Portal V10 » Aktualności » Volkswagen Scirocco na gaz w 24-godzinym wyścigu na Nurburgringu
Volkswagen Scirocco na gaz w 24-godzinym wyścigu na Nurburgringu
2009-05-21 - K. Spychalski Tagi: Volkswagen, Volkswagen Scirocco, Nurburgring, Coupe
W weekend 23-24 maja na torze Nürburgring Volkswagen po raz pierwszy wystawi w 24-godzinnym wyścigu dwa Scirocco z innowacyjnym napędem. Samochody będą zasilane gazem ziemnym.
Po historycznym, podwójnym zwycięstwie w Rajdzie Dakar w styczniu, w którym Volkswagen jako pierwszy wygrał rajd samochodami z silnikami wysokoprężnymi, teraz stawia czoła kolejnemu technicznemu wyzwaniu - całodobowemu wyścigowi na najtrudniejszym torze świata. Oba Scirocco GT24 - CNG z dwulitrowymi silnikami z turbodoładowaniem osiągają moc prawie 300 KM. Oprócz tego zespół fabryczny wystawi do tego klasycznego wyścigu długodystansowego trzy Scirocco GT24 z dwulitrowymi silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem. W ubiegłym roku, jeszcze przed wprowadzeniem nowego Scirocco na rynek, Volkswagen odniósł w tym wyścigu podwójne zwycięstwo w klasie silników dwulitrowych turbo. ”24-godzinny wyścig to doskonała okazja do zaprezentowania doskonałości technologicznych rozwiązań Volkswagena” - wypowiedział się dyrektor Volkswagen Motorsport Kris Nissen. „Zwycięstwem w swojej klasie Scirocco GT24, już podczas premiery w ubiegłym roku, wykazało swoje mocne strony jako dynamiczne sportowe coupé. W 2009 roku idziemy o krok dalej prezentując dwie różne koncepcje napędu: chcemy udowodnić, że wszystkie rodzaje silników oferowane przez Volkswagena charakteryzują się wysoką efektywnością, dynamiką i niezawodnością. Północna Pętla i 24-godzinny wyścig są idealnym polem testowym dla naszych samochodów.”
Na trudnej Północnej Pętli Volkswagen podda testowi wytrzymałości wersję Scirocco z napędem na CNG (Compressed Natural Gas), skonstruowaną na bazie dwulitrowego silnika benzynowego, który wygrał ten długodystansowy wyścig w ubiegłym roku. W centrum uwagi inżynierów znalazło się przede wszystkim przygotowanie mieszanki przez silnik wyposażony w turbodoładowanie spalin oraz osiągnięcie równowagi między maksymalną temperaturą spalin a potencjałem turbosprężarki w celu uzyskania optymalnych możliwości jezdnych i mocy. Rezultat to prawie 300 KM mocy i moment obrotowy wynoszący 350 Nm, przekazywany wyłącznie na przednie koła przez obsługiwaną przełącznikami przy kierownicy sześciobiegową przekładnię DSG.
Nowa generacja silników turbo zasilanych gazem ziemnym wykorzystuje wysoką, wynoszącą około 130 liczbę oktanową, odporność gazu jako paliwa na spalanie stukowe. Dzięki niej samochody zasilane gazem uzyskują dynamikę jazdy, jakiej nie może zapewnić żaden alternatywny napęd. Ponadto gaz ziemny jest wyjątkowo przyjazny dla środowiska a jednocześnie tani.
Samochody na ten rodzaj paliwa redukują emisję CO2 średnio o 25 procent w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem benzynowym. Podczas spalania powstaje tylko minimalna ilość cząsteczek sadzy lub drobnego pyłu.
24-godzinny wyścig na Nürburgring 2009 oznacza powrót Scirocco GT24 na miejsce jego niedawnego wielkiego sukcesu. W ubiegłym roku VW Scirocco miał tam swój debiut sportowy jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży seryjnego modelu. Wtedy Jimmy Johansson (S), Florian Gruber (D), Thomas Mutsch (D) i Hans-Joachim Stuck (D) przed ponad 200.000 widzów zagwarantowali mu klasowe zwycięstwo w silnie obsadzonym segmencie dwulitrowych samochodów z turbodoładowaniem (SP3T). Dopełnieniem sukcesu wśród 219 startujących samochodów turystycznych było drugie miejsce Carlosa Sainza (E), Ginela de Villiers (ZA), Dietera Deppinga (D) i Hansa-Joachima Stucka (D).
