Portal V10 » Aktualności » Volkswagen Golf VI TwinDrive - prototypowa hybryda
Volkswagen Golf VI TwinDrive - prototypowa hybryda
2008-11-27 - K. Spychalski Tagi: Volkswagen, Auta hybrydowe, Volkswagen Golf, Concept car
System TwinDrive znamy już ze specjalnej wersji Golfa piątej generacji, którą zaprezentowano w lipcu tego roku. Teraz hybrydowy układ zamontowano w najnowszym wcieleniu kompaktowego auta.
Warto wspomnieć, że rząd niemiecki przeznaczył dwucyfrową ilość milionów na badania efektywnego wykorzystania odnawialnych źródeł energii (wiatr, woda, słońce) w 20 testowych pojazdach z najnowszą technologią VW TwinDrive. 176-konny hybrydowy Golf używa inteligentnego systemu operacyjnego, który zawsze wybiera optymalny tryb pracy - indywidualnie dostosowuje się do tras i sytuacji na drodze, dzięki czemu oferuje wydajne połączenie silnika elektrycznego ze spalinowym. W odróżnieniu od typowych układów hybrydowych, w których motor elektryczny wspomaga spalinowy, „w TwinDrive jednostki napędzane olejem napędowym lub benzyną wspomagają silnik elektryczny”, powiedział dr Martin Winterkorn. Volkswagen nie podaje szczegółowych danych liczbowych, jednak na poczdamskim „Automobile Forum” ujawnił, że Golf VI TwinDrive na 100 km zużywa średnio 8 kilowatogodzin energii elektrycznej i 2,5 litra paliwa.
Innowacyjny system TwinDrive ma zadebiutować w roku 2010.
Warto wspomnieć, że rząd niemiecki przeznaczył dwucyfrową ilość milionów na badania efektywnego wykorzystania odnawialnych źródeł energii (wiatr, woda, słońce) w 20 testowych pojazdach z najnowszą technologią VW TwinDrive. 176-konny hybrydowy Golf używa inteligentnego systemu operacyjnego, który zawsze wybiera optymalny tryb pracy - indywidualnie dostosowuje się do tras i sytuacji na drodze, dzięki czemu oferuje wydajne połączenie silnika elektrycznego ze spalinowym. W odróżnieniu od typowych układów hybrydowych, w których motor elektryczny wspomaga spalinowy, „w TwinDrive jednostki napędzane olejem napędowym lub benzyną wspomagają silnik elektryczny”, powiedział dr Martin Winterkorn. Volkswagen nie podaje szczegółowych danych liczbowych, jednak na poczdamskim „Automobile Forum” ujawnił, że Golf VI TwinDrive na 100 km zużywa średnio 8 kilowatogodzin energii elektrycznej i 2,5 litra paliwa.
Innowacyjny system TwinDrive ma zadebiutować w roku 2010.
źródło: WorldCarFans
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Volkswagen Golf VI TwinDrive - prototypowa hybryda
Podobne: Volkswagen Golf VI TwinDrive - prototypowa hybryda
Volkswagen Golf GTE Sport Concept - zapowiedź nowego Scirocco? »
Volkswagen Golf GTI Roadster GT Vision - wirtualnie rzeczywisty »
Volkswagen Golf 400R - mocny koncept jedzie do Pekinu »
Volkswagen pokaże nowe, koncepcyjne GTI na tegorocznym Worthersee »
Podobne galerie: Volkswagen Golf VI TwinDrive - prototypowa hybryda
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Volkswagen
Newsletter
Galerie zdjęć