Portal V10 » Prezentacje / testy » Nowy Volkswagen Passat CC coupe
Nowy Volkswagen Passat CC coupe
2008-04-29 - K. Chojnowska Tagi: Volkswagen, Volkswagen Passat, Volkswagen Passat CC
Ponad 15 milionów wyprodukowanych egzemplarzy Passata i Passata Variant plasują ten model wśród najlepiej sprzedających się pojazdów w historii motoryzacji. Teraz Volkswagen rozszerza spektrum tej serii o Passata CC.
Jego niepowtarzalna karoseria, wnętrze ze sportowymi fotelami także w drugim rzędzie, doskonałe systemy napędowe oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne, rodem z klasy wyższej, tworzą samochód dotychczas niespotykany w segmencie Passata. Passat CC jest przy tym jednocześnie elegancką limuzyną i dynamicznym coupé. Koncepcja i stylistyka tego Volkswagena wytyczają nowe standardy z dala od głównych trendów w motoryzacji. Silniki benzynowe i wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem o mocy 140 KM, 160 KM i 300 KM
W momencie wejścia na rynek europejski Passat CC będzie oferowany z dwoma silnikamibenzynowymi z bezpośrednim wtryskiem (TSI i V6) oraz z jednym silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem (TDI). Silniki benzynowe mają moc 118 kW /160 KM i 220 kW / 300 KM, turbodiesel natomiast 103 kW / 140 KM i spełnia już teraz wymagania normy Euro 5, która zacznie obowiązywać od jesieni 2009 roku. Passat CC TDI z tym silnikiem spala tylko 5,8 litra oleju napędowego i rozwija prędkość 213 km/h. Passat CC TSI, zużywający 7,6 litra benzyny i osiągający prędkość maksymalną 222 km/h, należy do najoszczędniejszych samochodów z silnikiem benzynowym w swojej klasie. Prędkość Passata CC V6 4Motion została ograniczona elektronicznie do 250 km/h; jego średnie spalanie wynosi tylko 10,1 litra. Najmocniejszy model V6 będzie wyposażony seryjnie w nową generację stałego napędu na wszystkie koła 4Motion, adaptacyjne zawieszenie, będącą również nowością, a także w wyjątkowo efektywną dwusprzęgłową przekładnię DSG. Premiera w Volkswagenie: „Lane Assist” i „adaptacyjne zawieszenie DCC”
Równie innowacyjne, jak układy napędowe, są systemy wspierające kierowcę Passata CC. Po raz pierwszy w Volkswagenie zastosowany został system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu „Lane Assist” oraz nowe „adaptacyjne zawieszenie DCC”. Kolejną nowoczesną technologią jest system parkowania „Park Assist” oraz „automatyczna regulacja odległości ACC” z układem skracającym drogę hamowania „Front Assist”.
Panoramiczny podnoszony dach rozpościera się od słupków A do B
Całkowitą nowością jest także od nowa zaprojektowany, elektrycznie otwierany panoramiczny dach. Jego przeźroczysta pokrywa ma 750 mm długości i 1.120 milimetrów szerokości i zajmuje cały przód aż do słupków B. Poprzeczka dachu nad przednią szybą jest w tym przypadku utrzymana w czarnym kolorze. Elektryczny „panoramiczny podnoszony dach” można unieść w górę o 40 milimetrów.Drzwi bez ram, klimatyzowane fotele, nowa automatyczna klimatyzacja
