Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  VW Golf Cabriolet 1.4 TSI - 9 sekund do nieba - nasz test
VW Golf Cabriolet 1.4 TSI

VW Golf Cabriolet 1.4 TSI - 9 sekund do nieba - nasz test

2014-02-25 - P. Mokwiński     Tagi: Volkswagen, Volkswagen Golf, Kabriolet, Test, Volkswagen Golf Cabrio
Tylko tyle potrzeba, aby elektrohydrauliczny mechanizm złożył płócienny dach w Volkswagenie Golfie Cabrio. Aż 10 lat musieliśmy czekać na debiut kolejnej generacji z tego typu rozwiązaniem. Mimo, iż w palecie wciąż znajduje się EOS, to kompakt stanowi ciekawszą propozycję z uwagi na niższą cenę, mniejszą masę i silniejsze nawiązanie do tradycji. Na pewno nie będzie pojazdem sprzedającym się niczym bestsellerowe Polo, ale powinien na stałe zadomowić się w ofercie niemieckiego producenta.
VW Golf Cabriolet 1.4 TSIVW Golf Cabriolet 1.4 TSI
Stylizacja Golfa wyraźnie nawiązuje do trzeciej generacji swoim kształtem i proporcjami. 425-centymetrowe nadwozie odbiega detalami od najnowszej „siódemki”, jednak broni się wciąż charakterystycznym wyrazem. Przednia część prezentuje się najmniej ciekawie z uwagi na spójność z hatchbackiem i Variantem. Biksenonowe reflektory występujące w opcji wraz z LED-owymi światłami poprawiają atrakcyjność i widoczność zwłaszcza w nocy. Niestety, nie otrzymamy ich w standardzie.
VW Golf Cabriolet 1.4 TSIVW Golf Cabriolet 1.4 TSI
Auto wyposażono dodatkowo w doświetlanie zakrętów halogenami i 18-calowe obręcze ze stopów lekkich. Znacznie więcej atrakcji odnajdziemy z tyłu, gdzie zgrabne zwieńczenie linii dachu w postaci ściętego kufra, stanowi największy wyróżnik prezentowanego modelu. Tutaj też zaaplikowano diodowe lampy i kamerę cofania ukrytą w emblemacie koncernu. Podwójna końcówka układu wydechowego mogłaby sugerować mocny, turbodoładowany silnik, a pod maską tylko 1,4…
Kto pamięta jeszcze Golfa poprzedniej generacji, ten wie, że wnętrze uszyto wówczas na miarę, a materiały wykończeniowe stały na najwyższym poziomie w klasie kompaktowej. Po kilku latach od debiutu niewiele się zmieniło. Szóstkę wciąż można by przedstawiać jako niedościgniony wzorzec, gdyby nie kolejna odmiana z cyferką 7. Niemniej, siadając za sterami niemieckiego kabrioletu, do gustu przypadnie niska pozycja za kierownicą i bardzo przyzwoicie wyprofilowane fotele przeszyte czerwonym materiałem. Kilkustopniowa regulacja manualna pomoże w przyjęciu komfortowego dla kręgosłupa ułożenia.
VW Golf Cabriolet 1.4 TSIVW Golf Cabriolet 1.4 TSI
Deska rozdzielcza odbiega już od najnowszych standardów obecnych w debiutującym wkrótce Polo oraz wszelkich odmianach Golfa, ale wciąż należy do wzorców w kategorii przejrzystości i łatwości obsługi. Logiczne rozmieszczenie przycisków sterujących dwustrefową klimatyzacją automatyczną, rozbudowanym zestawem multimedialnym z ciekłokrystalicznym ekranem, czy tempomatem, przyspiesza aklimatyzację na pokładzie kompaktowego kabrioletu.
VW Golf Cabriolet 1.4 TSIVW Golf Cabriolet 1.4 TSI
Detale w postaci aluminiowych nakładek na pedały i podstopnicę, a także srebrnych obramowań wokół kratek z nawiewami, jak i zegarów ukrytych w tubach, zdecydowanie ożywiają atmosferę panującą wewnątrz. Niewiele dobrego powiemy natomiast o przestrzeni w drugim rzędzie. Dostęp do dwumiejscowej kanapy nie jest spodoba się osobom niewygimnastykowanym, a skromny bagażnik o pojemności 250 litrów pozwoli jedynie na spakowanie niezbędnych rzeczy przydatnych na weekendowy wyjazd.
VW Golf Cabriolet 1.4 TSIVW Golf Cabriolet 1.4 TSI
Volkswagena zazwyczaj kupuje się z rozsądku, ale nie odmianę z otwieranym dachem. To zdecydowanie oferta dla indywidualistów, jednak z paletą jednostek napędowych zbliżoną do popularniejszego hatchbacka. Gamę silników benzynowych otwiera 1,2-litrowy TSI o mocy zaledwie 105 koni mechanicznych. To za słabe parametry do napędzania 1,5-tonowego pojazdu, dlatego lepiej przyjrzeć się motorowi 1,4 TSI. Turbodoładowany wariant generuje 160 KM i 240 Nm momentu obrotowego uzyskiwanego w przedziale 1500-4500 obr./min. Sprzężony z automatem wyposażonym w dwa sprzęgła, zapewnia sprint do 100 km/h w 8,4 sekundy i prędkość maksymalną przekraczającą 210 km/h.
VW Golf Cabriolet 1.4 TSIVW Golf Cabriolet 1.4 TSI
Osadzone na 17-calowych obręczach auto nieźle radzi sobie z nierównościami i sprawnie pokonuje zakręty pod warunkiem, że nawierzchnia nie wygląda jak ser szwajcarski. Niskoprofilowe opony wespół ze stosunkowo twardo zestopniowanym zawieszeniem nie przepadają za koleinami i poprzecznymi przeszkodami. Trzeba wówczas mocno trzymać kierownicę. Największą jednak przyjemnością będzie otwieranie i zamykanie płóciennego dachu podczas jazdy. Czynność tę możemy wykonywać do prędkości 30 km/h, a cały proces trwa około 10 sekund.
VW Golf Cabriolet 1.4 TSIVW Golf Cabriolet 1.4 TSI
Kolejna ważna, a właściwie najważniejsza rzecz, to wydajność ogrzewania. W chłodniejsze dni na pewno docenimy szybkość, z jaką nagrzewnice dmuchają ciepłe powietrze na poszczególne partie ciała. Nie możemy co prawda liczyć na nadmuch na kark, niczym w Mercedesie, ale w tej klasie Golf i tak wysoko zawiesił poprzeczkę. Tego samego już nie powiemy o zużyciu paliwa. W mieście, niewielki kompakt potrzebuje około 8-9 litrów, natomiast w trasie realne zużycie zbliży się do 7 jednostek na każde 100 kilometrów. Sztuczki zaczerpnięte na szkoleniach z eco-drivingu na niewiele się zdadzą.
VW Golf Cabriolet 1.4 TSIVW Golf Cabriolet 1.4 TSI
Planując kupno Golfa Cabrio należy liczyć się z wydatkiem przynajmniej 89 390 złotych. W tej cenie otrzymamy seryjny system Start&Stop, LED-owe oświetlenie do jazdy dziennej, szereg systemów bezpieczeństwa, jak i podstawowe udogodnienia elektryczne. Za resztę dodatków trzeba już dopłacić, dlatego rozsądnie skonfigurowany egzemplarz to wydatek znacznie przewyższający wartość stu tysięcy złotych. Do wyboru pozostają trzy warianty benzynowe i dwa wysokoprężne. Być może, za jakiś czas doczekamy się również w polskiej ofercie najmocniejszej odmiany R z napędem na obie osie.

