Portal V10 » Prezentacje / testy » VW Touareg 3.0 TDI - W niezłej formie - nasz test
VW Touareg 3.0 TDI - W niezłej formie - nasz test
2017-03-03 - P. Mokwiński Tagi: Volkswagen, SUV, Volkswagen Touareg, Test
Touareg drugiej generacji zadebiutował w 2010. Został zbudowany na płycie podłogowej Porsche Cayenne II i w katalogu VW uchodzi za najbardziej prestiżowy samochód. Mimo 7 lat rynkowej obecności, wciąż stanowi ciekawy kąsek dla miłośników rozsądnie wycenionych SUV-ów. Jest bardzo praktyczny, komfortowy i stosunkowo oszczędny.
Wygląda bardzo masywnie, ale elegancko. Nadwozie Touarega stanowi esencję myśli designerskiej koncernu sprzed 5-7 lat. 480 centymetrów długości i 194 szerokości sugeruje komfort rodem z luksusowych limuzyn. Dodatki w postaci skrętnych, biksenonowych świateł, liczne chromowane listwy i dwie potężne końcówki układu wydechowego zdają się to potwierdzać. Do tego dochodzi standardowy prześwit na poziomie 22 cm i aluminiowe obręcze w rozmiarze 20 cali. Pokrywę bagażnika można doposażyć w elektryczne sterowanie.
Wewnątrz dominuje prostota i ogromna przestrzeń. W dwóch rzędach z powodzeniem rozsiądą się cztery osoby o koszykarskiej aparycji. Miejsca nie brakuje na wysokości barków, nad głowami i przed kolanami. Sterowane elektrycznie fotele okazują się bardzo wygodne mimo skromnego wyprofilowania bocznego. W niemieckim SUV-ie wszystko jest duże, więc tę łatkę możemy przykleić do bagażnika. Ma 580 litrów, jednak bardzo łatwo powiększyć go do 1642. W tej klasie to bardzo przyzwoity rezultat. Jeśli komuś przeszkadza wysoki próg załadunku, warto skorzystać z dobrodziejstwa pneumatycznego zawieszenia. Przyciskiem zmniejszymy prześwit, ułatwiając tym samym zapakowanie ciężkich rzeczy.
Materiały wykończeniowe nie są tak dobre, jak w najnowszym Passacie, ale Touareg nie ma się czego wstydzić. Kokpit wykonano z miękkich i przyjemnych w dotyku tworzyw. Jedynie te w dolnej części są nieco za twarde. Cieszą za to masywne boczki drzwiowe i sporych rozmiarów podłokietnik między fotelami. Kryje się w nim pojemny schowek. Tuż przed nim wygospodarowano dwie pojemne wnęki na napoje. To już rozmiar amerykański. W kwestii praktyczności, leciwy Touareg wypada nad wyraz dobrze. Wśród dostępnych gadżetów, niemiecki SUV też nie odstaje za bardzo od konkurencji.Auto można doposażyć w panoramiczne, otwierane okno dachowe, ogrzewanie postojowe, klimatyzację regulowaną w trzech strefach, podgrzewaną kierownicę, pneumatyczne zawieszenie z regulacją wysokości i twardości, a także dotykowy ekran z wbudowanym dyskiem twardym, nawigacją i kamerą cofania. System multimedialny działa sprawnie i ma przejrzyste menu. Na liście dodatków nie znajdziemy za to przeziernego wyświetlacza, wentylowanych foteli oraz układu MirrorLink umożliwiającego przeniesienie aplikacji ze smartfona na ekran wpisany w deskę rozdzielczą.Wśród jednostek napędowych, producent nie przewidział dużego pola manewru. Z polskiej oferty wycofano 4.2 TDI i wersję hybrydową. Nie ma też żadnej odmiany benzynowej. Klienci najczęściej decydowali się na 6-cylindrowego diesla i taki też pozostał w katalogu. 3.0 TDI napędza większość flagowych modeli koncernu VAG. W tym przypadku ma 262 konie mechaniczne i aż 580 Nm dostępnych w zakresie 1750-2500 obr./min. Przy masie własnej przekraczającej 2250 kilogramów, powyższe parametry w zupełności wystarczają do sprawnej jazdy. VW potrzebuje zaledwie 7,3 sekundy na rozpędzenie do setki. Prędkość maksymalna wynosi 225 km/h. Wiele do życzenia nie pozostawia również elastyczność.Diesla sprzężono z 8-stopniową przekładnią hydrokinetyczną. Nie jest tak szybka jak DSG, ale potrafi przenieść znacznie więcej momentu obrotowego. Szybko dopiera odpowiednie przełożenia i z małą zwłoką reaguje na polecenie redukcji dwóch, trzech biegów. W trybie Comfort