Portal V10  »  Aktualności  »  Volkswagen Golf, Passat, Phaeton i Touareg na salonie w Paryżu
Volkswagen

Volkswagen Golf, Passat, Phaeton i Touareg na salonie w Paryżu

2008-10-03 - K. Spychalski     Tagi: Volkswagen, Volkswagen Passat, Volkswagen Golf, Volkswagen Touareg
Obecny rok jest jednym z najlepszych w historii firmy Volkswagen. Podstawą sukcesów jest przyszłościowa polityka modelowa oraz wiele światowych bestsellerów. Nieprzerwana, dynamiczna ofensywa nowości zapewnia, że Volkswagen będzie nadal umacniał swoją pozycję jako ciesząca się największą popularnością europejska marka samochodów. Efekt tych działań będzie można zobaczyć na tegorocznym Paryskim Salonie Samochodowym. Pięcioma światowymi premierami i jedną premierą publiczną Volkswagen zaprezentuje interesujące spektrum technologii i trendów stylistycznych.

Najistotniejszym punktem obecności VW na targach będzie światowa premiera kolejnego Golfa GTI. Jest to jeszcze model studyjny, lecz już wiosną 2009 roku wejdzie do produkcji seryjnej. Mimo zwiększonej do 155 kW / 210 KM mocy udało się obniżyć zużycie paliwa do 7,5 litra. Redukcja spalania stała się już tradycją w Volkswagenie: także prezentowany w Paryżu seryjny Golf szóstej generacji zużywa mniej paliwa - nawet o 28 procent w porównaniu ze swoim poprzednikiem. Sensacją pod względem niskiej emisji substancji szkodliwych jest kolejny debiutantna scenie VW: Passat BlueTDI. Volkswagen prezentuje po raz pierwszy na świecie swój pierwszy model, który spełnia wymagania normy Euro6 obowiązującej dopiero od 2014 roku. Passat BlueTDI wyposażony jest w katalizator SCR, redukujący ilość emitowanych tlenków azotu. Na początku 2009 roku model ten wejdzie do produkcji seryjnej z silnikiem TDI z Common-Rail o mocy 105 kW / 143 KM. Zużycie paliwa wynosi 5,2 litra na 100 km w wersji Limousine.
Jeszcze w 2008 roku rozpocznie się produkcja drugiej generacji Passata BlueMotion. To także kolejna premiera Volkswagena prezentowana w Paryżu. Nowy silnik TDI z Common-Rail (81 kW/ 110 KM), montowany w tym Passacie, gwarantuje wyjątkowo oszczędną jazdę. Jego średnie zużycie paliwa 4,9 litra (120 g/km CO2) jest odpowiedzią na wiele zadawanych obecnie pytań dotyczących problemów energii. Passat BlueMotion wyposażony jest seryjnie w automatyczną funkcję start-stop i spełnia normę Euro5, która zacznie obowiązywać od września 2009 r.To samo dotyczy również wszystkich silników Phaetona. Nowością w palecie jest silnik V6 FSI (z bezpośrednim wtryskiem benzyny) o mocy 206 kW / 280 KM. Wnętrze, udoskonalonego pod wieloma względami Phaetona z roku modelowego 2009, charakteryzuje się między innymi nową konsolą środkową z systemami nawigacji z ekranem dotykowym, twardym dyskiem 30 GB oraz systemem nagłośnieniowym Dynaudio.Volkswagen zaprezentuje także w Paryżu seryjną wersję Touarega North Sails, którego „morska” stylistyka została specjalnie dostosowana do upodobań miłośników żeglarstwa.

