Portal V10 » Aktualności » Volkswagen Polo, Golf i Passat - wersje BlueMotion najoszczędniejsze w swojej klasie
Volkswagen Polo, Golf i Passat - wersje BlueMotion najoszczędniejsze w swojej klasie
2009-11-10 - K. Spychalski Tagi: Volkswagen, Volkswagen Passat, Volkswagen Golf, Ekologia, Volkswagen Polo
BlueMotion to najbardziej znana niemiecka etykieta ekologiczna. Zadebiutowała w 2006 roku wraz z pierwszą generacją Polo BlueMotion, którego średnie zużycie paliwa, wynoszące zaledwie 3,9 litra, stanowiło wtedy najlepszą wartość na świecie wśród samochodów pięcioosobowych.
Jednocześnie ta wersja Polo rozpoczęła wyjątkową i odnoszącą sukcesy ofensywę produktów objętych dzisiaj marką parasolową BlueMotion Technologies. Obecnie Volkswagen prezentuje trzy najważniejsze i najpopularniejsze modele z programu jako nowe wersje BlueMotion: Polo, Golfa i Passata.
Wszystkie trzy Volkswageny wyposażone są w niezwykle innowacyjny i niedrogi pakiet nowoczesnych rozwiązań. Należą do niego między innymi nowe silniki TDI (Common Rail), system odzyskujący energię hamowania, system Start-Stop oraz elementy poprawiające aerodynamikę.
Ze średnim zużyciem 3,3 litra (Polo), 3,8 litra (Golf) i 4,4 litra (Passat) te trzy nowe Volkswageny są najoszczędniejszymi na świecie samochodami w swoich klasach. Pierwsze Golfy BlueMotion i Passaty BlueMotion (o mocy 77 kW/105 KM) trafią do klientów w Niemczech jeszcze w tym roku. Rozpoczęcie produkcji seryjnej Polo BlueMotion (55 kW/75 KM) przewidziane jest na początek 2010 roku.
Polo BlueMotion
Każdy z tych modeli BlueMotion definiuje zupełnie na nowo temat zużycia paliwa, emisji CO2i kosztów w swoim segmencie. Na przykład Polo BlueMotion - druga generacja tego trendsettera ze średnim spalaniem zaledwie 3,3 litra oleju napędowego (87 g/km CO2) na 100 km awansuje do miana „samochodu 3-litrowego naszych czasów” i - jak poprzednik - znów jest najoszczędniejszym pięcioosobowym samochodem na świecie.
Zobacz także: Volkswagen Polo V - galeria »45-litrowy zbiornik pozwala teoretycznie na przejechanie 1.363 kilometrów. Dojazd do pracy, wyjazd na urlop lub na długi weekend nie będą stanowiły poważnego obciążenia dla portfela. Według niemieckiego urzędu statystycznego średnio niemiecki kierowca przejeżdża w roku 11.000 kilometrów. Dla właściciela pięcioosobowego Polo BlueMotion oznacza to, że w ciągu roku będzie tankować tylko osiem razy.
Golf BlueMotion
Golf BlueMotion dzięki spalaniu tylko 3,8 litra oleju napędowego (99 g/km CO2) jest również najoszczędniejszym samochodem w swojej klasie. Teoretyczny zasięg na jednym baku wynosi 1.447 kilometrów (zbiornik 55 litrów).
Zobacz także: Volkswagen Golf VI - galeria »Passat BlueMotion
Absolutnie rekordowy jest zasięg nowego Passata BlueMotion. Przy średnim zużyciu 4,4 litra oleju napędowego (114 g/km CO2), dzięki 70-litrowemu zbiornikowi może on przejechać 1.591 kilometrów. Obecnie żaden inny samochód tej wielkości na świecie nie jest oszczędniejszy. I dotyczy to nie tylko wersji sedan, lecz ze względu na identyczne wartości spalania, także oferowanego od samego początku sprzedaży Passata Variant BlueMotion.
Zobacz także: Volkswagen Passat - galeria »TDI z Common Rail + Start-Stop + rekuperacja
Do BlueMotion Technologies, w które wyposażone są te trzy niezwykle oszczędne samochody, należy pakiet nowoczesnych elementów. Podstawą ekstremalnie niskich wartości spalania i emisji są nowe silniki TDI z Common Rail ze zmodyfikowanym oprogramowaniem systemu zarządzania silnika i z obniżoną prędkością obrotową biegu jałowego. W Polo BlueMotion jest to trzycylindrowy silnik 1.2 TDI; Golf i Passat napędzane są czterocylindrowym silnikiem TDI o pojemności 1.6 litra. Wbudowany w zegary wskaźnik zmiany przełożenia informuje o najefektywniejszym w danym momencie biegu.
Do rozwiązań BlueMotion należą także: odzysk energii hamowania (rekuperacja), system Start-Stop, opony o zoptymalizowanych oporach toczenia, zależnie od wersji - wyjątkowo lekkie i aerodynamiczne obręcze kół, obniżone zawieszenie (Golf) oraz modyfikacje stylistyczne poprawiające aerodynamikę i zindywidualizowane wyposażenie wnętrza.
