Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Nowy Volkswagen Passat CC coupe
Volkswagen Passat CC

Nowy Volkswagen Passat CC coupe

2008-04-29 - K. Chojnowska     Tagi: Volkswagen, Volkswagen Passat, Volkswagen Passat CC
Ponad 15 milionów wyprodukowanych egzemplarzy Passata i Passata Variant plasują ten model wśród najlepiej sprzedających się pojazdów w historii motoryzacji. Teraz Volkswagen rozszerza spektrum tej serii o Passata CC.

Jego niepowtarzalna karoseria, wnętrze ze sportowymi fotelami także w drugim rzędzie, doskonałe systemy napędowe oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne, rodem z klasy wyższej, tworzą samochód dotychczas niespotykany w segmencie Passata. Passat CC jest przy tym jednocześnie elegancką limuzyną i dynamicznym coupé. Koncepcja i stylistyka tego Volkswagena wytyczają nowe standardy z dala od głównych trendów w motoryzacji. Silniki benzynowe i wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem o mocy 140 KM, 160 KM i 300 KM

W momencie wejścia na rynek europejski Passat CC będzie oferowany z dwoma silnikamibenzynowymi z bezpośrednim wtryskiem (TSI i V6) oraz z jednym silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem (TDI). Silniki benzynowe mają moc 118 kW /160 KM i 220 kW / 300 KM, turbodiesel natomiast 103 kW / 140 KM i spełnia już teraz wymagania normy Euro 5, która zacznie obowiązywać od jesieni 2009 roku. Passat CC TDI z tym silnikiem spala tylko 5,8 litra oleju napędowego i rozwija prędkość 213 km/h. Passat CC TSI, zużywający 7,6 litra benzyny i osiągający prędkość maksymalną 222 km/h, należy do najoszczędniejszych samochodów z silnikiem benzynowym w swojej klasie. Prędkość Passata CC V6 4Motion została ograniczona elektronicznie do 250 km/h; jego średnie spalanie wynosi tylko 10,1 litra. Najmocniejszy model V6 będzie wyposażony seryjnie w nową generację stałego napędu na wszystkie koła 4Motion, adaptacyjne zawieszenie, będącą również nowością, a także w wyjątkowo efektywną dwusprzęgłową przekładnię DSG. Premiera w Volkswagenie: „Lane Assist” i „adaptacyjne zawieszenie DCC”

Równie innowacyjne, jak układy napędowe, są systemy wspierające kierowcę Passata CC. Po raz pierwszy w Volkswagenie zastosowany został system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu „Lane Assist” oraz nowe „adaptacyjne zawieszenie DCC”. Kolejną nowoczesną technologią jest system parkowania „Park Assist” oraz „automatyczna regulacja odległości ACC” z układem skracającym drogę hamowania „Front Assist”.
Panoramiczny podnoszony dach rozpościera się od słupków A do B

Całkowitą nowością jest także od nowa zaprojektowany, elektrycznie otwierany panoramiczny dach. Jego przeźroczysta pokrywa ma 750 mm długości i 1.120 milimetrów szerokości i zajmuje cały przód aż do słupków B. Poprzeczka dachu nad przednią szybą jest w tym przypadku utrzymana w czarnym kolorze. Elektryczny „panoramiczny podnoszony dach” można unieść w górę o 40 milimetrów.Drzwi bez ram, klimatyzowane fotele, nowa automatyczna klimatyzacja

Wśród nowoczesnych rozwiązań są rzeczy pozornie bez wielkiego znaczenia, które jednak podczas eksploatacji szybko ujawniają swoje zalety. Jednym z nich jest wyjątkowa prowadnica bocznych szyb w pozbawionych ram drzwiach, zupełnie nie stawiająca oporu wiatrowi. Inną nowością w Passacie CC jest aktywna klimatyzacja siedzeń, wykazująca swoją wysoką skuteczność szczególnie podczas długich podróży i zastrzeżona dotychczas tylko dla komfortowej limuzyny - Phaetona. Także sterowanie automatyczną klimatyzacją („Climatronic”) jest nowością oferowaną przez Passata CC. Funkcje klimatyzacji są prezentowane teraz na wyświetlaczu radia i systemu nawigacji. Nowy wygląd i rozkład nadano również zegarom otoczonym chromowanymi pierścieniami. Podobnie jak w Phaetonie, oznaczenia i cyfry nie są podświetlone na niebiesko, lecz promieniują białym światłem. Na wzór samochodów sportowych po włączeniu zapłonu wskazówki instrumentów przesuwają się szybko do maksimum i równie szybko wracają na pozycje wyjściowe.Nowe złącze USB dla iPoda i innych urządzeń

Inżynierowie Volkswagena opracowali również nowe gniazdo multimedialne „Media-In”. Przy użyciu tego złącza USB można połączyć iPody i inne popularne odtwarzacze MP3 i DVD z systemem audio Passata CC. Gniazdo USB znajduje się w schowku na rękawiczki a podłączony do niego sprzęt jest sterowany przy użyciu radia lub systemu nawigacji. Informacje dotyczące odtwarzanej muzyki wyświetlane są na wyświetlaczu radia względnie nawigacji.Opony Passata CC „naprawiają się same “