Golf - publiczna premiera szóstej generacji

Volkswagen Golf wciąż jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie. Wyprodukowano już ponad 26 milionów egzemplarzy tych aut. Golf szóstej generacji został udoskonalony we wszystkich obszarach, co pozwala prognozować dalszy sukces. „Oferując klientom dużo więcej niż kiedykolwiek wcześniej, szósta generacja Golfa na nowo zdefiniuje jakość i poziom komfortu w klasie” - mówi prof. dr Martin Winterkorn Prezes Zarządu Volkswagen AG. W Europie sprzedaż rozpocznie się w jeszcze październiku, następnie auto zadebiutuje w Afryce, Azji, Australii i Północnej Ameryce. Cena podstawowego modelu w Niemczech to 16.500 euro.Czysty design i muskularna bryła nowego Golfa ukazują drogę jaką będzie podążał Volkswagen w przyszłości. Akustyczne właściwości i ogólny wysoki komfort Golfa VI na nowo definiują standardy w jego segmencie. Model ten jest najcichszym Golfem wszechczasów. Innowacyjne skrzynie biegów i silniki, które już teraz spełniają normę Euro5, obniżają zużycie paliwa nawet o 28 procent. Poprzez systemy wspomagające, takie jak aktywny tempomat (ACC), adaptacyjne zawieszenie (DCC) oraz asystent parkowania zostały wprowadzone do klasy Golfa najnowsze technologie opracowane przez koncern. Nowy system ESP, zoptymalizowana konstrukcja pozwalająca lepiej chronić pasażerów podczas wypadku, siedem poduszek powietrznych łącznie z chroniącą kolana, specjalne zagłówki zapobiegające urazom głowy oraz światła do jazdy dziennej - to elementy wyposażenia standardowego zapewniające maksymalny poziom bezpieczeństwa.

Wszystkie kluczowe elementy karoserii zostały ponownie zaprojektowane. „Główne elementy Golfa wykonaliśmy od samego początku” - wyjaśnia Walter de Silva - „Golf jest światową ikoną wśród samochodów. Stylistyka, graficzna forma nowego modelu pozostały całkowicie unikatowe. Jest bardziej ostry i trójwymiarowy niż jego poprzednik. Posiada wyraźniej zdefiniowane linie, krawędzie oraz dobrze dobrane proporcje powierzchni rozjaśnionych i zacienionych.”

Zespół kierowany przez Waltera de Silvę oraz Klausa Bischoffa wyszukał sedno DNA poprzednich generacji Golfa i wysłał je w przyszłość. Te stylistyczne cechy zawierają charakterystyczne wykończenie przodu jak w pierwszym Golfie oraz słupek C, który powstał w IV odsłonie. Golf VI posiada jednak bardziej sportową i elegancką linię niż wszystkie poprzednie generacje. Dach spoczywa - podobnie jak w Scirocco - na muskularnych ramionach. Wyraźna linia, którą Volkswagen nazywa „linią charakteru”, rozchodzi się od przednich reflektorów aż do tylnych świateł. Patrząc z profilu,  nadaje ona Golfowi wizerunek pełniejszego, świetnie przylegającego do drogi.

Z przodu samochód cechuje poziomy grill, wpasowany pomiędzy reflektory, wykonany z tworzywa o czarnym połysku. Na czarnym tle zamontowane są także chromowane mocowania reflektorów przednich. Przez linie poziome zdominowany jest również tył samochodu. Bardzo szerokie tylne światła wyróżniają się spośród innych, szczególnie w nocy. Dzięki czystym, przejrzystym kształtom ujawniają podobieństwo do tylnych lamp Touarega.

Wyjątkowa jakość samochodu została również zaimplementowana do nowego designu wnętrza. Powierzchnie użytych materiałów można docenić zarówno wizualnie jak i poprzez dotyk. Wygląd i wzór elementów, takich jak na przykład szczotkowane aluminium czy nowe zegary, przeniesione zostały bezpośrednio z Passata CC. Dzięki temu kierowca ma wrażenie, że znajduje się w samochodzie z wyższego segmentu. Poprawiona została również ergonomia wnętrza. Wszystkie przyciski i pokrętła sterujące automatyczną klimatyzacją (Climatronic), zaprezentowaną po raz pierwszy w Passacie CC, są łatwiejsze w użyciu. Przyciski do ustawień szyb bocznych zostały przesunięte do przodu, dzięki czemu dostęp do nich jest łatwiejszy.

Działania Volkswagena skierowane są na dążenie do perfekcji w każdym detalu samochodu. Czujnik niezapiętych pasów bezpieczeństwa z tyłu działa niezależnie dla każdego pasażera. Innym przykładem jest skórzana tapicerka foteli, gdzie użyta została nowa, bardziej wytrzymała skóra. W bagażniku natomiast zamontowano cztery praktyczne haki gwarantujące, że po zakończonych zakupach, zawartość siatek na pewno nie będzie przesuwała się. Kolejnym przykładem są lusterka zewnętrzne, które dzięki zoptymalizowanej aerodynamice i nowemu kształtowi zdecydowanie mniej się brudzą. Natomiast przesunięcie sterownika lusterek do przodu, bliżej krawędzi drzwi, ułatwiło ich regulację.

