Portal V10 » Prezentacje / testy » VW Jetta 1.4 TSI - Między Golfem a Passatem - nasz test
VW Jetta 1.4 TSI - Między Golfem a Passatem - nasz test
2017-01-05 - P. Mokwiński Tagi: Volkswagen, Volkswagen Jetta, Test
Jetta powstaje od końca lat 70. Dziś mamy do czynienia już z szóstą generacją. W Polsce nigdy nie była nad wyraz popularnym samochodem, ale zawsze kojarzyła się z praktycznością i zachowawczością w kwestii wyglądu nadwozia. Obecne wcielenie mechanicznie bazuje na Golfie VI. Z benzynowym 1.4 TSI, niemiecki sedan jest dynamiczny, a do tego stosunkowo oszczędny.
Szósta generacja zadebiutowała w 2010 i obok Touarega, jest najstarszym modelem w gamie VW. Niemniej, to ciekawa propozycja dla osób ceniących nierzucający się w oczy wygląd i sprawdzone rozwiązania technologiczne. Karoseria Jetty nawiązuje przodem do Passata B7. Można ją doposażyć w biksenonowe reflektory z LED-ami do jazdy dziennej, 17-calowe obręcze ze stopów lekkich, a także przyciemnione szyby boczne. Całość prezentuje się elegancko, a gabarytami pozycjonuje między segmentem C i D.
Wnętrze też pozbawiono jakichkolwiek fajerwerków. Całość jest za to uporządkowana i bardzo przejrzysta. Z uwagi na fakt, że Jetta bazuje na starszej płycie podłogowej, niż większość nowszych modeli (MQB), nie może mieć tak długiej listy wyposażenia, jak chociażby Touran. Mamy więc dodatki rodem z Golfa VI po zaawansowanym liftingu. To sprawia, że nikt nie powinien mieć jakichkolwiek problemów z aklimatyzacją. Kokpit urządzono schludnie i wyposażono w szereg istotnych gadżetów elektronicznych.
Na pokładzie znajdziemy dotykowy ekran zawiadujący kamerą cofania z obrazem o przyzwoitej rozdzielczości, nawigacją, a także zewnętrznymi nośnikami pamięci. System działa bez zbędnej zwłoki, a przy okazji ostatniego liftingu, można go połączyć z modułem internetowym, co pozwala chociażby analizować korki na trasie przejazdu. Nieco niżej umieszczono panel dwustrefowej klimatyzacji i przycisk uruchamiający silnik. Jakość materiałów wykończeniowych wypada poprawnie na tle konkurencji w postaci Toyoty Corolli, czy Renault Megane. Ponadto, całość solidnie spasowano.Dzięki wykorzystaniu platformy z Golfa 6, nie brakuje przestrzeni w dwóch rzędach. Rozstaw osi wynosi 265 centymetrów, co przekłada się na odczuwalną przestrzeń w kabinie. Na kanapie wygodnie usiądą wysokie osoby. Jeśli mają nie więcej, niż 1,85 metra, nie będą ocierać głowami o podsufitkę i kolanami o oparcia. Fotele wyprofilowano przeciętnie, co daje się we znaki w dynamicznie pokonywanych zakrętach. Niemniej, nie męczą w długiej trasie, a manualna regulacja w kilku płaszczyznach pozwala szybko dopasować odpowiednią pozycję. Bagażnik o pojemności 510 litrów jest głęboki i ma regularny kształt, ale przez stosunkowo wąski otwór, załadunek większych gabarytowo przedmiotów może okazać się utrudniony.1,4 TSI o mocy 150 koni mechanicznych to najmocniejsze, benzynowe źródło siły napędowej w ofercie. Silnik współpracuje z manualną, 6-stopniową skrzynią lub 7-biegowym DSG. Automatyczny mechanizm wymaga dopłaty w wysokości 8300 złotych, ale zdecydowanie jest tego wart. Trafnie dobiera przełożenia i szybko reaguje na gwałtowne wciśnięcie pedału gazu, zrzucając niezwłocznie dwa, a nawet trzy biegi. Turbodoładowany motor cechuje się wysoką kulturą pracy i niezłymi osiągami.Auto do setki przyspiesza w 8,6 sekundy, rozpędzając się maksymalnie do 220 km/h. To wystarczające parametry, by dynamicznie uczestniczyć w ruchu. Mocy nie brakuje w mieście, jak i na autostradzie. Jetta nie dostaje zadyszki nawet z czterema pasażerami na pokładzie. 