Portal V10 » Prezentacje / testy » Volkswagen Tiguan Allspace - Więcej centymetrów, więcej przestrzeni - pierwsza jazda
Volkswagen Tiguan Allspace - Więcej centymetrów, więcej przestrzeni - pierwsza jazda
2017-12-18 - P. Mokwiński Tagi: SUV, Test, Volkswagen, Volkswagen Tiguan Allspace, Volkswagen Tiguan
Takiego auta brakowało w katalogach Volkswagena. 7-osobowy Tiguan wypełnia lukę między swoim mniejszym bratem, a flagowym Touaregiem. Jest też w stanie nawiązać rywalizację w kategorii przestrzeni z Kią Sorento, Fordem Edge oraz Hyundaiem Santa Fe. To ciekawa propozycja dla aktywnych, którym czasem zdarza się zjechać z utwardzonych szlaków.
Niemiecki koncern zalewa rynek wszelkiej wielkości SUV-ami. W Seacie pojawiła się Arona i Ateca, w Skodzie Kodiaq i Karoq, a w Volkswagenie T-Roc, Atlas i 7-osobowy Tiguan. Ten ostatni ma stanowić konkurencję nie tylko dla SUV-ów, lecz również dla średniej klasy vanów. To z uwagi na spore gabaryty. Nadwozie ma 470 centymetrów długości, 184 szerokości i 167,5 wysokości. Rozstaw osi względem 5-osobowej odmiany jest większy o 10,9 centymetra (278 cm), co przekłada się na więcej przestrzeni w kabinie i przedziale ładunkowym.
Tiguan występuje w dwóch pakietach. Pierwszy ma bardziej dynamiczny wygląd i spodoba się użytkownikom rzadko opuszczającym utwardzone szlaki. Odmiana Offroad zyskała dodatkowo osłonę silnika i płyty chroniące zderzaki przed mechanicznymi uszkodzeniami. Przy okazji, o 7 stopni zwiększył się kąt natarcia.
Wnętrze Allspace’a wyróżnia się przede wszystkim przestronnością. Wydłużony rozstaw osi korzystnie wpłynął na komfort jazdy w drugim rzędzie. Pasażerowie mają do dyspozycji przesuwną w zakresie 18 centymetrów kanapę i regulowane oparcie. Ponadto, można ją składać, by ułatwić przewożenie długich przedmiotów. W tym celu wygospodarowano aż 760 litrów przestrzeni bagażowej. Po złożeniu asymetrycznej kanapy, możliwości przewozowe wzrosną do 1920 litrów.Dopłata do dwóch dodatkowych foteli chowanych w podłodze kufra wynosi 1940 złotych. Wygodnie na nich będą podróżować osoby o wzroście do 175 centymetrów, a dostęp po odchyleniu oparć drugiego rzędu nie wymaga szczególnej ekwilibrystyki. Gorzej w takim przypadku przedstawia się pojemność bagażnika. Kufer zmieści „tylko” 700 litrów, a po złożeniu kanapy 1775. Przy wykorzystaniu wszystkich siedzisk, możliwości przewozowe spadną do 230 litrów. Na walizkę lub kilka rakiet tenisowych wystarczy.Projekt deski rozdzielczej i rozmieszczenie przełączników jest identyczne, jak w mniejszym Tiguanie. Mamy więc do dyspozycji wyświetlacz przezierny (2320 zł), panoramiczne okno dachowe z otwieraną przednią częścią (4500 zł), ładowarkę indukcyjną (1960 zł), a także wydajne nagłośnienie Dynaudio (2390 zł) i system multimedialny Discovery Pro z dotykowym ekranem reagującym na gesty, łączącym się z internetem, kamerami wokół auta i zewnętrznymi nośnikami pamięci. Konkurencję deklasuje szybkością działania i dopracowaną grafiką. Z uwagi na rozbudowane menu, znalezienie pożądanych funkcji może zająć dłuższą chwilę. Szkoda, że producent wycofał się z klasycznych pokręteł. Ułatwiłyby one regulację głośności i przybliżanie mapy.Warto jeszcze wspomnieć o jakości materiałów wykończeniowych. W tej kwestii Tiguan nie ma się czego wstydzić. Tworzywa są miękkie i solidnie spasowane. Wnęki w boczkach drzwiowych wyłożono wykładziną, co dotąd mogliśmy spotkać w klasie premium. Wirtualny zestaw wskaźników okazuje się czytelny. Dzięki zmiennej grafice, wyświetlane informacje oraz wielkość czcionki można dopasować do własnych preferencji.Wachlarz jednostek napędowych daje klientowi spory wybór. Podstawowe i jednocześnie najtańsze 1.4 TSI generuje 150 koni mechanicznych i łączy się tylko z napędem na przednią oś. Można je sparować z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Wyżej w cenniku znajduje się 2.0 TSI o mocy 180 lub 220 KM. Obie odmiany wyposażono w standardzie w system 4Motion i 7-stopniowe DSG.Diesel jest tylko jeden, ale w trzech wersjach: 150, 190 i 240 KM. Wszystkie warianty