Nowy Golf charakteryzuje się fantastycznymi właściwościami akustycznymi. Specjalna powłoka przedniej szyby redukuje hałas podczas jazdy. Zastosowano także nowe uszczelnienie drzwi. Boczne lusterka nie tylko wyglądają ładniej, ale przede wszystkim poprawiły się ich własności aerodynamiczne, dzięki czemu znacząco zmniejszony został poziom hałasu wywołanego przez wiatr. Ponadto wykonano specjalne modyfikacje izolacji silnika, a także wyciszono schowek po stronie pasażera. Bardzo ciche opony i nowe łożyska w silniku również redukują szumy dochodzące z zewnątrz kabiny.

Po raz pierwszy w Golfie zamontowano bardzo ciche silniki diesla Common Rail. Dwa stabilizujące wałki kładą kres nieprzyjemnym wibracjom. Zastosowane zostaną silniki o mocach od 66 KW/90 KM do 125 KW/170 KM. Początkowo dostępne będą dwie jednostki 2.0 TDI. Jeden o mocy 81 KW/110 KM, drugi 103 KW/140 KM. Każdy z silników będzie posiadał filtr cząstek stałych (DPF).

Nowe jednostki TDI będą bardzo oszczędne, wersja 110 konna będzie zużywać  4.5 litra paliwa na 100 km co spowoduje redukcję spalania aż o 0,6 l. Wersja 140 konna będzie pobierać tylko 4.9 l/100km i w tym wypadku także spada zużycie paliwa o ok. 0,6 l/100 km.

Silniki benzynowe - bardziej ekonomiczne niż kiedykolwiek wcześniej

Podczas premiery Golfa dostępne będą cztery wersje silników benzynowych: 59 KW/80 KM, 75 KW/102 KM, 90 KW/122 KM i 118 KW/160 KM. Zaczynając od wersji 122 KM, silniki TSI będą pojedynczo bądź podwójnie doładowane. Trzeba zaznaczyć, że jednostki benzynowe są bardziej ekonomiczne niż w poprzednich generacjach Golfa. Wersja 80 konna zużywa tylko 6.4 litra paliwa na 100 kilometrów, to jest o 0.5 litra mniej niż w przypadku poprzednika. Pozostałe silniki TSI także są doskonałym przykładem efektywności: jednostka 1.4 TSI o mocy 122 KM zużywa tylko 6.2 l/100 km. Nawet nowa 160 konna najwyższa wersja silnika 1.4 TSI spala tylko 6.3 litra paliwa na 100 km. Porównując z poprzednim 150 konnym FSI, silnik ten oszczędza aż 1.6 l paliwa na każde 100 km.

Wszystkie wersje nowego Golfa będą mogły być wyposażone w dwusprzęgłową przekładnię DSG. W zależności od mocy silnika będzie można użyć sześcio lub siedmio-biegowej wersji. W nowym Golfie, bardzo wydajna DSG zastąpi klasyczne automatyczne skrzynie biegów. Jak efektywne jest połączenie silnika TSI z przekładnią DSG pokazuje średnie spalanie silnika 1.4 TSI (160KM) z siedmiobiegową DSG - wynosi ono 6.0 l/100 km. To zestawienie jest odpowiednikiem poprzedniego silnika 2.0 FSI 150 KM z sześciobiegową automatyczną skrzynią, gdzie średnie spalanie wynosiło 8.3 l. Oszczędność 2.3 litra to olbrzymi progres.     

Ostry i wyjątkowy - nowy Golf GTI

Między debiutem pierwszej a zakończeniem produkcji piątej generacji nabywców znalazło ponad 1,7 miliona GTI, co uczyniło ten model światowym bestsellerem. Teraz, na Paryskim Salonie Samochodowym, w blokach startowych stoi nowy GTI.