250 Nm dostępnych jest w przedziale 1500-3500 obr./min. Zużycie paliwa mieści się w granicach rozsądku. Przy spokojnej jeździe, w cyklu średnim bez trudu uzyskamy wyniki na poziomie 6,5 litra. Leniwie pokonywana trasa zaowocuje zużyciem nieznacznie przekraczającym 5 litrów. VW nie prowokuje do agresywnego połykania kolejnych kilometrów, więc na paliwie zaoszczędzicie.Mimo tego, układ jezdny zestrojono dość neutralnie, a przełożenie kierownicy na koła wyskalowano stosunkowo precyzyjnie. Niezłe noty zbiera też zawieszenie. Jest sprężyste, odpowiednio twarde i jednocześnie na 17-calowych kołach pozostawia spory margines dla komfortu. Kłopotliwe okazuje się jedynie pokonywanie poprzecznych przeszkód. Wówczas, lekki tył potrafi nieprzyjemnie podskoczyć, a spod podłogi dobiegają głuche dźwięki. Cóż, taki urok zdecydowanej większości sedanów segmentu C. Pochwały zbiera natomiast wyciszenie kabiny. Przy prędkościach autostradowych można swobodnie rozmawiać bez konieczności podnoszenia głosu.6 generacja Jetty lata świetności ma już za sobą, ale to wciąż bardzo poprawny samochód. Nie wyróżnia się z tłumu, oferuje niezły komfort codziennej eksploatacji, a także przestronne oraz funkcjonalne wnętrze. Na pewno przypadnie do gustu konserwatywnej grupie odbiorców. Na tle rywali wciąż przekonuje dobrym wykończeniem i prowadzeniem. W podstawowej wersji ze 105-konnym 1.2 TSI kosztuje 71 390 zł. Topowa konfiguracja z 1.4 TSI (150 KM) i DSG to wydatek 93 490 zł. Po dołożeniu kilku gadżetów elektronicznych cena wzrośnie do około 110 tysięcy. Za Toyotę Corollę w najbogatszej odmianie wyposażeniowej (1.6 Valvematic 132 KM) trzeba zapłacić przynajmniej 91 900 zł. 130-konne, 4-drzwiowe Renault Megane GrandCoupe wyceniono 84 600 zł.Podstawowe dane techniczne:
VW Jetta 1.4 TSI DSG
Silnik: 1395 ccm
Moc: 150 KM przy 5000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm w przedziale 1500-3500 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4659/1778/1482 mm
Rozstaw osi: 2651 mm
Masa własna: 1360 kg
Średnia emisja CO2: 115 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 8,6 sekundy
Prędkość maksymalna: 220 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 6,1 (7,7 w teście)
Trasa: 4,3 (5,3 w teście)
Cykl mieszany: 5 (6,6 w teście)
VW Jetta 1.4 TSI DSG
Silnik: 1395 ccm
Moc: 150 KM przy 5000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm w przedziale 1500-3500 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4659/1778/1482 mm
Rozstaw osi: 2651 mm
Masa własna: 1360 kg
Średnia emisja CO2: 115 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 8,6 sekundy
Prędkość maksymalna: 220 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 6,1 (7,7 w teście)
Trasa: 4,3 (5,3 w teście)
Cykl mieszany: 5 (6,6 w teście)
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
VW Jetta 1.4 TSI - Między Golfem a Passatem - nasz test
Podobne: VW Jetta 1.4 TSI - Między Golfem a Passatem - nasz test
Volkswagen Jetta GLI - nowa odsłona sportowego sedana »
VW Multivan 2.0 BiTDI - 40 centymetrów różnicy - nasz test »
Volkswagen Jetta z Szybkich i wściekłych na sprzedaż »
VW Touareg - krewniak Lamborghini i Bentleya - pierwsza jazda »
Podobne galerie: VW Jetta 1.4 TSI - Między Golfem a Passatem - nasz test
Volkswagen Jetta GLI - sportowy sedan na fotografiach »
Volkswagen Jetta GLI - debiut sportowego sedana »
Volkswagen Jetta - nowe zdjęcia wersji 2019 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Volkswagen
Newsletter
Galerie zdjęć