Portal V10 » Prezentacje / testy » VW Multivan 2.0 BiTDI - 40 centymetrów różnicy - nasz test

VW Multivan 2.0 BiTDI - 40 centymetrów różnicy - nasz test
2018-10-29 - P. Mokwiński Tagi: VW Multivan, Volkswagen Multivan, Volkswagen, Test
To jedna z najciekawszych propozycji dla dużej rodziny. Ma 7 miejsc, ogromny bagażnik, a w połączeniu z najmocniejszym dieslem, zawstydzi w sprincie spod świateł niejedno auto osobowe. Multivan przekonuje wysokim komfortem, bogatym wyposażeniem i niezłymi właściwościami jezdnymi. W wersji z przedłużonym o 40 centymetrów rozstawem osi, potrafi naprawdę dużo.
530 cm długości to wartość porównywalna z przedłużonym Mercedesem Klasy S i BMW serii 7. Volkswagen zbudował ten osobowy samochód na dostawczym Transporterze. Podobieństwo widać tylko w bryle karoserii. Resztę dodatków zarezerwowano właśnie dla tego modelu. Są biksenonowe reflektory z LED-ami do jazdy dziennej, aluminiowe, 17-calowe felgi, boczne drzwi rozsuwane automatycznie i zaopatrzone w domykanie, a także ciężka pokrywa bagażnika, którą warto akurat doposażyć w elektryczne siłowniki. Jej rozmiar sprawia, że należy wyszukiwać przestronnych miejsc parkingowych. Multivan ma blisko 2 metry wysokości, a klapa niewiele mniej. Jest też szeroki - 190,5 centymetra bez lusterek.
Do przepastnego vana najbardziej pasuje silnik wysokoprężny. Ich w ofercie VW nie brakuje, ale te podstawowe są zdecydowanie za słabe. 102-konny diesel nie jest w stanie skutecznie napędzać ponad 2-tonowego auta. W związku z tym, warto zajrzeć na drugi koniec cennika. Znajdziecie tam 2.0 TDI o mocy 204 koni mechanicznych i 450 Nm dostępnych w zakresie 1400-2400 obr./min. Sprzężono go z dwiema turbosprężarkami i dwusprzęgłową przekładnią. Jej zestopniowanie jest nieco inne, niż w Golfie lub Touranie. Pierwsze dwa biegi są wyraźnie krótsze, dzięki czemu Multivan sprawia wrażenie całkiem żwawego. Potwierdzają to suche dane. Setka pojawia się na liczniku po 9,9 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy bieg na 203 km/h. Nieźle też wypada elastyczność. Z kilkoma osobami na pokładzie i sporym bagażem, VW nie traci tchu powyżej 100 km/h, dzięki czemu wyprzedzanie kolumny ciężarówek nie przyprawi kierowcy o palpitację serca. Pomaga również łatwe prowadzenie przypominające mniejsze hatchbacki, czy limuzyny klasy średniej. To zasługa rozsądnie skalibrowanego wspomagania i sprężystego zawieszenia. Potrafi na nierównościach wydać głuche dźwięki, ale gwarantuje naprawdę przyzwoity komfort.
Mimo dostawczego rodowodu, Multivan gwarantuje wysoki komfort akustyczny. Przy autostradowych prędkościach, w kabinie panuje przyjemna cisza. Dopiero powyżej 160 km/h trudno usłyszeć głosy dobiegające z ostatniego rzędu. Tutaj z pomocą przychodzi elektronika. Zestaw mikrofonów zbiera dźwięk i przez głośniki przenosi je w przeciwległe strefy przedziału pasażerskiego. Podobne rozwiązanie spotkacie w Mercedesie Klasy S. Przyzwoicie też przedstawia się zachowanie auta na drodze. Potężnym Volkswagenem szybciej wejdziecie w ciasny łuk dzięki korzystnemu rozkładowi masy i szeregu asystentów elektronicznych. Wbrew pozorom, wysokie nadwozie nieźle opiera się bocznym podmuchom wiatru. Zużycie paliwa? W tej kwestii trudno oszukać prawa fizyki, ale nikt nie powinien narzekać. Spokojna trasa zaowocuje spalaniem na poziomie 8 litrów. Na ekspresówkach komputer pokładowy wskaże około 10. W mieście od 10 do 12. Mocne traktowanie pedału gazu wywinduje konsumpcję do 15 litrów.Niemieccy konstruktorzy przedstawili dwie konfiguracje wnętrza. W tej podstawowej, znajdziemy dwa niezależne fotele z przodu i wygodne, trzyosobowe kanapy w drugim i trzecim rzędzie. Chcąc jednak zaoferować swoim pasażerom warunki