Portal V10 » Aktualności » Trzy nowe Nissany w Genewie
Trzy nowe Nissany w Genewie
2008-02-08 - K. Chojnowska Tagi:
Japoński producent przedstawi podczas nadchodzącej wystawy w Genewie trzy premierowe modele: dostępny w sprzedaży od marca 2009 GT-R Coupe, nowy Murano SUV, który wejdzie w październiku tego roku oraz Pivo 2 Concept.
Długo oczekiwane GT-R wyposażone będzie w 3,8-litrowy V6 generujacy 480 koni mechanicznych oraz 588 Nm momentu obrotowego oraz jeden z najbardziej zaawansonych napędów na cztery koła jaki kiedykolwiek powstał. Skrzynia biegów będzie wyposażone w podwójne sprzęgło, a zmiany przełożeń dokonywać będzie można za pomocą manetek umieszczonych pod kierownicą. Elektronicznie regulowane nastawy zawieszenia, skrzyni biegów oraz kontroli trakcji pozwolą na idealne dopasowanie charakterystyki prowadzenia nowego GT-R do panujących na drodze warunków lub preferencji kierowcy. Poczas gdy GT-R radzi sobie dobrze w warunkach miejskich, dopiero na torze pokazuje na co go stać. Samochód zrobił okrążenie w Nordschleife w czasie ponizej 7 min. 38 sek., co umieszcza go w gronie najszybszych aut produkcyjnych na świecie. Jako kolejny ze stajni Nissana w Genewie zadebiutuje nowy Murano. Auto występować będzie z 3,5-litrowym silnikeim VQ, który dostarczać będzie 265 koni mechanicznych oraz 325 Nm momentu obrotowego. Nowy Murano, jak łatwo się tego domyślić będzie jeszcze wygodniejszy i przestronniejszy niż jego poprzednik. Ciekawostką natomiast jest fakt, że będzie to pierwszy europejski model dostępny w specjalnej powłoce lakierniczej "Scratch Shield Paint", która chroni karoserię przed zadrapaniami typowymi dla codziennego użytkowania. Sprzedaż tego auta rozpocznie się w Europie w październiku tego roku. Najciekawszą propozycją Nissana będzie natomiast projekt Pivo 2. Model ten reprezentować ma dążenie producenta do szukania nowych, innowacyjnych rozwiązań w motoryzacji. Pivo 2 posiada cztery małe silniczki umieszczone w każdym z kół, które napędzane są za pomocą supercienkich baterii litowo-jonowych. Drzwi znajdują się z przodu pojazdu, rozwiązanie to umożliwia zastosowanie technologii "X by Wire", w której mechaniczne linki zastąpione są sygnałami elektronicznymi. Potencjalni właściciele nie mieliby również problemów z zaparkowaniem autka, ponieważ kabina obraca się w promieniu 360 stopni, a każde z kół do 90 stopni.
Długo oczekiwane GT-R wyposażone będzie w 3,8-litrowy V6 generujacy 480 koni mechanicznych oraz 588 Nm momentu obrotowego oraz jeden z najbardziej zaawansonych napędów na cztery koła jaki kiedykolwiek powstał. Skrzynia biegów będzie wyposażone w podwójne sprzęgło, a zmiany przełożeń dokonywać będzie można za pomocą manetek umieszczonych pod kierownicą. Elektronicznie regulowane nastawy zawieszenia, skrzyni biegów oraz kontroli trakcji pozwolą na idealne dopasowanie charakterystyki prowadzenia nowego GT-R do panujących na drodze warunków lub preferencji kierowcy. Poczas gdy GT-R radzi sobie dobrze w warunkach miejskich, dopiero na torze pokazuje na co go stać. Samochód zrobił okrążenie w Nordschleife w czasie ponizej 7 min. 38 sek., co umieszcza go w gronie najszybszych aut produkcyjnych na świecie. Jako kolejny ze stajni Nissana w Genewie zadebiutuje nowy Murano. Auto występować będzie z 3,5-litrowym silnikeim VQ, który dostarczać będzie 265 koni mechanicznych oraz 325 Nm momentu obrotowego. Nowy Murano, jak łatwo się tego domyślić będzie jeszcze wygodniejszy i przestronniejszy niż jego poprzednik. Ciekawostką natomiast jest fakt, że będzie to pierwszy europejski model dostępny w specjalnej powłoce lakierniczej "Scratch Shield Paint", która chroni karoserię przed zadrapaniami typowymi dla codziennego użytkowania. Sprzedaż tego auta rozpocznie się w Europie w październiku tego roku. Najciekawszą propozycją Nissana będzie natomiast projekt Pivo 2. Model ten reprezentować ma dążenie producenta do szukania nowych, innowacyjnych rozwiązań w motoryzacji. Pivo 2 posiada cztery małe silniczki umieszczone w każdym z kół, które napędzane są za pomocą supercienkich baterii litowo-jonowych. Drzwi znajdują się z przodu pojazdu, rozwiązanie to umożliwia zastosowanie technologii "X by Wire", w której mechaniczne linki zastąpione są sygnałami elektronicznymi. Potencjalni właściciele nie mieliby również problemów z zaparkowaniem autka, ponieważ kabina obraca się w promieniu 360 stopni, a każde z kół do 90 stopni.
źródło: CarScoop
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Trzy nowe Nissany w Genewie
Galerie zdjęć
Newsletter