Portal V10 » Aktualności » Volkswagen wyjaśnia jak chce rozwiązać problem w silnikach EA189
Volkswagen wyjaśnia jak chce rozwiązać problem w silnikach EA189
2015-11-27 - A. Ruciński Tagi: Volkswagen, Diesel
Volkswagen poinformował jak zamierza rozwiązać problem nadmiernej emisji spalin w silniku 1,6 TDI oraz 2,0 TDI.
Pierwszy z nich zostanie wyposażony w "transformator przepływu powietrza". Pod tą szumnie brzmiącą nazwą kryje się zwężka w układzie dolotowym umieszczona przed przepływomierzem. Jest ona wyposażona w siatkę, która ma uspokajać przepływ powietrza, co prowadzi do bardziej kulturalnej pracy silnika. Choć Volkswagen oficjalnie tego nie przyznaje, moc oraz reakcja na gaz mogą ulec pogorszeniu, ponieważ układ dolotowy zostanie częściowo zatkany zamontowanym "transformatorem".
Zmianom mechanicznym ma towarzyszyć także aktualizacja oprogramowania sterującego pracą silnika. W jednostce 2,0 TDI będzie to jedyne rozwiązanie. Volkswagen nie przewidział poprawek mechanicznych dla tego silnika.
Swoją drogą to dość ciekawe w jak prosty sposób Volkswagen chce rozwiązać problem nadmiernej emisji spalin. Zwężka bez wątpienia będzie łatwa do usunięcia, na co zapewne zdecyduje się większość właścicieli aut z silnikiem 1,6 TDI. Nikt bowiem nie chce pozbywać się kilku koni mechanicznych z winy producenta. Mechanicy już zacierają ręce!
Pierwszy z nich zostanie wyposażony w "transformator przepływu powietrza". Pod tą szumnie brzmiącą nazwą kryje się zwężka w układzie dolotowym umieszczona przed przepływomierzem. Jest ona wyposażona w siatkę, która ma uspokajać przepływ powietrza, co prowadzi do bardziej kulturalnej pracy silnika. Choć Volkswagen oficjalnie tego nie przyznaje, moc oraz reakcja na gaz mogą ulec pogorszeniu, ponieważ układ dolotowy zostanie częściowo zatkany zamontowanym "transformatorem".
Zmianom mechanicznym ma towarzyszyć także aktualizacja oprogramowania sterującego pracą silnika. W jednostce 2,0 TDI będzie to jedyne rozwiązanie. Volkswagen nie przewidział poprawek mechanicznych dla tego silnika.
Swoją drogą to dość ciekawe w jak prosty sposób Volkswagen chce rozwiązać problem nadmiernej emisji spalin. Zwężka bez wątpienia będzie łatwa do usunięcia, na co zapewne zdecyduje się większość właścicieli aut z silnikiem 1,6 TDI. Nikt bowiem nie chce pozbywać się kilku koni mechanicznych z winy producenta. Mechanicy już zacierają ręce!
źródło: carscoops
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Volkswagen wyjaśnia jak chce rozwiązać problem w silnikach EA189
Podobne: Volkswagen wyjaśnia jak chce rozwiązać problem w silnikach EA189
Volkswagen Touareg V8 TDI będzie ostatnim modelem marki z dieslem V8 »
Volkswagen znów sprzedaje diesle w USA »
Volkswagen podejrzewany o zaniżanie emisji spalin w Korei Południowej »
Volkswagen przeprowadził akcję serwisową już w 50 000 aut w Europie »
Podobne galerie: Volkswagen wyjaśnia jak chce rozwiązać problem w silnikach EA189
Volkswagen Jetta GLI - sportowy sedan na fotografiach »
Volkswagen T-Roc R - rzut okiem na sportowego SUVa »
Volkswagen Woodstock Light Bus - odrestaurowany klasyk »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Volkswagen
Galerie zdjęć
Newsletter