Wśród nowoczesnych rozwiązań są rzeczy pozornie bez wielkiego znaczenia, które jednak podczas eksploatacji szybko ujawniają swoje zalety. Jednym z nich jest wyjątkowa prowadnica bocznych szyb w pozbawionych ram drzwiach, zupełnie nie stawiająca oporu wiatrowi. Inną nowością w Passacie CC jest aktywna klimatyzacja siedzeń, wykazująca swoją wysoką skuteczność szczególnie podczas długich podróży i zastrzeżona dotychczas tylko dla komfortowej limuzyny - Phaetona. Także sterowanie automatyczną klimatyzacją („Climatronic”) jest nowością oferowaną przez Passata CC. Funkcje klimatyzacji są prezentowane teraz na wyświetlaczu radia i systemu nawigacji. Nowy wygląd i rozkład nadano również zegarom otoczonym chromowanymi pierścieniami. Podobnie jak w Phaetonie, oznaczenia i cyfry nie są podświetlone na niebiesko, lecz promieniują białym światłem. Na wzór samochodów sportowych po włączeniu zapłonu wskazówki instrumentów przesuwają się szybko do maksimum i równie szybko wracają na pozycje wyjściowe.Nowe złącze USB dla iPoda i innych urządzeń
Inżynierowie Volkswagena opracowali również nowe gniazdo multimedialne „Media-In”. Przy użyciu tego złącza USB można połączyć iPody i inne popularne odtwarzacze MP3 i DVD z systemem audio Passata CC. Gniazdo USB znajduje się w schowku na rękawiczki a podłączony do niego sprzęt jest sterowany przy użyciu radia lub systemu nawigacji. Informacje dotyczące odtwarzanej muzyki wyświetlane są na wyświetlaczu radia względnie nawigacji.Opony Passata CC „naprawiają się same “
Kolejnym doskonałym przykładem perfekcji w każdym detalu jest zastosowany po raz pierwszy w Volkswagenie, seryjny w Passacie CC, system „Mobility Tire” firmy Continental. Wykorzystując rozwiązanie zwane ContiSeal niemiecki producent opon opracował system, który pozwala na kontynuację podróży mimo gwoździa lub śruby w oponie. Specjalna warstwa ochronna wewnątrz bieżnika natychmiast uszczelnia dziurę powstałą po wbiciu się w oponę ciała obcego tak, że powietrze nie uchodzi. Uszczelnienie to działa przy prawie wszystkich przypadkach przebicia opon przez przedmioty o średnicy do pięciu milimetrów. Takie właśnie średnice ma około 85 procent ostrych przedmiotów uszkadzających opony.Bogate wyposażenie seryjne obejmujące także automatyczną klimatyzację „Climatronic” i 17-calowe obręcze ze stopu lekkich metali
Passat CC należy do samochodów Premium klasy średniej, oferowany jest tylko w jednej, bogatej wersji wyposażenia. Do standardu należą takie elementy jak: 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich (typ „Phoenix”) z oponami w rozmiarze 235, chromowe aplikacje (wewnątrz i na zewnątrz), cztery ergonomiczne sportowe fotele (pojedyncze fotele z tyłu), nowa trójramienna kierownica, automatyczna klimatyzacja „Climatronic”, elektroniczny program kontroli stabilności jazdy ESP, system radiowy RCD 310 z odtwarzaczem płyt CD i plików MP3 oraz funkcja automatycznego włączania świateł mijania.Passat CC w Polsce będzie dostępny już w czerwcu
Głównymi rynkami dla Passata CC są Ameryka Północna, Europa Zachodnia i Japonia.
