Portal V10 » Prezentacje / testy » VW Golf Cabriolet 1.4 TSI - 9 sekund do nieba - nasz test
VW Golf Cabriolet 1.4 TSI - 9 sekund do nieba - nasz test
2014-02-25 - P. Mokwiński Tagi: Volkswagen, Volkswagen Golf, Kabriolet, Test, Volkswagen Golf Cabrio
Tylko tyle potrzeba, aby elektrohydrauliczny mechanizm złożył płócienny dach w Volkswagenie Golfie Cabrio. Aż 10 lat musieliśmy czekać na debiut kolejnej generacji z tego typu rozwiązaniem. Mimo, iż w palecie wciąż znajduje się EOS, to kompakt stanowi ciekawszą propozycję z uwagi na niższą cenę, mniejszą masę i silniejsze nawiązanie do tradycji. Na pewno nie będzie pojazdem sprzedającym się niczym bestsellerowe Polo, ale powinien na stałe zadomowić się w ofercie niemieckiego producenta.
Stylizacja Golfa wyraźnie nawiązuje do trzeciej generacji swoim kształtem i proporcjami. 425-centymetrowe nadwozie odbiega detalami od najnowszej „siódemki”, jednak broni się wciąż charakterystycznym wyrazem. Przednia część prezentuje się najmniej ciekawie z uwagi na spójność z hatchbackiem i Variantem. Biksenonowe reflektory występujące w opcji wraz z LED-owymi światłami poprawiają atrakcyjność i widoczność zwłaszcza w nocy. Niestety, nie otrzymamy ich w standardzie.
Auto wyposażono dodatkowo w doświetlanie zakrętów halogenami i 18-calowe obręcze ze stopów lekkich. Znacznie więcej atrakcji odnajdziemy z tyłu, gdzie zgrabne zwieńczenie linii dachu w postaci ściętego kufra, stanowi największy wyróżnik prezentowanego modelu. Tutaj też zaaplikowano diodowe lampy i kamerę cofania ukrytą w emblemacie koncernu. Podwójna końcówka układu wydechowego mogłaby sugerować mocny, turbodoładowany silnik, a pod maską tylko 1,4…
Kto pamięta jeszcze Golfa poprzedniej generacji, ten wie, że wnętrze uszyto wówczas na miarę, a materiały wykończeniowe stały na najwyższym poziomie w klasie kompaktowej. Po kilku latach od debiutu niewiele się zmieniło. Szóstkę wciąż można by przedstawiać jako niedościgniony wzorzec, gdyby nie kolejna odmiana z cyferką 7. Niemniej, siadając za sterami niemieckiego kabrioletu, do gustu przypadnie niska pozycja za kierownicą i bardzo przyzwoicie wyprofilowane fotele przeszyte czerwonym materiałem. Kilkustopniowa regulacja manualna pomoże w przyjęciu komfortowego dla kręgosłupa ułożenia.Deska rozdzielcza odbiega już od najnowszych standardów obecnych w debiutującym wkrótce Polo oraz wszelkich odmianach Golfa, ale wciąż należy do wzorców w kategorii przejrzystości i łatwości obsługi. Logiczne rozmieszczenie przycisków sterujących dwustrefową klimatyzacją automatyczną, rozbudowanym zestawem multimedialnym z ciekłokrystalicznym ekranem, czy tempomatem, przyspiesza aklimatyzację na pokładzie kompaktowego kabrioletu.Detale w postaci aluminiowych nakładek na pedały i podstopnicę, a także srebrnych obramowań wokół kratek z nawiewami, jak i zegarów ukrytych w tubach, zdecydowanie ożywiają atmosferę panującą wewnątrz. Niewiele dobrego powiemy natomiast o przestrzeni w drugim rzędzie. Dostęp do dwumiejscowej kanapy nie jest spodoba się osobom niewygimnastykowanym, a skromny bagażnik o pojemności 250 litrów pozwoli jedynie na spakowanie niezbędnych rzeczy przydatnych na weekendowy wyjazd.Volkswagena zazwyczaj kupuje się z rozsądku, ale nie odmianę z otwieranym dachem. To zdecydowanie oferta dla indywidualistów, jednak z paletą jednostek napędowych zbliżoną do popularniejszego hatchbacka. Gamę silników benzynowych otwiera 1,2-litrowy TSI o mocy zaledwie 105 koni mechanicznych. To za słabe parametry do napędzania 1,5-tonowego pojazdu, dlatego lepiej przyjrzeć się motorowi 1,4 TSI. Turbodoładowany wariant generuje 160 KM i 240 Nm momentu obrotowego uzyskiwanego w przedziale 1500-4500 obr./min. Sprzężony z automatem wyposażonym w dwa sprzęgła, zapewnia sprint do 100 km/h w 8,4 sekundy i prędkość maksymalną przekraczającą 210 km/h.Osadzone na 