Portal V10 » Aktualności » Volkswagen Scirocco - podwójne zwycięstwo na Nurburgringu
Volkswagen Scirocco - podwójne zwycięstwo na Nurburgringu
2009-05-26 - K. Spychalski Tagi: Volkswagen, Volkswagen Scirocco, Nurburgring, Volkswagen Scirocco R, Coupe
Volkswageny Scirocco zasilane gazem ziemnym i benzyną doskonale spisały się podczas najtrudniejszego długodystansowego wyścigu - 24-godzinnej rywalizacji na torze Nürburgring - odnosząc zwycięstwa w swoich klasach. Przed startem Volkswagen po raz pierwszy zaprezentował Scirocco R.
Więcej zdjęć z 24-godzinnego wyścigu na torze Nurburgring w naszej galerii »Scirocco GT24 - CNG z innowacyjną technologią EcoFuel, prowadzone przez Vaninę Ickx (B), Petera Tertinga (D), Klausa Niedzwiedza (D) i Thomasa Klenke (D) wygrało w kategorii pojazdów z alternatywnym napędem (AT), a w klasyfikacji generalnej znalazło się na 17 miejscu, wyprzedzając wiele mocniejszych samochodów. Scirocco GT24 z silnikiem benzynowym młodego Jimmiego Johanssona (S), Floriana Grubera (D), Nickiego Thiima (DK) i Martina Karlhofera (A) zajęło dobrą 15 pozycję w klasyfikacji generalnej i wywalczyło trzecie z rzędu zwycięstwo dla Volkswagena w klasie samochodów z dwulitrowym silnikiem z turbodoładowaniem (SP3T).
Altfrid Heger (D), Cheng Congfu (CN), Carlo van Dam (NL) i Franck Mailleux (F) znaleźli się na trzecim miejscu w klasie SP3T i na 20-tym w klasyfikacji generalnej. Scirocco napędzane gazem ziemnym, za którego kierownicą zasiadł Członek Zarządu Volkswagena ds. Techniki dr Ulrich Hackenberg (D) a także Bernd Ostmann (D), Peter Wyss (CH) i John Barker (GB) ukończył wyścig na drugiej pozycji w klasie AT. Piąte Scirocco Carlosa Sainza (E), Dietera Deppinga (D), Wolfganga Kaufmanna (D) i Patricka Simona (D) mimo doskonałego początku nie ukończyło wyścigu z powodu wypadku.
Na legendarnej Północnej Pętli, przy doskonałej pogodzie, 235 tysięcy widzów mogło podziwiać nie tylko emocjonujący 24-godzinny wyścig, lecz także oglądać światową premierę nowego Scirocco R. Samochód dysponuje mocą 265 KM i jest najmocniejszym wariantem tego sportowego coupé. Scirocco R zaprezentowało się fanom zgromadzonym wzdłuż toru w górach Eifel podczas przejazdu przed startem wyścigu.Pod względem optycznym Scirocco R w dużej mierze przypomina stworzonego dla sportu motorowego Scirocco GT24: z przodu są to duże wloty powietrza w zderzaku, dzięki którym inżynierowie uzyskali optymalne chłodzenie silnika i hamulców, przedni spojler oraz reflektory biksenonowe. Z tyłu dominuje spojler na krawędzi dachu, o wiele większy, niż w modelu seryjnym a także czarny, błyszczący dyfuzor i chromowane podwójne końcówki układu wydechowego. Z boku w oczy rzucają się mocno wyprofilowane progi i specjalne, 18-calowe koła ze stopu metali lekkich „Talladega”.Kris Nissen, Dyrektor Volkswagen Motorsport
„Jesteśmy bardzo zadowoleni: zaliczyliśmy hattrick w klasie dwulitrowych silników z turbodoładowaniem i dowiedliśmy również, że Scirocco GT24-CNG napędzane gazem ziemnym stanowi równorzędną alternatywę dla innych napędów. Muszę pochwalić naszych kierowców, którzy doskonale wypełnili swoje zadanie. Zmiany w regulaminie spowodowały, że wyścig był znacznie trudniejszy. Tam, gdzie wcześniej mieliśmy do czynienia z dublowaniem zawodników, teraz przez cały czas były to prawdziwe manewry wyprzedzania. Decydującą rolę odegrało też zaangażowanie całej załogi, której staranne przygotowanie i znakomita praca pozwoliły na zdobycie podwójnego zwycięstwa.”