Produkowany w niemieckich zakładach w Emden Volkswagen w Polsce będzie oferowany
od czerwca. Od czwartego kwartału Passat CC będzie wprowadzony także na rynek USA,
Kanady i Japonii.Zestawienie nowoczesnych rozwiązań technicznych Passata:
„Lane Assist“: Aktywny system ostrzegający przed przypadkowym opuszczeniem pasa ruchu samoczynnie skręci, gdy tylko stwierdzi, że Passat CC mógłby w sposób niezamierzony zmienić pas ruchu. To duży komfort dla kierowcy i wielki plus dla bezpieczeństwa. Prawie 14 procent wszystkich wypadków, w których pasażerowie doznają obrażeń ciała, spowodowanych jest przez zjechanie z pasa ruchu. „Lane Assist” z pewnością przyczyni się do poprawy tej statystyki. Jeżeli kierowca włączy kierunkowskaz sygnalizując zamierzoną zmianę pasa, „Lane Assist” pozostanie nieaktywny.„Adaptacyjne zawieszenie DCC“: Nowe „adaptacyjne zawieszenie” sprowadza do wspólnego mianownika sportowy charakter coupe i komfort limuzyny z najwyższej półki. Razem z charakterystyką amortyzatorów regulowane jest także dostrojenie wspomagania układu kierowniczego. „Adaptacyjne zawieszenie” obejmuje trzy programy: „normal”, „sport” i „comfort”. Duże znaczenie ma także fakt, że amortyzacja zawsze dostosowuje się do nawierzchni i sytuacji na drodze i dzięki temu w sposób ciągły poprawia komfort i dynamikę jazdy. „Park Assist“: Kolejnym nowoczesnym rozwiązaniem technicznym jest system ułatwiający parkowanie „Park Assist”. Po wciśnięciu odpowiedniego przycisku wprowadzi on automatycznie Passata CC w lukę parkingową. Kierowca może zaparkować nie manewrując kierownicą, lecz jedynie wciskając pedał gazu i hamulca.„Automatyczna regulacja odległości ACC”: Przy włączonym „ACC” Passat CC automatycznie przyhamowuje i przyspiesza w ustawionym wcześniej przez kierowcę zakresie prędkości od zera do 210 km/h. „Front Assist” zapobiega także najechaniu na tył innego pojazdu; przewidując określone sytuacje system prewencyjnie ustawia układ hamulcowy w stan gotowości skracając w ten sposób drogę hamowania. System ostrzega ponadto kierowcę sygnałami akustycznymi i optycznymi przed niebezpiecznymi sytuacjami. A nawet więcej: w przypadku, gdy minimalna odległość od jadącego z przodu samochodu zostanie przekroczona, system przyhamowuje Passata CC, w ekstremalnych przypadkach nawet zatrzymując go zupełnie („Follow-to-stop”). Jednak nie zwalnia to kierowcy z obowiązku obserwowania drogi i nie ogranicza jego możliwości odpowiedniego zareagowania na zaistniałą sytuację.
Jego niepowtarzalna karoseria, wnętrze ze sportowymi fotelami także w drugim rzędzie, doskonałe systemy napędowe oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne, rodem z klasy wyższej, tworzą samochód dotychczas niespotykany w segmencie Passata. Passat CC jest przy tym jednocześnie elegancką limuzyną i dynamicznym coupé. Koncepcja i stylistyka tego Volkswagena wytyczają nowe standardy z dala od głównych trendów w motoryzacji. Silniki benzynowe i wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem o mocy 140 KM, 160 KM i 300 KM
W momencie wejścia na rynek europejski Passat CC będzie oferowany z dwoma silnikamibenzynowymi z bezpośrednim wtryskiem (TSI i V6) oraz z jednym silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem (TDI). Silniki benzynowe mają moc 118 kW /160 KM i 220 kW / 300 KM, turbodiesel natomiast 103 kW / 140 KM i spełnia już teraz wymagania normy Euro 5, która zacznie obowiązywać od jesieni 2009 roku. Passat CC TDI z tym silnikiem spala tylko 5,8 litra oleju napędowego i rozwija prędkość 213 km/h. Passat CC TSI, zużywający 7,6 litra benzyny i osiągający prędkość maksymalną 222 km/h, należy do najoszczędniejszych samochodów z silnikiem benzynowym w swojej klasie. Prędkość Passata CC V6 4Motion została ograniczona elektronicznie do 250 km/h; jego średnie spalanie wynosi tylko 10,1 litra. Najmocniejszy model V6 będzie wyposażony seryjnie w nową generację stałego napędu na wszystkie koła 4Motion, adaptacyjne zawieszenie, będącą również nowością, a także w wyjątkowo efektywną dwusprzęgłową przekładnię DSG. Premiera w Volkswagenie: „Lane Assist” i „adaptacyjne zawieszenie DCC”
Równie innowacyjne, jak układy napędowe, są systemy wspierające kierowcę Passata CC. Po raz pierwszy w Volkswagenie zastosowany został system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu „Lane Assist” oraz nowe „adaptacyjne zawieszenie DCC”. Kolejną nowoczesną technologią jest system parkowania „Park Assist” oraz „automatyczna regulacja odległości ACC” z układem skracającym drogę hamowania „Front Assist”.