Kolejnym doskonałym przykładem perfekcji w każdym detalu jest zastosowany po raz pierwszy w Volkswagenie, seryjny w Passacie CC, system „Mobility Tire” firmy Continental. Wykorzystując rozwiązanie zwane ContiSeal niemiecki producent opon opracował system, który pozwala na kontynuację podróży mimo gwoździa lub śruby w oponie. Specjalna warstwa ochronna wewnątrz bieżnika natychmiast uszczelnia dziurę powstałą po wbiciu się w oponę ciała obcego tak, że powietrze nie uchodzi. Uszczelnienie to działa przy prawie wszystkich przypadkach przebicia opon przez przedmioty o średnicy do pięciu milimetrów. Takie właśnie średnice ma około 85 procent ostrych przedmiotów uszkadzających opony.Bogate wyposażenie seryjne obejmujące także automatyczną klimatyzację „Climatronic” i 17-calowe obręcze ze stopu lekkich metali

Passat CC należy do samochodów Premium klasy średniej, oferowany jest tylko w jednej, bogatej wersji wyposażenia. Do standardu należą takie elementy jak: 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich (typ „Phoenix”) z oponami w rozmiarze 235, chromowe aplikacje (wewnątrz i na zewnątrz), cztery ergonomiczne sportowe fotele (pojedyncze fotele z tyłu), nowa trójramienna kierownica, automatyczna klimatyzacja „Climatronic”, elektroniczny program kontroli stabilności jazdy ESP, system radiowy RCD 310 z odtwarzaczem płyt CD i plików MP3 oraz funkcja automatycznego włączania świateł mijania.Passat CC w Polsce będzie dostępny już w czerwcu

Głównymi rynkami dla Passata CC są Ameryka Północna, Europa Zachodnia i Japonia.
Produkowany w niemieckich zakładach w Emden Volkswagen w Polsce będzie oferowany
od czerwca. Od czwartego kwartału Passat CC będzie wprowadzony także na rynek USA,
Kanady i Japonii.Zestawienie nowoczesnych rozwiązań technicznych Passata:

„Lane Assist“: Aktywny system ostrzegający przed przypadkowym opuszczeniem pasa ruchu samoczynnie skręci, gdy tylko stwierdzi, że Passat CC mógłby w sposób niezamierzony zmienić pas ruchu. To duży komfort dla kierowcy i wielki plus dla bezpieczeństwa. Prawie 14 procent wszystkich wypadków, w których pasażerowie doznają obrażeń ciała, spowodowanych jest przez zjechanie z pasa ruchu. „Lane Assist” z pewnością przyczyni się do poprawy tej statystyki. Jeżeli kierowca włączy kierunkowskaz sygnalizując zamierzoną zmianę pasa, „Lane Assist” pozostanie nieaktywny.„Adaptacyjne zawieszenie DCC“: Nowe „adaptacyjne zawieszenie” sprowadza do wspólnego mianownika sportowy charakter coupe i komfort limuzyny z najwyższej półki. Razem z charakterystyką amortyzatorów regulowane jest także dostrojenie wspomagania układu kierowniczego. „Adaptacyjne zawieszenie” obejmuje trzy programy: „normal”, „sport” i „comfort”. Duże znaczenie ma także fakt, że amortyzacja zawsze dostosowuje się do nawierzchni i sytuacji na drodze i dzięki temu w sposób ciągły poprawia komfort i dynamikę jazdy. „Park Assist“: Kolejnym nowoczesnym rozwiązaniem technicznym jest system ułatwiający parkowanie „Park Assist”. Po wciśnięciu odpowiedniego przycisku wprowadzi on automatycznie Passata CC w lukę parkingową. Kierowca może zaparkować nie manewrując kierownicą, lecz jedynie wciskając pedał gazu i hamulca.„Automatyczna regulacja odległości ACC”: Przy włączonym „ACC” Passat CC automatycznie przyhamowuje i przyspiesza w ustawionym wcześniej przez kierowcę zakresie prędkości od zera do 210 km/h. „Front Assist” zapobiega także najechaniu na tył innego pojazdu; przewidując określone sytuacje system prewencyjnie ustawia układ hamulcowy w stan gotowości skracając w ten sposób drogę hamowania. System ostrzega ponadto kierowcę sygnałami akustycznymi i optycznymi przed niebezpiecznymi sytuacjami. A nawet więcej: w przypadku, gdy minimalna odległość od jadącego z przodu samochodu zostanie przekroczona, system przyhamowuje Passata CC, w ekstremalnych przypadkach nawet zatrzymując go zupełnie („Follow-to-stop”). Jednak nie zwalnia to kierowcy z obowiązku obserwowania drogi i nie ogranicza jego możliwości odpowiedniego zareagowania na zaistniałą sytuację.



źródło: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Nowy Volkswagen Passat CC coupe