Zawieszenie z nową, elektroniczną blokadą poprzeczną (XDS ) całkowicie na nowo definiuje kwestię pokonywania zakrętów i trakcję. Rozwijający prędkość 240 km/h GTI z silnikiem z turbodoładowaniem o mocy 155 kW / 210 KM sprawia jeszcze więcej przyjemności, niż jego poprzednicy, a zużywa przy tym średnio tylko 7,5 litra paliwa.

Wiosną 2009 roku szósty Golf GTI trafi do produkcji seryjnej - tak jak nas do tego przyzwyczaiły modele GTI - ze sportowym zawieszeniem i dynamicznym silnikiem. Już przy 1.800 obr./min silnik będzie rozwijał maksymalny moment obrotowy 280 Nm. Po 6,9 sekundy Golf osiągnie prędkość 100 km/h. Dopiero przy 240 km/h opory jazdy zrównoważą moc napędu. Amortyzatory, sprężyny i tylne stabilizatory samochodu studyjnego w nowym, obniżonym
o 22 milimetry sportowym zawieszeniu zostały całkowicie na nowo dostrojone. Nowe GTI mogą być opcjonalnie wyposażone w adaptacyjną regulację zawieszenia DCC.

„Naszym celem był konsekwentnie czysty design GTI, samochód, który ma nie tylko siłę, ale również styl” - podsumował szef designu Volkswagen AG Walter de’Silva. Prezentowany w Paryżu studyjny model szóstej generacji łączy w sobie elementy stylistyczne obu ikon GTI. Detale takie jak osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu oraz pokrywa komory silnika z profilem w kształcie litery „V” sięgająca aż za reflektory przypomina GTI V. Z kolei czyste, poziome linie jednoznacznie nawiązują do GTI I. Dzięki temu elementowi stylistycznemu oraz poziomej podstawowej grafice przodu studyjny Golf GTI sprawia wrażenie szerszego (1.78 metra), niższego (1,47 metra) i bardziej dynamicznego, niż jakikolwiek inny samochód tej klasy.

Passat BlueTDI - Światowa premiera najczystszego Passata wszechczasów

Na Paryskim Salonie Samochodowym Volkswagen zaprezentuje po raz pierwszy najczystszego Passata wszechczasów a wraz z nim nowe oznaczenie silników: BlueTDI. Już w 2009 roku Passat BlueTDI - jako Limousine i Variant - pojawi się na pierwszych europejskich rynkach. Będzie on zwiastunem całej serii wytyczających nowe drogi modeli BlueTDI. Spełniają one najbardziej surowe wymagania dotyczące emisji spalin w USA (BIN5) i w Europie (Euro-6 z 2014 roku). W przypadku pokazywanego w Paryżu Passata Variant BlueTDI niezwykle skomplikowany katalizator SCR w połączeniu ze środkiem AdBlue pozwala na znaczne obniżenie zawartości tlenków azotu w spalinach. SCR jest skrótem od międzynarodowej nazwy „Selective Catalytic Reduction“. „Selektywny“ oznacza, że katalizator ma również specjalne zadanie: zamienia tlenki azotu (NOx) - składnik spalin - w azot i wodę, przy czym nie powstają niepożądane produkty uboczne.

Pod względem technicznym jednostka napędowa BlueTDI Passata opiera się na silniku 2.0 l z Common-Rail o mocy 103 kW/ 140 KM. Jednak BlueTDI rozwija moc 105 kW/ 143 KM. Mimo niewielkiego przyrostu mocy Passat BlueTDI zużywa o 0,3 litra mniej paliwa, niż tradycyjny TDI (zależnie od wersji nadwozia). W przypadku Passata Varianta BlueTDI jest to 5,5 l/100 km (144 k/km CO2), dla wersji Limousine wartość ta wynosi 5,2 l/100 km (139 g/km CO2). Moc przenoszona jest przez 6-biegową przekładnię manualną. Jako opcja dostępny będzie Passat BlueTDI z 6-biegową DSG - najbardziej efektywną przekładnią automatyczną na świecie.