Całkowitą nowością jest także od nowa zaprojektowany, elektrycznie otwierany panoramiczny dach. Jego przeźroczysta pokrywa ma 750 mm długości i 1.120 milimetrów szerokości i zajmuje cały przód aż do słupków B. Poprzeczka dachu nad przednią szybą jest w tym przypadku utrzymana w czarnym kolorze. Elektryczny „panoramiczny podnoszony dach” można unieść w górę o 40 milimetrów.Drzwi bez ram, klimatyzowane fotele, nowa automatyczna klimatyzacja
Wśród nowoczesnych rozwiązań są rzeczy pozornie bez wielkiego znaczenia, które jednak podczas eksploatacji szybko ujawniają swoje zalety. Jednym z nich jest wyjątkowa prowadnica bocznych szyb w pozbawionych ram drzwiach, zupełnie nie stawiająca oporu wiatrowi. Inną nowością w Passacie CC jest aktywna klimatyzacja siedzeń, wykazująca swoją wysoką skuteczność szczególnie podczas długich podróży i zastrzeżona dotychczas tylko dla komfortowej limuzyny - Phaetona. Także sterowanie automatyczną klimatyzacją („Climatronic”) jest nowością oferowaną przez Passata CC. Funkcje klimatyzacji są prezentowane teraz na wyświetlaczu radia i systemu nawigacji. Nowy wygląd i rozkład nadano również zegarom otoczonym chromowanymi pierścieniami. Podobnie jak w Phaetonie, oznaczenia i cyfry nie są podświetlone na niebiesko, lecz promieniują białym światłem. Na wzór samochodów sportowych po włączeniu zapłonu wskazówki instrumentów przesuwają się szybko do maksimum i równie szybko wracają na pozycje wyjściowe.Nowe złącze USB dla iPoda i innych urządzeń
Inżynierowie Volkswagena opracowali również nowe gniazdo multimedialne „Media-In”. Przy użyciu tego złącza USB można połączyć iPody i inne popularne odtwarzacze MP3 i DVD z systemem audio Passata CC. Gniazdo USB znajduje się w schowku na rękawiczki a podłączony do niego sprzęt jest sterowany przy użyciu radia lub systemu nawigacji. Informacje dotyczące odtwarzanej muzyki wyświetlane są na wyświetlaczu radia względnie nawigacji.Opony Passata CC „naprawiają się same “
Kolejnym doskonałym przykładem perfekcji w każdym detalu jest zastosowany po raz pierwszy w Volkswagenie, seryjny w Passacie CC, system „Mobility Tire” firmy Continental. Wykorzystując rozwiązanie zwane ContiSeal niemiecki producent opon opracował system, który pozwala na kontynuację podróży mimo gwoździa lub śruby w oponie. Specjalna warstwa ochronna wewnątrz bieżnika natychmiast uszczelnia dziurę powstałą po wbiciu się w oponę ciała obcego tak, że powietrze nie uchodzi. Uszczelnienie to działa przy prawie wszystkich przypadkach przebicia opon przez przedmioty o średnicy do pięciu milimetrów. Takie właśnie średnice ma około 85 procent ostrych przedmiotów uszkadzających opony.Bogate wyposażenie seryjne obejmujące także automatyczną klimatyzację „Climatronic” i 17-calowe obręcze ze stopu lekkich metali
Passat CC należy do samochodów Premium klasy średniej, oferowany jest tylko w jednej, bogatej wersji wyposażenia. Do standardu należą takie elementy jak: 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich (typ „Phoenix”) z oponami w rozmiarze 235, chromowe aplikacje (wewnątrz i na zewnątrz), cztery ergonomiczne sportowe fotele (pojedyncze fotele z tyłu), nowa trójramienna kierownica, automatyczna klimatyzacja „Climatronic”, elektroniczny program kontroli stabilności jazdy ESP, system radiowy RCD 310 z odtwarzaczem płyt CD i plików MP3 oraz funkcja automatycznego włączania świateł mijania.Passat CC w Polsce będzie dostępny już w czerwcu
Głównymi rynkami dla Passata CC są Ameryka Północna, Europa Zachodnia i Japonia.
