Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Volkswagen Tiguan Allspace - Więcej centymetrów, więcej przestrzeni - pierwsza jazda
Volkswagen Tiguan Allspace - test

Volkswagen Tiguan Allspace - Więcej centymetrów, więcej przestrzeni - pierwsza jazda

2017-12-18 - P. Mokwiński     Tagi: SUV, Test, Volkswagen, Volkswagen Tiguan Allspace, Volkswagen Tiguan
Takiego auta brakowało w katalogach Volkswagena. 7-osobowy Tiguan wypełnia lukę między swoim mniejszym bratem, a flagowym Touaregiem. Jest też w stanie nawiązać rywalizację w kategorii przestrzeni z Kią Sorento, Fordem Edge oraz Hyundaiem Santa Fe. To ciekawa propozycja dla aktywnych, którym czasem zdarza się zjechać z utwardzonych szlaków.
Volkswagen Tiguan Allspace - testVolkswagen Tiguan Allspace - test
Niemiecki koncern zalewa rynek wszelkiej wielkości SUV-ami. W Seacie pojawiła się Arona i Ateca, w Skodzie Kodiaq i Karoq, a w Volkswagenie T-Roc, Atlas i 7-osobowy Tiguan. Ten ostatni ma stanowić konkurencję nie tylko dla SUV-ów, lecz również dla średniej klasy vanów. To z uwagi na spore gabaryty. Nadwozie ma 470 centymetrów długości, 184 szerokości i 167,5 wysokości. Rozstaw osi względem 5-osobowej odmiany jest większy o 10,9 centymetra (278 cm), co przekłada się na więcej przestrzeni w kabinie i przedziale ładunkowym.
Volkswagen Tiguan Allspace - testVolkswagen Tiguan Allspace - test
Tiguan występuje w dwóch pakietach. Pierwszy ma bardziej dynamiczny wygląd i spodoba się użytkownikom rzadko opuszczającym utwardzone szlaki. Odmiana Offroad zyskała dodatkowo osłonę silnika i płyty chroniące zderzaki przed mechanicznymi uszkodzeniami. Przy okazji, o 7 stopni zwiększył się kąt natarcia.
Wnętrze Allspace’a wyróżnia się przede wszystkim przestronnością. Wydłużony rozstaw osi korzystnie wpłynął na komfort jazdy w drugim rzędzie. Pasażerowie mają do dyspozycji przesuwną w zakresie 18 centymetrów kanapę i regulowane oparcie. Ponadto, można ją składać, by ułatwić przewożenie długich przedmiotów. W tym celu wygospodarowano aż 760 litrów przestrzeni bagażowej. Po złożeniu asymetrycznej kanapy, możliwości przewozowe wzrosną do 1920 litrów.
Volkswagen Tiguan Allspace - testVolkswagen Tiguan Allspace - test
Dopłata do dwóch dodatkowych foteli chowanych w podłodze kufra wynosi 1940 złotych. Wygodnie na nich będą podróżować osoby o wzroście do 175 centymetrów, a dostęp po odchyleniu oparć drugiego rzędu nie wymaga szczególnej ekwilibrystyki. Gorzej w takim przypadku przedstawia się pojemność bagażnika. Kufer zmieści „tylko” 700 litrów, a po złożeniu kanapy 1775. Przy wykorzystaniu wszystkich siedzisk, możliwości przewozowe spadną do 230 litrów. Na walizkę lub kilka rakiet tenisowych wystarczy.
Volkswagen Tiguan Allspace - testVolkswagen Tiguan Allspace - test
Projekt deski rozdzielczej i rozmieszczenie przełączników jest identyczne, jak w mniejszym Tiguanie. Mamy więc do dyspozycji wyświetlacz przezierny (2320 zł), panoramiczne okno dachowe z otwieraną przednią częścią (4500 zł), ładowarkę indukcyjną (1960 zł), a także wydajne nagłośnienie Dynaudio (2390 zł) i system multimedialny Discovery Pro z dotykowym ekranem reagującym na gesty, łączącym się z internetem, kamerami wokół auta i zewnętrznymi nośnikami pamięci. Konkurencję deklasuje szybkością działania i dopracowaną grafiką. Z uwagi na rozbudowane menu, znalezienie pożądanych funkcji może zająć dłuższą chwilę. Szkoda, że producent wycofał się z klasycznych pokręteł. Ułatwiłyby one regulację głośności i przybliżanie mapy.
Volkswagen Tiguan Allspace - testVolkswagen Tiguan Allspace - test
Warto jeszcze wspomnieć o jakości materiałów wykończeniowych. W tej kwestii Tiguan nie ma się czego wstydzić. Tworzywa są miękkie i solidnie spasowane. Wnęki w boczkach drzwiowych wyłożono wykładziną, co dotąd mogliśmy spotkać w klasie premium. Wirtualny zestaw wskaźników okazuje się czytelny. Dzięki zmiennej grafice, wyświetlane informacje oraz wielkość czcionki można dopasować do własnych preferencji.