Podstawowe dane techniczne:
Volkswagen Golf Cabriolet 1,4 TSI
Silnik: 1390 cm3
Moc: 160 KM przy 5800 obr./min
Moment obrotowy:  240 Nm w przedziale 1500-4500 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4246/1782/1423 mm
Rozstaw osi: 2578 mm
Masa własna: 1503 kg
Średnia emisja CO2: 148 g/km

Osiągi:
0-100 km/h: 8,4 sekundy
Prędkość maksymalna: 216 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 7,8 (8,8 w teście)
Trasa: 5,4 (6,9 w teście)
Cykl mieszany: 6,3 (7,6 w teście)



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

VW Golf Cabriolet 1.4 TSI - 9 sekund do nieba - nasz test

VW Golf Cabriolet 1.4 TSI - 9 sekund do nieba - nasz test
Prix 2014-03-02 19:55
To duże zużycie paliwa w samochodzie ze 160 konnym benzynowym silnikiem? DSG też troszkę więcej dodaje, ale ciągle to bardzo dobry wynik.
VW Golf Cabriolet 1.4 TSI - 9 sekund do nieba - nasz test
Nick 2014-03-20 07:41
Auto fajne o tyle że to chyba jedyny w miarę tani kabriolet w klasie kompakt z tradycyjnym miękkim dachem. Auto jest tańsze od Eosa i innych modeli typu CC a do tego znacznie lżejsze.
VW Golf Cabriolet 1.4 TSI - 9 sekund do nieba - nasz test
Toolbox 2014-03-26 12:24
Opel bardzo chciał się trochę ogrzać w sukcesie Golfa Cabrio ale Cascada okazuje się za droga (ponad 20 tys zł więcej niż za Golfa), aspiracja do klasy premium okazuje się w przypadku Opla za nieuzasadnioną ;-)