Ze średnim zużyciem 3,3 litra (Polo), 3,8 litra (Golf) i 4,4 litra (Passat) te trzy nowe Volkswageny są najoszczędniejszymi na świecie samochodami w swoich klasach. Pierwsze Golfy BlueMotion i Passaty BlueMotion (o mocy 77 kW/105 KM) trafią do klientów w Niemczech jeszcze w tym roku. Rozpoczęcie produkcji seryjnej Polo BlueMotion (55 kW/75 KM) przewidziane jest na początek 2010 roku.
Polo BlueMotion
Zobacz także: Volkswagen Polo V - galeria »
Golf BlueMotion
Golf BlueMotion dzięki spalaniu tylko 3,8 litra oleju napędowego (99 g/km CO2) jest również najoszczędniejszym samochodem w swojej klasie. Teoretyczny zasięg na jednym baku wynosi 1.447 kilometrów (zbiornik 55 litrów).
Zobacz także: Volkswagen Golf VI - galeria »
Absolutnie rekordowy jest zasięg nowego Passata BlueMotion. Przy średnim zużyciu 4,4 litra oleju napędowego (114 g/km CO2), dzięki 70-litrowemu zbiornikowi może on przejechać 1.591 kilometrów. Obecnie żaden inny samochód tej wielkości na świecie nie jest oszczędniejszy. I dotyczy to nie tylko wersji sedan, lecz ze względu na identyczne wartości spalania, także oferowanego od samego początku sprzedaży Passata Variant BlueMotion.
Zobacz także: Volkswagen Passat - galeria »
Do BlueMotion Technologies, w które wyposażone są te trzy niezwykle oszczędne samochody, należy pakiet nowoczesnych elementów. Podstawą ekstremalnie niskich wartości spalania i emisji są nowe silniki TDI z Common Rail ze zmodyfikowanym oprogramowaniem systemu zarządzania silnika i z obniżoną prędkością obrotową biegu jałowego. W Polo BlueMotion jest to trzycylindrowy silnik 1.2 TDI; Golf i Passat napędzane są czterocylindrowym silnikiem TDI o pojemności 1.6 litra. Wbudowany w zegary wskaźnik zmiany przełożenia informuje o najefektywniejszym w danym momencie biegu.
Do rozwiązań BlueMotion należą także: odzysk energii hamowania (rekuperacja), system Start-Stop, opony o zoptymalizowanych oporach toczenia, zależnie od wersji - wyjątkowo lekkie i aerodynamiczne obręcze kół, obniżone zawieszenie (Golf) oraz modyfikacje stylistyczne poprawiające aerodynamikę i zindywidualizowane wyposażenie wnętrza.
źródło: Volkswagen
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Volkswagen Polo, Golf i Passat - wersje BlueMotion najoszczędniejsze w swojej klasie
Volkswagen Polo, Golf i Passat - wersje BlueMotion najoszczędniejsze w swojej klasie
Prix 2009-11-12 22:45
Ciekaw jestem jaki wyniki osiągną tym Polo w testach ekodrivingu? Założę się, że "3" pęknie. Nie ma bata. Jak kilka miesięcy temu Passatam uzyskali w teście 3,08l/100km (do tego poprzednia wersja 2 litrowa) to tym bardziej Polo powinno uzyskać wynik w granicach 2,8litra. Ciekawe...
Volkswagen Polo, Golf i Passat - wersje BlueMotion najoszczędniejsze w swojej klasie
Toolbox 2009-11-19 06:47
Jeśli średnio spala 3,8 litra (średnio czli jazda mieszana) to jadąc oszczędnie poza miastem myślę że poniżej 3 litrów. Chociaż trzeba jednak przyjąć że jakaś bariera fizyki istnieje i poniżej pewnego poziomu nie można zejść autem o rozmiarach Golfa IV ;-D
Volkswagen Polo, Golf i Passat - wersje BlueMotion najoszczędniejsze w swojej klasie
ja21 2009-11-19 23:06
Tą serią wprowadzaną jak widać do kliku modeli VW dobitnie pokazuje jaką przewagę ma nad innymi producentami w kwestii oszczędnego spalania - za nie wielką (jeżeli można tak powiedzieć) dopłatą. I nie bez powodu VW skoczył na czoło sprzedaży wśród producentów, a z tymi modelami jeszcze bardzie się to uwidoczni...
Podobne: Volkswagen Polo, Golf i Passat - wersje BlueMotion najoszczędniejsze w swojej klasie
Volkswagen Passat 2011 debiutuje w Paryżu - nowe informacje, zdjęcia i filmiki »
Volkswagen Passat CC - prezentacja modelu »
Volkswagen Polo TGI i Golf TGI otrzymały dodatkowe zbiorniki gazu »
Volkswagen chce ograniczyć technologiczne różnice pomiędzy Golfem i Polo »
Podobne galerie: Volkswagen Polo, Golf i Passat - wersje BlueMotion najoszczędniejsze w swojej klasie
Volkswagen Passat - tak wygląda wersja 2020 na rynek europejski »
Volkswagen Golf GTI TCR - hot-hatch na najnowszych fotografiach »
Volkswagen Passat - prezentacja amerykańskiej wersji 2020 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Volkswagen
Galerie zdjęć
Newsletter