Volkswagen Tiguan Allspace - testVolkswagen Tiguan Allspace - test
Wachlarz jednostek napędowych daje klientowi spory wybór. Podstawowe i jednocześnie najtańsze 1.4 TSI generuje 150 koni mechanicznych i łączy się tylko z napędem na przednią oś. Można je sparować z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Wyżej w cenniku znajduje się 2.0 TSI o mocy 180 lub 220 KM. Obie odmiany wyposażono w standardzie w system 4Motion i 7-stopniowe DSG.
Volkswagen Tiguan Allspace - testVolkswagen Tiguan Allspace - test
Diesel jest tylko jeden, ale w trzech wersjach: 150, 190 i 240 KM. Wszystkie warianty mocy można sparować z napędem na obie osie i dwusprzęgłowym automatem. Największą popularnością w Polsce powinna cieszyć się środkowa odmiana i taką też zabraliśmy na trasę testową liczącą kilkadziesiąt kilometrów.
Volkswagen Tiguan Allspace - testVolkswagen Tiguan Allspace - test
190-konne TDI ma aż 400 Nm dostępnych w przedziale 1900-3300 obr./min. To sprawia, że z trzema osobami na pokładzie i sporym bagażem, mocy pod prawą stopą nie brakuje. Diesel jest elastyczny i w trybie Dynamic dość żywiołowo reaguje na dociskanie gazu. Do setki rozpędza się w 8,6 sekundy, co w przypadku ponad 1800 kilogramów masy własnej stanowi niezły wynik. Wskazówka prędkościomierza zapędza się do 210 km/h. Niezłe noty zbiera też zawieszenie. Sprężyste nastawy pozwalają nieco szybciej pokonywać ostrzejsze łuki i gwarantują jednocześnie niezły komfort.
Volkswagen Tiguan Allspace - testVolkswagen Tiguan Allspace - test
Problemy pojawiają się tylko na poprzecznych przeszkodach, gdzie do kabiny potrafią przenieść się głuche odgłosy. Układ kierowniczy we wspomnianym trybie jazdy stosunkowo precyzyjnie informuje o aktualnym położeniu kół. Mocno się rozleniwia natomiast po kliknięciu ikonki Comfort. Wraz z nim, zwiększa się komfort  filtrowania ubytków w asfalcie, a silnik traci na wigorze. To z kolei korzystnie wpływa na zużycie paliwa w trasie. Spokojnie pokonywane odcinki dróg krajowych owocują konsumpcją na poziomie 6-6,5 litra. W mieście komputer pokładowy wskaże wartości w granicach 9-10 litrów.
Volkswagen Tiguan Allspace - testVolkswagen Tiguan Allspace - test
Niemieckie auto swoją przestronnością może namieszać w segmencie 7-osobowych SUV-ów. Zagrozi też pozycji dużych vanów. Dzięki przepastnemu bagażnikowi, szerokiej możliwości personalizacji, mocnym silnikom i niezłym właściwościom terenowym, trafi w gusta aktywnych osób, jak i wielodzietnych rodzin. Klienci muszą się jednak przygotować na spory wydatek. Wersja bazowa z 5 miejscami i 1.4 TSI (150 KM) pod maską to wydatek na poziomie 117 090 złotych. Dopłata do DSG wynosi 9600 zł. Za 150-konnego diesla trzeba zapłacić 130 590 zł. 2.0 TDI (190 KM) z napędem na cztery koła i DSG wyceniono na 165 890 zł. Względem Tiguana z krótszym rozstawem osi, Allspace jest droższy o około 14 tysięcy. Ma jednak więcej elektronicznych gadżetów w standardzie i wyraźnie więcej przestrzeni.
Volkswagen Tiguan Allspace - testVolkswagen Tiguan Allspace - test
Podstawowe dane techniczne:
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 4Motion
Silnik: 1968 cm3
Moc: 190 KM w przedziale 3500-4000 obr./min
Moment obrotowy:  400 Nm w przedziale 1900-3300 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4701/1839/1674 mm
Rozstaw osi: 2787 mm
Masa własna: 1805 kg
Średnia emisja CO2: 153 g/km
Volkswagen Tiguan Allspace - testVolkswagen Tiguan Allspace - test
Osiągi:
0-100 km/h: 8,6 sekundy
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 6,7 (9,2 w teście)
Trasa: 5,3 (6,8 w teście)
Cykl mieszany: 5,9 (8,1 w teście)
Volkswagen Tiguan Allspace - test



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Volkswagen Tiguan Allspace - Więcej centymetrów, więcej przestrzeni - pierwsza jazda