Produkowany w niemieckich zakładach w Emden Volkswagen w Polsce będzie oferowany
od czerwca. Od czwartego kwartału Passat CC będzie wprowadzony także na rynek USA,
Kanady i Japonii.Zestawienie nowoczesnych rozwiązań technicznych Passata:
„Lane Assist“: Aktywny system ostrzegający przed przypadkowym opuszczeniem pasa ruchu samoczynnie skręci, gdy tylko stwierdzi, że Passat CC mógłby w sposób niezamierzony zmienić pas ruchu. To duży komfort dla kierowcy i wielki plus dla bezpieczeństwa. Prawie 14 procent wszystkich wypadków, w których pasażerowie doznają obrażeń ciała, spowodowanych jest przez zjechanie z pasa ruchu. „Lane Assist” z pewnością przyczyni się do poprawy tej statystyki. Jeżeli kierowca włączy kierunkowskaz sygnalizując zamierzoną zmianę pasa, „Lane Assist” pozostanie nieaktywny.„Adaptacyjne zawieszenie DCC“: Nowe „adaptacyjne zawieszenie” sprowadza do wspólnego mianownika sportowy charakter coupe i komfort limuzyny z najwyższej półki. Razem z charakterystyką amortyzatorów regulowane jest także dostrojenie wspomagania układu kierowniczego. „Adaptacyjne zawieszenie” obejmuje trzy programy: „normal”, „sport” i „comfort”. Duże znaczenie ma także fakt, że amortyzacja zawsze dostosowuje się do nawierzchni i sytuacji na drodze i dzięki temu w sposób ciągły poprawia komfort i dynamikę jazdy. „Park Assist“: Kolejnym nowoczesnym rozwiązaniem technicznym jest system ułatwiający parkowanie „Park Assist”. Po wciśnięciu odpowiedniego przycisku wprowadzi on automatycznie Passata CC w lukę parkingową. Kierowca może zaparkować nie manewrując kierownicą, lecz jedynie wciskając pedał gazu i hamulca.„Automatyczna regulacja odległości ACC”: Przy włączonym „ACC” Passat CC automatycznie przyhamowuje i przyspiesza w ustawionym wcześniej przez kierowcę zakresie prędkości od zera do 210 km/h. „Front Assist” zapobiega także najechaniu na tył innego pojazdu; przewidując określone sytuacje system prewencyjnie ustawia układ hamulcowy w stan gotowości skracając w ten sposób drogę hamowania. System ostrzega ponadto kierowcę sygnałami akustycznymi i optycznymi przed niebezpiecznymi sytuacjami. A nawet więcej: w przypadku, gdy minimalna odległość od jadącego z przodu samochodu zostanie przekroczona, system przyhamowuje Passata CC, w ekstremalnych przypadkach nawet zatrzymując go zupełnie („Follow-to-stop”). Jednak nie zwalnia to kierowcy z obowiązku obserwowania drogi i nie ogranicza jego możliwości odpowiedniego zareagowania na zaistniałą sytuację.
źródło: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowy Volkswagen Passat CC coupe
Podobne: Nowy Volkswagen Passat CC coupe
Volkswagen Passat CC - prezentacja modelu »
Volkswagen Passat 2011 debiutuje w Paryżu - nowe informacje, zdjęcia i filmiki »
Volkswagen Passat CC Concept zadebiutuje w Genewie »
VW Passat CC po zmianach został oficjalnie zaprezentowany »
Podobne galerie: Nowy Volkswagen Passat CC coupe
Volkswagen Passat - tak wygląda wersja 2020 na rynek europejski »
Volkswagen Passat - prezentacja amerykańskiej wersji 2020 »
Volkswagen Passat GT - usportowiony sedan na nowych zdjęciach »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit Volkswagen
Newsletter
Galerie zdjęć