Po historycznym, podwójnym zwycięstwie w Rajdzie Dakar w styczniu, w którym Volkswagen jako pierwszy wygrał rajd samochodami z silnikami wysokoprężnymi, teraz stawia czoła kolejnemu technicznemu wyzwaniu - całodobowemu wyścigowi na najtrudniejszym torze świata. Oba Scirocco GT24 - CNG z dwulitrowymi silnikami z turbodoładowaniem osiągają moc prawie 300 KM. Oprócz tego zespół fabryczny wystawi do tego klasycznego wyścigu długodystansowego trzy Scirocco GT24 z dwulitrowymi silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem. W ubiegłym roku, jeszcze przed wprowadzeniem nowego Scirocco na rynek, Volkswagen odniósł w tym wyścigu podwójne zwycięstwo w klasie silników dwulitrowych turbo. ”24-godzinny wyścig to doskonała okazja do zaprezentowania doskonałości technologicznych rozwiązań Volkswagena” - wypowiedział się dyrektor Volkswagen Motorsport Kris Nissen. „Zwycięstwem w swojej klasie Scirocco GT24, już podczas premiery w ubiegłym roku, wykazało swoje mocne strony jako dynamiczne sportowe coupé. W 2009 roku idziemy o krok dalej prezentując dwie różne koncepcje napędu: chcemy udowodnić, że wszystkie rodzaje silników oferowane przez Volkswagena charakteryzują się wysoką efektywnością, dynamiką i niezawodnością. Północna Pętla i 24-godzinny wyścig są idealnym polem testowym dla naszych samochodów.”
Nowa generacja silników turbo zasilanych gazem ziemnym wykorzystuje wysoką, wynoszącą około 130 liczbę oktanową, odporność gazu jako paliwa na spalanie stukowe. Dzięki niej samochody zasilane gazem uzyskują dynamikę jazdy, jakiej nie może zapewnić żaden alternatywny napęd. Ponadto gaz ziemny jest wyjątkowo przyjazny dla środowiska a jednocześnie tani.
Samochody na ten rodzaj paliwa redukują emisję CO2 średnio o 25 procent w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem benzynowym. Podczas spalania powstaje tylko minimalna ilość cząsteczek sadzy lub drobnego pyłu.
24-godzinny wyścig na Nürburgring 2009 oznacza powrót Scirocco GT24 na miejsce jego niedawnego wielkiego sukcesu. W ubiegłym roku VW Scirocco miał tam swój debiut sportowy jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży seryjnego modelu. Wtedy Jimmy Johansson (S), Florian Gruber (D), Thomas Mutsch (D) i Hans-Joachim Stuck (D) przed ponad 200.000 widzów zagwarantowali mu klasowe zwycięstwo w silnie obsadzonym segmencie dwulitrowych samochodów z turbodoładowaniem (SP3T). Dopełnieniem sukcesu wśród 219 startujących samochodów turystycznych było drugie miejsce Carlosa Sainza (E), Ginela de Villiers (ZA), Dietera Deppinga (D) i Hansa-Joachima Stucka (D).
źródło: Volkswagen
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Volkswagen Scirocco na gaz w 24-godzinym wyścigu na Nurburgringu
Volkswagen Scirocco na gaz w 24-godzinym wyścigu na Nurburgringu
ja21 2009-05-24 23:19
Widać że VW cały czas idzie w oszczędne jednostki CNG, również seria BlueMotion i EcoFuel. Widać że ekologia i oszczędność im nie obca, co najlepsze nowy Passat EcoFuel ma niższą emisje CO2 aniżeli Toyota Prius. Z resztą VW wygląda o niebo lepiej i ma 140 konny silnik. A tak na marginesie ten sportowy Sirocco wygląda bardzo fajnie, chętnie bym się przejechał takim sportowym modelem Sirocco... na gaz :-D
Volkswagen Scirocco na gaz w 24-godzinym wyścigu na Nurburgringu
Toolbox 2009-05-26 09:03
Passat EcoFuel ma 150 koni wg. danych fabrycznych ;-)
Podobne: Volkswagen Scirocco na gaz w 24-godzinym wyścigu na Nurburgringu
Volkswagen Scirocco - podwójne zwycięstwo na Nurburgringu »
Volkswagen Scirocco nr 100.000 zjeżdża z linii produkcyjnej »
Volkswagen Scirocco R autem dla młodego Playboya »
Nowy Volkswagen Corrado - czy tak mógłby wyglądać? »
Podobne galerie: Volkswagen Scirocco na gaz w 24-godzinym wyścigu na Nurburgringu
Volkswagen Scirocco R »
Volkswagen Scirocco po face liftingu na nowych zdjęciach »
Volkswagen Scirocco po face liftingu »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Volkswagen
Newsletter
Galerie zdjęć