Portal V10  »  Aktualności  »  Volkswagen opracuje 10-stopniową przekładnię DSG?
10-stopniowe DSG

Volkswagen opracuje 10-stopniową przekładnię DSG?

2014-05-14 - A. Ruciński     Tagi: Volkswagen, Skrzynia biegów
Motoryzacja rozwija się w zaskakującym tempie. Jeszcze do niedawna nowością stosowaną w autach koncernu Volkswagena była siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Dziś Niemcy pracują nad jej 10-stopniowym następcą.

Inżynierowie Volkswagena opracowują i doskonalą to rozwiązanie już od kilku lat. Początkowo 10-stopniowe DSG miało być montowane tylko w topowych modelach takich jak Touareg, czy Phaeton. Dziś wiemy już, że trafi pod maski większości modeli koncernu, których maksymalny moment obrotowy przekracza 250 Nm. Oznacza to, że nowe DSG będzie pracować nawet w pojazdach miejskich i kompaktach.

Docelowo Volkswagen chce, aby nowa przekładnia zastąpiła dotychczasowe sześcio i siedmiobiegówki jeszcze przed 2020 rokiem.



źródło: motorauthority

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
4

Komentarze do:

Volkswagen opracuje 10-stopniową przekładnię DSG?

Volkswagen opracuje 10-stopniową przekładnię DSG?
JDM 2014-05-14 13:55
Dla mnie to idiotyzm. Ale prawdopodobnie to wszystko idzie z piepszoną ekologią i innymi bzdetami.Zapewne psuć się będzie pięknie, a serwis zażyczy sobie niebanalnej kwoty za ewentualne naprawy tudzież serwis.
Volkswagen opracuje 10-stopniową przekładnię DSG?
J.A. 2014-05-14 17:16
Fakt, że idiotyzm. Mam paska z silnikiem 1,8T w manualu i w praktyce skrzynia jest tak zestopniowana, że piątego biegu mogłoby nie być.
Volkswagen opracuje 10-stopniową przekładnię DSG?
J.A. 2014-05-14 17:17
Oczywiście skrzynia jest 6-stopniowa ;-))))
Volkswagen opracuje 10-stopniową przekładnię DSG?
KA 2014-05-16 13:19
Mam w swoim Hyundaiu skrzynie A/T ośmiostopniową i powiem tylko jedno, że dziesięć biegów to głupota, ja się gubię przy ośmiu jak jeżdżę szybciej bo automat stara sie być mądrzejszy i sam przełącza biegi na wyższe lub niższe. Potem kierowca się gubi i musi patrzeć i znowu liczyć na który bieg przełączyć. Ale do jazdy po mieście te rozwiązanie już nie jest takie złe...