Portal V10  »  Aktualności  »  Volkswagen EOS (prawie) GTI - wiatr we włosach, a pod maską 210 KM
Volkswagen EOS

Volkswagen EOS (prawie) GTI - wiatr we włosach, a pod maską 210 KM

2010-10-07 - M. Grygier     Tagi: Volkswagen Eos, Volkswagen Golf GTI, Volkswagen Golf R
Volkswagen postanowił nieco usportowić swoje coupe-cabrio, czyli model EOS. Jak tego dokonał? Wstawił serce z Golfa GTI!Model rocznikowy 2011 Volkswagen EOS będzie nie tylko delikatnie odmieniony, ale będzie także bardziej rasowy. Pod maską znajdzie się dobrze znany, świetny 2-litrowy silnik TSI o mocy 210 KM i maksymalnym momencie na poziomie 280 Nm dostępnym od 1700 do 5200 obrotów na minutę. A pamiętajmy, że mowa o silniku benzynowym. To nie lada gratka dla fanów szybkiej jazdy, teraz dostępnej również... z wiatrem we włosach.  Niestety, nie ma co liczyć na osiągi porównywalne z Golfem GTI. EOS, choć nie posiada dachu, jest od kompakta znacznie cięższy - przede wszystkim przez konstrukcję dachu oraz elementy usztywniające nadwozie. Pierwsza setka zajmuje mu 7,8 sekundy. Golf GTI potrafi zrobić to szybciej aż o niemal sekundę! Tak, czy inaczej, EOS z tym silnikiem będzie bardzo szybkim kabrioletem. Auto pozostaje przy tym dość oszczędne. Średnie zużycie paliwa to 7,4 litra na 100 km (ze skrzynią manualną) oraz 7,9 l/100 km z doskonałym automatem DSG. Oficjalnie ta wersja nie będzie się nazywać EOS GTI, jak widać, sam silnik nie oznacza, że EOS może otrzymać ten legendarny przydomek.



źródło: ZerCustoms

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Volkswagen EOS (prawie) GTI - wiatr we włosach, a pod maską 210 KM

Volkswagen EOS (prawie) GTI - wiatr we włosach, a pod maską 210 KM
Toolbox 2010-10-08 06:55
To dobra wiadomość choć obecnie Eos jest dostepny z jednostką TFSI o mocy 200 KM co równiez należy uznać za wystarczającą moc. Ale skoro VW wycofuje pierwszą generację 2,0 TFSI znaną jeszcze z Golfa V GTI to dobrze że robi to konsekwentnie we wszystkich modelach