#114 - Volkswagen Scirocco GT24-CNG - 2. miejsce w klasie AT - 101. miejsce w klasyfikacji generalnej
Dr Ulrich Hackenberg (D): „Odważna decyzja, aby z naszą technologią napędu na gaz ziemny EcoFuel wystartować w jednym z najtrudniejszych wyścigów na świecie okazała się właściwa. Volkswagen pokazał, że gaz ziemny jako paliwo niesłusznie cieszy się nienajlepszą sławą i że samochody zasilane gazem mogą uzyskiwać taką samą moc i sportowe osiągi, jak pojazdy z tradycyjnym napędem. Nasza zwycięska załoga w pełni wykorzystała potencjał tej czystej technologii i dokonała więcej, niż się spodziewaliśmy.”
#115 - Volkswagen Scirocco GT24-CNG - 1. miejsce w klasie AT - 17. miejsce w klasyfikacji generalnej
Vanina Ickx (B): „Jestem naprawdę dumna, że mogłam uczestniczyć w debiucie Scirocco GT24-CNG. Dla mnie, jako biologa, technologia gazu ziemnego w całkowicie nowy sposób łączy dwie moje pasje, mianowicie odpowiedzialne traktowanie środowiska naturalnego i sport motorowy.”
#116 - Volkswagen Scirocco GT24 - 3. miejsce w klasie SP3T - 20. miejsce w klasyfikacji ogólnej
Congfu Cheng (CN): „Jestem szczęśliwy, że w moim drugim w życiu, 24-godzinym wyścigu ponownie zobaczyłem flagę na linii mety. Dla mnie był to pierwszy start w samochodzie turystycznym i jestem bardzo wdzięczny moim kolegom z zespołu za wspaniałe wsparcie.”
#117 - Volkswagen Scirocco GT24 - nie ukończył wyścigu
Carlos Sainz (E): „Wyścig przebiegał dla nas bardzo dobrze - aż do nieszczęśliwego wypadku, za który Wolfgang Kaufmann absolutnie nie ponosi żadnej winy. Szkoda, że wyścig skończył się dla nas w ten sposób, ponieważ sprawiał mi jeszcze więcej przyjemności, niż w zeszłym roku. Coraz lepiej znam Północną Pętlę, a atmosfera fascynuje mnie przez cały czas.”
#118 - Volkswagen Scirocco GT24 - 1. miejsce w klasie SP3T - 15. miejsce w klasyfikacji generalnej
Nicki Thiim (DK): „To była moja trzecia próba ukończenia całodobowego wyścigu - a startując dla Volkswagena udało mi się zdobyć zwycięstwo klasowe. Scirocco GT24 jeździ po trudnej Północnej Pętli bardzo szybko, a jednocześnie z wielką łatwością. W zespole Volkswagena czułem się tak samo komfortowo, jak w kabinie Scirocco.”
Więcej zdjęć z 24-godzinnego wyścigu na torze Nurburgring w naszej galerii »
„Jesteśmy bardzo zadowoleni: zaliczyliśmy hattrick w klasie dwulitrowych silników z turbodoładowaniem i dowiedliśmy również, że Scirocco GT24-CNG napędzane gazem ziemnym stanowi równorzędną alternatywę dla innych napędów. Muszę pochwalić naszych kierowców, którzy doskonale wypełnili swoje zadanie. Zmiany w regulaminie spowodowały, że wyścig był znacznie trudniejszy. Tam, gdzie wcześniej mieliśmy do czynienia z dublowaniem zawodników, teraz przez cały czas były to prawdziwe manewry wyprzedzania. Decydującą rolę odegrało też zaangażowanie całej załogi, której staranne przygotowanie i znakomita praca pozwoliły na zdobycie podwójnego zwycięstwa.”
#114 - Volkswagen Scirocco GT24-CNG - 2. miejsce w klasie AT - 101. miejsce w klasyfikacji generalnej
Dr Ulrich Hackenberg (D): „Odważna decyzja, aby z naszą technologią napędu na gaz ziemny EcoFuel wystartować w jednym z najtrudniejszych wyścigów na świecie okazała się właściwa. Volkswagen pokazał, że gaz ziemny jako paliwo niesłusznie cieszy się nienajlepszą sławą i że samochody zasilane gazem mogą uzyskiwać taką samą moc i sportowe osiągi, jak pojazdy z tradycyjnym napędem. Nasza zwycięska załoga w pełni wykorzystała potencjał tej czystej technologii i dokonała więcej, niż się spodziewaliśmy.”
