Portal V10  »  Aktualności  »  Volkswagen Polo BlueGT - nowoczesna oszczędność
Volkswagen Polo BlueGT

Volkswagen Polo BlueGT - nowoczesna oszczędność

2012-07-03 - A. Ruciński     Tagi: Volkswagen, Volkswagen Polo
Auta ekologiczne zajmują coraz większy obszar motoryzacyjnego rynku. Niestety pod wieloma względami nadal nie dorównują one pojazdom z klasycznym, w pełni spalinowym napędem. Są jednak firmy, które udowadniają, że można stworzyć auto oszczędne i przyjazne środowisku, bez rezygnacji z przyjemności z jazdy i przyzwoitych osiągów. Właśnie takim autem jest VW Polo BlueGT. Hatchback segmentu B z 1,4-litrowym, 140-konnym silnikiem TSI? Brzmi całkiem fajnie. Równie fajnie jeździ - 7,9 sekundy do setki i 210 km/h prędkości maksymalnej to wystarczające parametry jak na oszczędnego hot hatcha.Niemcy zdecydowali się na zastosowanie systemu start/stop oraz dezaktywację dwóch z czterech cylindrów podczas gdy silnik pracuje pod niskim obciążeniem. Dzięki temu średnie spalanie powinno wynosić około 4,6 litra na 100 km, a jeśli zdecydujemy się na dwusprzęgłową przekładnię DSG, możemy zejść nawet do 4,5 litra. Poza tym auto posiada wszelkie przymioty małego GT takie jak 17-calowe felgi, podwójna końcówka wydechu, agresywny body kit i sportowe fotele.

Polo BlueGT trafi do salonów jeszcze w tym roku. Cena na rynku niemieckim to 19 650 euro.



źródło: worldcarfans

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Volkswagen Polo BlueGT - nowoczesna oszczędność

Volkswagen Polo BlueGT - nowoczesna oszczędność
Prix 2012-07-03 22:04
Zastanawia mnie w którym modelu jako pierwszym (seryjnie) pojawi się ten 1.4TSI z odłączanymi cylindrami. Pomył na mój gust lepszy niż robienie małego 3 lub 2 cylindrowego silnika.
Volkswagen Polo BlueGT - nowoczesna oszczędność
Toolbox 2012-07-04 07:29
Auto świetnie uzupełnia gamę Polo (brakuje beznynowej wersji pomiędzy 105 KM a 180 KM) ale cena prawie 80 tys zł na rynku niemieckim (po przeliczeniu) nie ma szans w PL. U nas 180 konny Polo GTI kosztuje tylko 74 tys zł.
Volkswagen Polo BlueGT - nowoczesna oszczędność
umar77 2012-07-17 21:00
Prix myśle że seryjnie ten silnik bedzie montowany w nowym Golfie VII, ale wcale bym się nie pogniewał gdyby również Polo dostało seryjnie ten silnik, napewno lepiej niżeli montowanie silników z trzema cylindrami