza w pojazdach Toyoty - szeregowo-równoległy napęd hybrydowy, umożliwiający jazdę zarówno na silniku spalinowym, jak i na elektrycznym, a także z wykorzystaniem obu na raz. Rozwiązanie to łączy zalety szeregowego napędu hybrydowego (energooszczędność, brak emisji i ciszę silnika elektrycznego) z zaletami równoległego napędu hybrydowego (lepsze osiągi). Prius nowej generacji wyposażony jest w usprawniony napęd Hybrid Synergy Drive(R), łączący niższe zużycie paliwa i niższą emisję CO2 z większą mocą, dającą większą przyjemność z jazdy.
Opracowana przez Toyotę platforma Hybrid Synergy Drive(R) stała się znakomitym punktem wyjścia w tworzeniu pojazdów zarówno klasy Plug-in Hybrid Vehicle (PHV; akumulatory ładowane z sieci energetycznej), jak i Hydrogen Fuel Cell Hybrid Vehicle (FCHV; źródłem energii są wodorowe ogniwa paliwowe). Stworzony przez Toyotę pojazd PHV na krótkich dystansach działa jak samochód elektryczny, zaś na długich - jak hybrydowy. Większa pojemność akumulatorów zapewnia większy zasięg w trybie elektrycznym, zaś ich naładowanie z domowej sieci zajmuje mniej niż dwie godziny.
Pierwszy seryjny pojazd Toyoty z ogniwami paliwowymi, Toyota FCHV, w którym silnik spalinowy wchodzący w skład napędu hybrydowego zastąpiony został przez zestaw ogniw paliwowych, trafił na rynek w roku 2002. Należący do kolejnej generacji pojazd Toyota FCHV-adv wyróżnia się o 25% większą sprawnością, na jednym tankowaniu przejeżdża około 830 km i może pracować w temperaturach do -30 stopni Celsjusza. Prace nad samochodami hybrydowymi oraz pojazdami RAV4-EV i e-com pozwoliły firmie Toyota zgromadzić ogromną wiedzę i doświadczenie w dziedzinie pojazdów ekologicznych.
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na miejskie pojazdy powstał nowy samochód koncepcyjny FT-EV - oparty na zwartej platformie Toyoty iQ pojazd z napędem w pełni elektrycznym, wyposażony w potężny silnik o mocy 45 kW i momencie obrotowym 160 Nm przy 2690 obr./min. FT-EV rozwija prędkość do 110 km/h, ma zasięg 80 km i nie emituje żadnych gazów do atmofery.
Toyota Verso
Innowacyjna, unikalna koncepcja nowej Toyoty Verso - "Dynamic Lounge" - została stworzona z myślą o klientach poszukujących samochodu MPV. Zwraca uwagę wyrafinowana stylistyka karoserii i wnętrza, przestrzeń, której oczekujemy od samochodu klasy Multi-Purpose Vehicle, komfort, praktyczność i elastyczność, najwyższy poziom bezpieczeństwa pasażerów i przechodniów, a także przyjemność z jazdy, niski poziom hałasu oraz dynamika typowa dla mniejszych samochodów osobowych. W nowym, zaprojektowanym od podstaw wnętrzu zastosowano udoskonalony przez Toyotę system foteli Easy Flat-7, co zapewnia kierowcy i pasażerom więcej miejsca na nogi, a tym samym większy komfort. Wiele uwagi poświęcono również łatwości obsługi ze szczególnym uwzględnieniem dostępności miejsc w drugim i trzecim rzędzie foteli i wygody podróżujących tam pasażerów. W nowej Toyocie Verso wprowadzono technologię Toyota Optimal Drive, pozwalającą zwiększyć moc silnika nawet o 20% przy oszczędności paliwa i zmniejszeniu emisji CO2 nawet o 12%. Dostępnych jest pięć silników, w tym turbodiesle D-4D o pojemności 2 litrów i mocy 126 KM (napędzany nią 7-miejscowy model Verso ma najniższy poziom emisji CO2 w klasie pojazdów z silnikami o mocy 110-140 KM, najpopularniejszej dla segmentu C-MPV) oraz pojemności 2,2 litra i mocach 150 i 177 KM, a także benzynowe silniki Valvematic o pojemnościach 1,6 i 1,8 litra, odznaczające się najlepszymi w swojej klasie parametrami pod względem poziomu emisji CO2.