nieco się rozleniwia, podobnie jak układ kierowniczy i zawieszenie. Wystarczy jednak ustawić tryb Sport, by VW wyraźnie się usztywnił i zyskał na pewności prowadzenia. Na pochwałę zasługuje też wyciszenie wnętrza. Przy prędkościach rzędu 160-170 km/h, w kabinie panuje przyjemna cisza. W dynamicznie pokonywanych zakrętach daje się we znaki spora masą pojazdu.Seryjny napęd na obie osie wykorzystujący sprzęgło typu Haldex, nie zagwarantuje typowo przeprawowej przygody off-roadowej. Touareg przyzwoicie radzi sobie z piachem, koleinami pełnymi błota i śnieżnymi zaspami. Dalej nie warto się jednak zapuszczać, zwłaszcza na szosowych oponach. Spory prześwit przydaje się też podczas walki z wysokimi krawężnikami. W razie potrzeby, można pokrętłem wymusić jego zwiększenie o dodatkowe kilka centymetrów (30 cm max). Należy też wspomnieć o zużyciu paliwa. Wbrew pozorom, apetyt VW mieści się w granicach rozsądku. Na autostradzie nietrudno zejść do 8,5 litra. W leniwej trasie drogami o standardzie krajowym, komputer wskaże około 6,5-7 litrów. Nieco gorzej w mieście, gdzie ciężki samochód dobije do 12-13 litrów.Touareg przekonuje wysokim komfortem poruszania się po nierównych drogach, wyciszeniem wnętrza, przestronnością i funkcjonalnością. Ma wiele elektronicznych udogodnień i bardzo przyzwoite właściwości jezdne. Mimo 7-letniego rynkowego stażu, wciąż warto na niego zwrócić uwagę. W porównaniu z konkurencją, cenę skalkulowano na bardziej akceptowalnym poziomie. 262-konne auto w nieźle wyposażonej wersji bazowej V6 TDI wyceniono na 246 790 zł. Niemal maksymalna konfiguracja Perfectline R-Style to wydatek nieznacznie przekraczający 300 700 zł. Po dołożeniu większości dodatków, wysokość faktury wzrośnie do 350 tysięcy. Podobnie skonfigurowane BMW X5 kosztuje ponad 100 tysięcy więcej.Podstawowe dane techniczne:
VW Touareg 3.0 TDI
Silnik: 2967 ccm
Moc: 262 KM przy 3800 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 580 Nm w przedziale 1750-2500 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 8-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 6, w układzie V
Wymiary (dł./szer./wys.): 4801/1940/1709 mm
Rozstaw osi: 2893 mm
Masa własna: 2260 kg
Średnia emisja CO2: 180 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 7,3 sekundy
Prędkość maksymalna: 225 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 7,9 (12,5 w teście)
Trasa: 6,3 (7,4 w teście)
Cykl mieszany: 6,9 (9,3 w teście)
VW Touareg 3.0 TDI
Silnik: 2967 ccm
Moc: 262 KM przy 3800 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 580 Nm w przedziale 1750-2500 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 8-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 6, w układzie V
Wymiary (dł./szer./wys.): 4801/1940/1709 mm
Rozstaw osi: 2893 mm
Masa własna: 2260 kg
Średnia emisja CO2: 180 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 7,3 sekundy
Prędkość maksymalna: 225 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 7,9 (12,5 w teście)
Trasa: 6,3 (7,4 w teście)
Cykl mieszany: 6,9 (9,3 w teście)
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
VW Touareg 3.0 TDI - W niezłej formie - nasz test
Podobne: VW Touareg 3.0 TDI - W niezłej formie - nasz test
VW Touareg - krewniak Lamborghini i Bentleya - pierwsza jazda »
Volkswagen Touareg R - nadchodzi sportowy SUV z napędem hybrydowym »
Volkswagen Touareg One Million - specjalna wersja z okazji sprzedania miliona egzemplarzy »
Volkswagen Touareg V8 TDI będzie ostatnim modelem marki z dieslem V8 »
Podobne galerie: VW Touareg 3.0 TDI - W niezłej formie - nasz test
Volkswagen T-Roc R - rzut okiem na sportowego SUVa »
Volkswagen Atlas - niemiecki SUV w czerni »
Volkswagen Touareg - najnowsza generacja niemieckiego SUVa »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Volkswagen
Newsletter
Galerie zdjęć