#115 - Volkswagen Scirocco GT24-CNG - 1. miejsce w klasie AT - 17. miejsce w klasyfikacji generalnej
Vanina Ickx (B): „Jestem naprawdę dumna, że mogłam uczestniczyć w debiucie Scirocco GT24-CNG. Dla mnie, jako biologa, technologia gazu ziemnego w całkowicie nowy sposób łączy dwie moje pasje, mianowicie odpowiedzialne traktowanie środowiska naturalnego i sport motorowy.”
#116 - Volkswagen Scirocco GT24 - 3. miejsce w klasie SP3T - 20. miejsce w klasyfikacji ogólnej
Congfu Cheng (CN): „Jestem szczęśliwy, że w moim drugim w życiu, 24-godzinym wyścigu ponownie zobaczyłem flagę na linii mety. Dla mnie był to pierwszy start w samochodzie turystycznym i jestem bardzo wdzięczny moim kolegom z zespołu za wspaniałe wsparcie.”
#117 - Volkswagen Scirocco GT24 - nie ukończył wyścigu
Carlos Sainz (E): „Wyścig przebiegał dla nas bardzo dobrze - aż do nieszczęśliwego wypadku, za który Wolfgang Kaufmann absolutnie nie ponosi żadnej winy. Szkoda, że wyścig skończył się dla nas w ten sposób, ponieważ sprawiał mi jeszcze więcej przyjemności, niż w zeszłym roku. Coraz lepiej znam Północną Pętlę, a atmosfera fascynuje mnie przez cały czas.”
#118 - Volkswagen Scirocco GT24 - 1. miejsce w klasie SP3T - 15. miejsce w klasyfikacji generalnej
Nicki Thiim (DK): „To była moja trzecia próba ukończenia całodobowego wyścigu - a startując dla Volkswagena udało mi się zdobyć zwycięstwo klasowe. Scirocco GT24 jeździ po trudnej Północnej Pętli bardzo szybko, a jednocześnie z wielką łatwością. W zespole Volkswagena czułem się tak samo komfortowo, jak w kabinie Scirocco.”
źródło: Volkswagen; zdjęcia: WorldCarFans
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Volkswagen Scirocco - podwójne zwycięstwo na Nurburgringu
Volkswagen Scirocco - podwójne zwycięstwo na Nurburgringu
Prix 2009-05-28 22:37
No to dali czadu. Szkoda Sainza. W Paryż-Dakar też był na najlepszej drodze wygrać na Touaregu, ale "załatwili" go organizatorzy. Ciekaw jestem, kto tym razem skasował im auto.
Z tym gazem to szkoda, że u nas nie jest tak popularne CNG jak LPG. Taki Passat TSI EcoFuel to przy obecnych cenach paliw byłby hitem, a tak to chyba tylko na zamówienie sprowadzą.
Volkswagen Scirocco - podwójne zwycięstwo na Nurburgringu
Toolbox 2009-05-29 08:39
To juz drugi raz Scirocco CNG zwyciężają klasę aut o zasilaniu paliwem alternatywnym. Mnie bardziej interesuje Scirocco R i jego pojedynek na torze z Megane RS
Volkswagen Scirocco - podwójne zwycięstwo na Nurburgringu
ja21 2009-05-29 17:13
To było do przewidzenia, widać jak bardzo jest to auto dopracowane, a podejrzewam że to nie koniec. Jak widać można nieźle pojechać na gazie... :-) A co do samego pojedynku Sirocco i Megane to będzie dopiero zabawa, pewnie panowie z Top Gear już kręcą taki odcinek. Co nie zmienia faktu że w moich oczach jest tylko jeden zwycięzca tego pojedynku - VW Sirocco
Podobne: Volkswagen Scirocco - podwójne zwycięstwo na Nurburgringu
Volkswagen Scirocco nr 100.000 zjeżdża z linii produkcyjnej »
Volkswagen Scirocco R autem dla młodego Playboya »
Volkswagen Scirocco R na nowych fotografiach »
Volkswagen Golf R i Scirocco R debiutują w polskich salonach »
Podobne galerie: Volkswagen Scirocco - podwójne zwycięstwo na Nurburgringu
Volkswagen Scirocco R »
Volkswagen Scirocco po face liftingu na nowych zdjęciach »
Volkswagen Scirocco po face liftingu »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Volkswagen
Newsletter
Galerie zdjęć