Europejska premiera: nowa Toyota PriusToyota Prius jest jednym z najważniejszych osiągnięć w rozwoju ekologicznych napędów. Kolejne generacje tego modelu stanowią dowód zaangażowania Toyoty w tworzenie nowatorskich rozwiązań przyjaznych dla środowiska i wyznaczają kierunek działań, których celem jest skonstruowanie ekologicznego pojazdu przyszłości. Nazwa Prius - w wolnym tłumaczeniu z łaciny "przodownik" - stała się symbolem przyjaznego środowisku samochodu, stworzonego zanim jeszcze świadomość ekologiczna zyskała powszechne uznanie.
Nowy Prius jest doskonałym przykładem tego, jak wiele możliwości kryje w sobie hybrydowa technologia. Pojazd ten ustanawia nowe standardy w dziedzinie nowatorstwa, designu i przyjemności jazdy. Zastosowany w nim napęd nowej generacji Hybrid Synergy Drive(R) został stworzony w wyniku licznych usprawnień. 90% podzespołów układu napędowego przeprojektowano, tworząc jednostkę o mniejszej masie i wymiarach, a przy tym większej mocy, mniejszym zużyciu paliwa i lepszej tolerancji na niskie temperatury. Moc napędu wzrosła o 22%, zużycie paliwa zmniejszyło się o 14%, zaś emisję CO2 udało się zmniejszyć do zaledwie 89 g/km.
Nadwozie nowej Toyoty, o atrakcyjnej linii, inspirowanej projektem ECO-ICON, wyróżnia się najniższym w świecie współczynnikiem oporu powietrza Cx równym 0,25, zaś ergonomiczne wnętrze wyposażone jest w nowatorską, dwustrefową deskę rozdzielczą oraz liczne rozwiązania ułatwiające prowadzenie, m.in. wyświetlacz przezierny (head-up display), system informacyjny "Touch Tracer", układ wentylacyjny zasilany ogniwami słonecznymi oraz system wspomagający parkowanie Intelligent Parking Assist.
Nowa Toyota iQ 1,33
iQ to najmniejszy w świecie samochód czteroosobowy - ma niecałe 3 metry długości. Pojazd ten, rewolucyjny pod względem zwartości i ergonomii konstrukcji, jest doskonałą ilustracją użycia wyrafinowanych rozwiązań technicznych w służbie ekologicznego transportu. Praktyczny, zwinny i znakomicie sprawdzający się w miejskim środowisku nowy samochód Toyoty wyróżnia się też komfortem podróżowania na długich dystansach, elegancją i dynamiką typową dla większych pojazdów z wyższych segmentów.
Nowy benzynowy silnik Dual VVT-i o pojemności 1,33 litra i mocy 100 km, wykorzystujący technologię Toyota Optimal Drive, dostępny będzie pod koniec czerwca 2009 r. iQ 1,33, wyposażony standardowo w 6-stopniową skrzynię biegów i ekonomiczny system Toyota Stop and Start, zużywa 4,8 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym i emituje zaledwie 113 g CO2 na km. W przypadku zastosowania wygodnej w użyciu skrzyni Toyota Multidrive zużycie paliwa wynosi jedynie 5,1 l/100 km, zaś emisja CO2 - 120 g/km.
Mimo swych wyjątkowo małych rozmiarów, iQ zapewnia pasażerom najwyższy stopień bezpieczeństwa. Karoseria z wielopunktowym systemem pochłaniania energii uderzenia, 11 poduszek powietrznych i zaawansowana technologii kontroli trakcji i kontrola stabilizacji pojazdu VSC sprawiły, że Toyota iQ uzyskała najwyższą ocenę 5 gwiazdek w zaostrzonych testach Euro NCAP.
Toyota Optimal Drive
Toyota zajmuje w branży motoryzacyjnej wiodącą pozycję w dziedzinie ochrony środowiska, rozwijając nowe technologie w dwóch kierunkach: Toyota Optimal Drive i Hybrid Synergy Drive(R). Toyota Optimal Drive to połączenie różnorodnych zaawansowanych rozwiązań, służących obniżeniu masy silnika, zmniejszeniu strat energii mechanicznej oraz optymalizacji efektywności spalania w celu uzyskania dobrych osiągów i przyjemności z jazdy przy jednoczesnej oszczędności paliwa i niskim poziomie emisji niepożądanych substancji.