17-calowych obręczach auto nieźle radzi sobie z nierównościami i sprawnie pokonuje zakręty pod warunkiem, że nawierzchnia nie wygląda jak ser szwajcarski. Niskoprofilowe opony wespół ze stosunkowo twardo zestopniowanym zawieszeniem nie przepadają za koleinami i poprzecznymi przeszkodami. Trzeba wówczas mocno trzymać kierownicę. Największą jednak przyjemnością będzie otwieranie i zamykanie płóciennego dachu podczas jazdy. Czynność tę możemy wykonywać do prędkości 30 km/h, a cały proces trwa około 10 sekund.Kolejna ważna, a właściwie najważniejsza rzecz, to wydajność ogrzewania. W chłodniejsze dni na pewno docenimy szybkość, z jaką nagrzewnice dmuchają ciepłe powietrze na poszczególne partie ciała. Nie możemy co prawda liczyć na nadmuch na kark, niczym w Mercedesie, ale w tej klasie Golf i tak wysoko zawiesił poprzeczkę. Tego samego już nie powiemy o zużyciu paliwa. W mieście, niewielki kompakt potrzebuje około 8-9 litrów, natomiast w trasie realne zużycie zbliży się do 7 jednostek na każde 100 kilometrów. Sztuczki zaczerpnięte na szkoleniach z eco-drivingu na niewiele się zdadzą.Planując kupno Golfa Cabrio należy liczyć się z wydatkiem przynajmniej 89 390 złotych. W tej cenie otrzymamy seryjny system Start&Stop, LED-owe oświetlenie do jazdy dziennej, szereg systemów bezpieczeństwa, jak i podstawowe udogodnienia elektryczne. Za resztę dodatków trzeba już dopłacić, dlatego rozsądnie skonfigurowany egzemplarz to wydatek znacznie przewyższający wartość stu tysięcy złotych. Do wyboru pozostają trzy warianty benzynowe i dwa wysokoprężne. Być może, za jakiś czas doczekamy się również w polskiej ofercie najmocniejszej odmiany R z napędem na obie osie.
Podstawowe dane techniczne:
Volkswagen Golf Cabriolet 1,4 TSI
Silnik: 1390 cm3
Moc: 160 KM przy 5800 obr./min
Moment obrotowy: 240 Nm w przedziale 1500-4500 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4246/1782/1423 mm
Rozstaw osi: 2578 mm
Masa własna: 1503 kg
Średnia emisja CO2: 148 g/km
Osiągi:
0-100 km/h: 8,4 sekundy
Prędkość maksymalna: 216 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 7,8 (8,8 w teście)
Trasa: 5,4 (6,9 w teście)
Cykl mieszany: 6,3 (7,6 w teście)
Podstawowe dane techniczne:
Volkswagen Golf Cabriolet 1,4 TSI
Silnik: 1390 cm3
Moc: 160 KM przy 5800 obr./min
Moment obrotowy: 240 Nm w przedziale 1500-4500 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4246/1782/1423 mm
Rozstaw osi: 2578 mm
Masa własna: 1503 kg
Średnia emisja CO2: 148 g/km
Osiągi:
0-100 km/h: 8,4 sekundy
Prędkość maksymalna: 216 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 7,8 (8,8 w teście)
Trasa: 5,4 (6,9 w teście)
Cykl mieszany: 6,3 (7,6 w teście)
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
VW Golf Cabriolet 1.4 TSI - 9 sekund do nieba - nasz test
VW Golf Cabriolet 1.4 TSI - 9 sekund do nieba - nasz test
Prix 2014-03-02 19:55
To duże zużycie paliwa w samochodzie ze 160 konnym benzynowym silnikiem? DSG też troszkę więcej dodaje, ale ciągle to bardzo dobry wynik.
VW Golf Cabriolet 1.4 TSI - 9 sekund do nieba - nasz test
Nick 2014-03-20 07:41
Auto fajne o tyle że to chyba jedyny w miarę tani kabriolet w klasie kompakt z tradycyjnym miękkim dachem. Auto jest tańsze od Eosa i innych modeli typu CC a do tego znacznie lżejsze.
Podobne: VW Golf Cabriolet 1.4 TSI - 9 sekund do nieba - nasz test
VW Golf R vs. Seat Leon Cupra - Bratobójcze starcie - nasz test »
VW Golf VII FL - Zwiększa dystans do konkurencji - pierwsza jazda »
Volkswagen Golf Cabrio doczeka się następcy »
Volkswagen Golf Cabrio po delikatnych zmianach »
Podobne galerie: VW Golf Cabriolet 1.4 TSI - 9 sekund do nieba - nasz test
Volkswagen Golf Cabrio na targach w Genewie 2011 »
Volkswagen Golf Mk6 Cabrio »
Volkswagen Golf - historia wszystkich kabrioletów »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Volkswagen
Newsletter
Galerie zdjęć