Portal V10 » Aktualności » Volkhart V2 Sagitta - arcydzieło inżynierii z 1947 roku
Volkhart V2 Sagitta - arcydzieło inżynierii z 1947 roku
2013-03-25 - A. Ruciński Tagi: Volkswagen, Volkswagen Golf, Volkhart V2 Sagitta
Czy jesteście w stanie wyobrazić sobie 24-konny samochód, który bez problemu osiąga 140 km/h? Dziś może i tak, ale nie w latach 40-tych XX wieku.
A jednak! Prezentowany pojazd został opracowany pod koniec II Wojny Światowej przez niemieckiego inżyniera, Kurta Volkharta. Auto oparto na podzespołach Beetle`a. Zarówno silnik jak i podwozie pochodziły od Volkswagena. Najważniejszym elementem była jednak karoseria, stworzona przez Kurta Volkharta. Projekt ukończono w 1947 roku, lecz niedługo potem słuch o tym aucie zaginął. Po kilkudziesięciu latach, Volkswagen odnalazł trop w Austrii, w wyniku czego Volkhart V2 Sagitta trafił do muzeum niemieckiej marki.
Na początku stycznia inżynierowie zafascynowani futurystycznym nadwoziem, postanowili przebadać je pod kątem aerodynamiki. Wyniki okazały się zaskakujące - Volkhart z 1947 roku charakteryzuje się oszałamiająco niskim współczynnikiem oporu powietrza, wynoszącym 0,217. To mniej niż w przypadku nowego Golfa (0,27), a nawet Mercedesa CLA (0,22), uważanego za najbardziej aerodynamiczne auto na rynku. Wygląda na to, że Kurt Volkhart był geniuszem, który wyprzedził ówczesną motoryzację o całe lata świetlne.
A jednak! Prezentowany pojazd został opracowany pod koniec II Wojny Światowej przez niemieckiego inżyniera, Kurta Volkharta. Auto oparto na podzespołach Beetle`a. Zarówno silnik jak i podwozie pochodziły od Volkswagena. Najważniejszym elementem była jednak karoseria, stworzona przez Kurta Volkharta. Projekt ukończono w 1947 roku, lecz niedługo potem słuch o tym aucie zaginął. Po kilkudziesięciu latach, Volkswagen odnalazł trop w Austrii, w wyniku czego Volkhart V2 Sagitta trafił do muzeum niemieckiej marki.
Na początku stycznia inżynierowie zafascynowani futurystycznym nadwoziem, postanowili przebadać je pod kątem aerodynamiki. Wyniki okazały się zaskakujące - Volkhart z 1947 roku charakteryzuje się oszałamiająco niskim współczynnikiem oporu powietrza, wynoszącym 0,217. To mniej niż w przypadku nowego Golfa (0,27), a nawet Mercedesa CLA (0,22), uważanego za najbardziej aerodynamiczne auto na rynku. Wygląda na to, że Kurt Volkhart był geniuszem, który wyprzedził ówczesną motoryzację o całe lata świetlne.
źródło: carscoops
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Volkhart V2 Sagitta - arcydzieło inżynierii z 1947 roku
Podobne: Volkhart V2 Sagitta - arcydzieło inżynierii z 1947 roku
Renault Clio zdetronizowało VW Golfa w Europie »
Volkswagen Golf VIII - poznaliśmy polskie ceny »
Volkswagen Golf GTI - ósma generacja zadebiutuje w Genewie? »
Volkswagen United Series - specjalne modele z okazji UEFA Euro 2020 »
Podobne galerie: Volkhart V2 Sagitta - arcydzieło inżynierii z 1947 roku
Volkswagen Golf GTI TCR - hot-hatch na najnowszych fotografiach »
Volkswagen prezentuje Golfy GTI na Worthersee 2017 »
Volskwagen Golf GTI Dark Shine Concept »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit Volkswagen
Galerie zdjęć
Newsletter