rodem z klasy biznesowej, warto zdecydować się na wariant 2+2+3. Wówczas, za plecami kierowcy znajdą się masywne siedziska umieszczone w szynach. Dzięki temu, można je przesuwać i dodatkowo obracać. Warto też domówić mobilny i składany stolik z regulacją wysokości. W 7-osobowej specyfikacji, bagażnik zmieści pralkę, telewizor i hulajnogę. Jeśli potrzebujecie więcej, można zdemontować kanapę. To skomplikowana operacja, bowiem wymaga przynajmniej dwóch dorosłych osób. Wszystko przez jej ciężar. W przypadku pozostawia dwóch przednich foteli, zyskacie aż 5000 litrów - 700 więcej względem wersji z krótkim rozstawem osi.Pamiętacie Golfa VI? To właśnie z niego Multivan zaczerpnął deskę rozdzielczą. Jest zrobiona z nieco twardszych materiałów, niż we wspomnianym kompakcie, ale w kwestii udogodnień, niczego jej nie brakuje. Mamy do dyspozycji zestaw multimedialny z dotykowym ekranem, modemem internetowym, kamerą cofania i wbudowanym dyskiem twardym, tempomat, automatyczną klimatyzację regulowaną w trzech strefach, a także podgrzewane fotele i wielofunkcyjną kierownicę. Można jeszcze domówić elektrycznie sterowane drzwi i pokrywę bagażnika, jak również ogrzewanie postojowe. Możliwości konfiguracji są naprawdę spore. Niemniej, nie każdemu przypadnie do gustu finalna cena topowej specyfikacji. O tym za chwilę. Wróćmy jeszcze do kokpitu. Logiczne rozmieszczenie przełączników przyspiesza aklimatyzację. W VW siedzi się wysoko, ale jednocześnie komfortowo. Pasażerowie pierwszego rzędu mają po dwa podłokietniki i mnóstwo przestrzeni na nogi, barki i nad głowami. Duża powierzchnia szyb pomaga w sprawnym manewrowaniu. Widoczność w każdym kierunku jest dobra, choć podczas cofania przydaje się opcjonalna kamera i czujniki. Niełatwo wyczuć, gdzie kończy się 5,3-metrowy samochód.Z Multivanem łatwo się zaprzyjaźnić. Prowadzi się niczym mniejsze auto osobowe, zapewnia ogrom przestrzeni w kabinie, a do tego bardzo przyzwoitą dynamikę. Szeroka możliwość personalizacji pomoże dopasować specyfikację do indywidualnych upodobań. Przeszkodę może stanowić jedynie cena. Wersja z 340-centymetrowym rozstawem osi z 2.0 TDI o mocy 102 KM kosztuje 184 tysiące złotych. Topowa, 204-konna odmiana z DSG to wydatek ponad 221 tysięcy. 4Motion wymaga dopłaty w wysokości 15 tysięcy. Liczne, elektroniczne dodatki podniosą wartość na fakturze do blisko 300 tysięcy.Podstawowe dane techniczne:
VW Multivan 2.0 BiTDI
Silnik: 1968 cm3
Moc: 204 KM przy 4000 obr./min
Moment obrotowy: 450 Nm w przedziale 1400-2400 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 5304/1904/1990 mm
Rozstaw osi: 3400 mm
Masa własna: 2160 kg
Średnia emisja CO2: 176 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 9,9 sekundy
Prędkość maksymalna: 203 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 7,8 (11,4 w teście)
Trasa: 5,9 (7,8 w teście)
Cykl mieszany: 6,5 (9,2 w teście)
VW Multivan 2.0 BiTDI
Silnik: 1968 cm3
Moc: 204 KM przy 4000 obr./min
Moment obrotowy: 450 Nm w przedziale 1400-2400 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 5304/1904/1990 mm
Rozstaw osi: 3400 mm
Masa własna: 2160 kg
Średnia emisja CO2: 176 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 9,9 sekundy
Prędkość maksymalna: 203 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 7,8 (11,4 w teście)
Trasa: 5,9 (7,8 w teście)
Cykl mieszany: 6,5 (9,2 w teście)
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
VW Multivan 2.0 BiTDI - 40 centymetrów różnicy - nasz test
Podobne: VW Multivan 2.0 BiTDI - 40 centymetrów różnicy - nasz test




Podobne galerie: VW Multivan 2.0 BiTDI - 40 centymetrów różnicy - nasz test



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Volkswagen
Galerie zdjęć
Newsletter