mocy można sparować z napędem na obie osie i dwusprzęgłowym automatem. Największą popularnością w Polsce powinna cieszyć się środkowa odmiana i taką też zabraliśmy na trasę testową liczącą kilkadziesiąt kilometrów.190-konne TDI ma aż 400 Nm dostępnych w przedziale 1900-3300 obr./min. To sprawia, że z trzema osobami na pokładzie i sporym bagażem, mocy pod prawą stopą nie brakuje. Diesel jest elastyczny i w trybie Dynamic dość żywiołowo reaguje na dociskanie gazu. Do setki rozpędza się w 8,6 sekundy, co w przypadku ponad 1800 kilogramów masy własnej stanowi niezły wynik. Wskazówka prędkościomierza zapędza się do 210 km/h. Niezłe noty zbiera też zawieszenie. Sprężyste nastawy pozwalają nieco szybciej pokonywać ostrzejsze łuki i gwarantują jednocześnie niezły komfort.Problemy pojawiają się tylko na poprzecznych przeszkodach, gdzie do kabiny potrafią przenieść się głuche odgłosy. Układ kierowniczy we wspomnianym trybie jazdy stosunkowo precyzyjnie informuje o aktualnym położeniu kół. Mocno się rozleniwia natomiast po kliknięciu ikonki Comfort. Wraz z nim, zwiększa się komfort filtrowania ubytków w asfalcie, a silnik traci na wigorze. To z kolei korzystnie wpływa na zużycie paliwa w trasie. Spokojnie pokonywane odcinki dróg krajowych owocują konsumpcją na poziomie 6-6,5 litra. W mieście komputer pokładowy wskaże wartości w granicach 9-10 litrów.Niemieckie auto swoją przestronnością może namieszać w segmencie 7-osobowych SUV-ów. Zagrozi też pozycji dużych vanów. Dzięki przepastnemu bagażnikowi, szerokiej możliwości personalizacji, mocnym silnikom i niezłym właściwościom terenowym, trafi w gusta aktywnych osób, jak i wielodzietnych rodzin. Klienci muszą się jednak przygotować na spory wydatek. Wersja bazowa z 5 miejscami i 1.4 TSI (150 KM) pod maską to wydatek na poziomie 117 090 złotych. Dopłata do DSG wynosi 9600 zł. Za 150-konnego diesla trzeba zapłacić 130 590 zł. 2.0 TDI (190 KM) z napędem na cztery koła i DSG wyceniono na 165 890 zł. Względem Tiguana z krótszym rozstawem osi, Allspace jest droższy o około 14 tysięcy. Ma jednak więcej elektronicznych gadżetów w standardzie i wyraźnie więcej przestrzeni.Podstawowe dane techniczne:
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 4Motion
Silnik: 1968 cm3
Moc: 190 KM w przedziale 3500-4000 obr./min
Moment obrotowy: 400 Nm w przedziale 1900-3300 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4701/1839/1674 mm
Rozstaw osi: 2787 mm
Masa własna: 1805 kg
Średnia emisja CO2: 153 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 8,6 sekundy
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 6,7 (9,2 w teście)
Trasa: 5,3 (6,8 w teście)
Cykl mieszany: 5,9 (8,1 w teście)
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 4Motion
Silnik: 1968 cm3
Moc: 190 KM w przedziale 3500-4000 obr./min
Moment obrotowy: 400 Nm w przedziale 1900-3300 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4701/1839/1674 mm
Rozstaw osi: 2787 mm
Masa własna: 1805 kg
Średnia emisja CO2: 153 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 8,6 sekundy
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 6,7 (9,2 w teście)
Trasa: 5,3 (6,8 w teście)
Cykl mieszany: 5,9 (8,1 w teście)
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Volkswagen Tiguan Allspace - Więcej centymetrów, więcej przestrzeni - pierwsza jazda
Podobne: Volkswagen Tiguan Allspace - Więcej centymetrów, więcej przestrzeni - pierwsza jazda
Volkswagen Tiguan Allspace zabierze na pokład nawet 7 osób »
VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion - Lepszy pod każdym względem - nasz test »
Volkswagen Tiguan dostępny z pakietem Black Style R-Line »
Volkswagen Tiguan Offroad - SUV z terenowymi aspiracjami »
Podobne galerie: Volkswagen Tiguan Allspace - Więcej centymetrów, więcej przestrzeni - pierwsza jazda
Volkswagen Tiguan - niemiecki SUV w wersji 2018 »
VW Tiguan Allspace - nowe wcielenie SUVa »
Volkswagen T-Roc R - rzut okiem na sportowego SUVa »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Volkswagen
Galerie zdjęć
Newsletter