Passat BlueMotion - Światowa premiera drugiej generacji

BlueMotion jest oznaczeniem wprowadzonym przez Volkswagena, nadawanym najbardziej oszczędnym wersjom samochodów tej marki. Wszystkie modele BlueMotion - od Polo do Passata - łączy fakt zastosowania w nich wyjątkowej techniki pozwalającej na ograniczenie zużycia paliwa. Szczególnym powodzeniem wśród klientów cieszy się duży Passat w wersji BlueMotion. Z tego powodu Volkswagen zainaugurował w tym modelu drugą generację technologii BlueMotion. Jeszcze w tym roku w salonach pojawią się pierwsze Passaty BlueMotion 2. Oferowany zarówno jako limuzyna, jak i kombi Passat BlueMotion w nowej wersji będzie napędzany supernowoczesnym silnikiem wysokoprężnym z turbosprężarką i Common-Rail o mocy 81 kW / 110 KM. W Passacie BlueMotion Limousine zużywa on tylko 4,9 litra* paliwa na 100 kilometrów. Emisja dwutlenku węgla jest również odpowiednio niska - 128 g/km.

Ponadto zastosowana zostanie w nim automatyczna funkcja start- stop szczególnie dobrze sprawdzająca się w ruchu miejskim. Nowością w wyposażeniu najoszczędniejszego Passata w historii, są również opony tzw. Super Rowi, czyli ze zredukowanymi oporami toczenia i bardzo lekkie koła ze stali Flow-Forming. Pakiet BlueMotion może być zamawiany w połączeniu ze wszystkimi wariantami wyposażenia - Trendline, Comfortline, Highline i Sportline. Wszystkie Passaty BlueMotion posiadają filtr cząsteczek stałych.

Phaeton - Światowa premiera

Nowe radioodtwarzacze, systemy nawigacyjne (RCD i RNS 810) oraz efektywny silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem benzyny, osiągający teraz moc 206 kW / 280 KM (więcej o 29 KM w porównaniu z poprzednikiem) to najbardziej rzucające się w oczy nowości w udoskonalonym pod wieloma względami Phaetonie. Wszystkie silniki z nowego roku modelowego spełniają normę emisji spalin Euro5. Innymi modyfikacjami są: trzy nowe typy kół ze stopu metali lekkich (17, 18 i 19 cali), delikatnie zmieniona osłona chłodnicy, trzy nowe lakiery (srebrny metaliczny Lear, popielaty metaliczny Baryllium i perłowy Mocca-Anthrazit), nowy kolor skóry „Corn Silk”, nowe drewniane elementy dekoracyjne - mazerowane drewno topolowe „latte macciato” i drewno „vavona”, białe zamiast czerwonego podświetlenie przełączników, listwy dekoracyjne, uszlachetniony kluczyk, lusterko do makijażu z tyłu przy przedłużonej wersji nadwozia, amortyzatory zoptymalizowane pod względem tarcia oraz kamera wsteczna (Rear Assist).

Najbardziej zmodyfikowana w Phaetonie została konsola środkowa. Jej istotnym elementem jest nowy, seryjny system RCD 810 (wersja z radiem) lub również nowy RNS 810 (opcjonalny wariant z nawigacją). Aby równie dobrze, jak w poprzednim modelu, wkomponować stylistycznie nowe systemy informacyjno - rozrywkowe całkowicie ją zmieniono. Również sterowanie czterostrefową automatyczną klimatyzacją (Climatronic) uległo zmianie. Nowa wersja tej supernowoczesnej limuzyny zaprezentowana zostanie po raz pierwszy publicznie na Paryskim Salonie Samochodowym. Pierwsze modele trafią do klientów jeszcze w tym roku.

Touareg North Sails - Światowa premiera wersji seryjnej

Na Paryskim Salonie Samochodowym Volkswagen zaprezentuje specjalny model Touarega, którego koncepcja dostosowana została do wymagań miłośników żeglarstwa: Touarega North Sails. Studyjna wersja tego modelu pokazana została latem podczas Moskiewskiego Salonu Samochodowego - teraz możemy podziwiać auto seryjne. Wersja zaprojektowana we współpracy z North Sails - renomowaną firmą zajmującą się wyposażeniem jachtów - charakteryzuje się licznymi elementami zewnętrznymi i wyposażeniem wnętrza, wyraźnie nawiązującymi do stylu pięknych jachtów. Nowy model seryjny zjedzie z taśm montażowych już jesienią i będzie dostępny ze wszystkimi znanymi wersjami silników (od 128 kW / 174 KM do 331 kW / 450 KM).



źródło: Volkswagen

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Volkswagen Golf, Passat, Phaeton i Touareg na salonie w Paryżu