Wiodąca pozycja w dziedzinie ochrony środowiska - Hybrid Synergy Drive(R)
Hybrid Synergy Drive(R) to pionierska technologia, która z czasem będzie coraz powszechniejsza w pojazdach Toyoty - szeregowo-równoległy napęd hybrydowy, umożliwiający jazdę zarówno na silniku spalinowym, jak i na elektrycznym, a także z wykorzystaniem obu na raz. Rozwiązanie to łączy zalety szeregowego napędu hybrydowego (energooszczędność, brak emisji i ciszę silnika elektrycznego) z zaletami równoległego napędu hybrydowego (lepsze osiągi). Prius nowej generacji wyposażony jest w usprawniony napęd Hybrid Synergy Drive(R), łączący niższe zużycie paliwa i niższą emisję CO2 z większą mocą, dającą większą przyjemność z jazdy.
Opracowana przez Toyotę platforma Hybrid Synergy Drive(R) stała się znakomitym punktem wyjścia w tworzeniu pojazdów zarówno klasy Plug-in Hybrid Vehicle (PHV; akumulatory ładowane z sieci energetycznej), jak i Hydrogen Fuel Cell Hybrid Vehicle (FCHV; źródłem energii są wodorowe ogniwa paliwowe). Stworzony przez Toyotę pojazd PHV na krótkich dystansach działa jak samochód elektryczny, zaś na długich - jak hybrydowy. Większa pojemność akumulatorów zapewnia większy zasięg w trybie elektrycznym, zaś ich naładowanie z domowej sieci zajmuje mniej niż dwie godziny.
Pierwszy seryjny pojazd Toyoty z ogniwami paliwowymi, Toyota FCHV, w którym silnik spalinowy wchodzący w skład napędu hybrydowego zastąpiony został przez zestaw ogniw paliwowych, trafił na rynek w roku 2002. Należący do kolejnej generacji pojazd Toyota FCHV-adv wyróżnia się o 25% większą sprawnością, na jednym tankowaniu przejeżdża około 830 km i może pracować w temperaturach do -30 stopni Celsjusza. Prace nad samochodami hybrydowymi oraz pojazdami RAV4-EV i e-com pozwoliły firmie Toyota zgromadzić ogromną wiedzę i doświadczenie w dziedzinie pojazdów ekologicznych.
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na miejskie pojazdy powstał nowy samochód koncepcyjny FT-EV - oparty na zwartej platformie Toyoty iQ pojazd z napędem w pełni elektrycznym, wyposażony w potężny silnik o mocy 45 kW i momencie obrotowym 160 Nm przy 2690 obr./min. FT-EV rozwija prędkość do 110 km/h, ma zasięg 80 km i nie emituje żadnych gazów do atmofery.
źródło: Toyota
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Toyota - nowe wersje modeli Verso, Prius i iQ zadebiutowały w Genewie
Toyota - nowe wersje modeli Verso, Prius i iQ zadebiutowały w Genewie
Prix 2009-04-01 20:55
Tym iQ to się tylko Toyota zachwyca. Jak to jest wg nich 4 osobowy samochód to nic nie mówię. W maluchu też kiedyś upakowali podobno 11 ludzi. Przy tej wielkości auta to te 11 poduszek jest jak najbardziej na miejscu. Jakaś szansa na przeżycie jest. Co do ekonomi/ekologii - niech popatrzą na zapowiadane spalanie i emisję nowego Polo BlueMotion. I jeszcze zweryfikują cenę iQ. To już jest kosmologia.
Co do tych najlepszych parametrów w klasie pod względem CO2. W Aurisie z silnikiem 1.33 CO2 - 139g/km. W takim nagradzanych rok w rok 1.4 TSI w Golfie - 138g/km (Z DSG). Osiągi - nie ta półka. To samo z tymi Valvematic. Chyba nie widzieli emisji CO2 w TSI jak to pisali. Eh... nie zaczną myśleć o downsizingu.
Podobne: Toyota - nowe wersje modeli Verso, Prius i iQ zadebiutowały w Genewie
Toyota - brytyjski oddział ujawnia szczegółową listę modeli objętych akcją naprawczą »
Toyota - oficjalne szczegóły największej akcji serwisowej w Europie! »
Toyota Ambivalent RD Prius PHV Concept - bardziej japońsko już się nie da »
Toyota zrewolucjonizuje rynek? Nowe baterie już za kilka lat »
Podobne galerie: Toyota - nowe wersje modeli Verso, Prius i iQ zadebiutowały w Genewie
Toyota Prius - efektowne akcesoria TRD »
Toyota Prius Plug-In Hybrid w wersji na 2017 rok »
Toyota iQ - model 2011 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Toyota
Galerie zdjęć
Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie [80]
Audi A6 Avant na 2012 rok - rodzinne kombi dla wymagających [71]
Newsletter