Portal V10 » Aktualności » Volvo C30 Green Racing - nowy samochód wyścigowy STCC
Volvo C30 Green Racing - nowy samochód wyścigowy STCC
2007-10-12 - R. Branson Tagi:
Volvo Cars, kontynuując prace nad wykorzystaniem bioetanolu (E85) i koncepcji Green Racing w wyścigach STCC (Swedish Touring Car Championship) zdecydowała się stworzyć nowy samochód wyścigowy.
„Decyzję podjęliśmy z uwagi na duże zainteresowanie i bardzo dobre wyniki marki Volvo w zakończonym sezonie STCC. W 2007 roku kierowcy Volvo zajęli 2 i 9 miejsce, a Volvo (jako marka) zajęło 3.cie miejsce.” - powiedział Derek Crabb, dyrektor ds. mechanizmów napędowych i silników w Volvo Cars, wyznaczony niedawno do kierowania działem Volvo Racing. - „Przyszedł czas, aby podjąć dalsze działania z myślą o nadchodzących sezonach i odpowiedzi na coraz większe zainteresowanie rajdami ekologicznymi” - powiedział Derek Crabb. W tym celu Volvo Cars opracuje nowy, nowoczesny i ekologiczny samochód wyścigowy bazujący na modelu Volvo C30.
C30 to samochód, który doskonale pokazuje technologie środowiskowe wprowadzone przez Volvo na rynek w takich wersjach jak Flexifuel i mającym niedługo premierę 1.6D Efficiency. Model Volvo 1.6D Efficiency cechuje się średnim spalaniem na poziomie 4.5 litra na 100 km, a emisja dwutlenku węgla wynosi mniej niż 120 gram na kilometr. „Decyzja o wycofaniu tegorocznego modelu wyścigowego, Volvo S60, była dość prosta. Volvo C30 jest mniejsze i bardziej zwinne. Wyróżnia się bardzo dobrą charakterystyką prowadzenia, nawet w standardowej wersji” - powiedział Derek Crabb.
„Nowy samochód wyścigowy zostanie stworzony wspólnie przez Volvo Cars i Polestar Racing - firmę, która z powodzeniem od kilku lat zajmuje się naszym udziałem w serii STCC. Jest jednak jeszcze zbyt wcześnie, aby przedstawiać szczegółowe informacje na temat budowy tego samochodu. Cel jest jednak jasny - stworzymy zwycięski pojazd” - podsumował Derek Crabb.
VOLVO C30 E85 FIA SUPER 2000 - DANE TECHNICZNE
Nadwozie: Standardowe nadwozie modelu C30 dodatkowo wyposażone w klatkę bezpieczeństwa i wzmocnienie boczne po stronie kierowcy, opracowane we współpracy z firmą Caran.
Aerodynamika: Dolna część zderzaka i tylne skrzydło spojlera opracowane przez firmę Polestar w tunelu aerodynamicznym Volvo.
Silnik: Wykonany całkowicie z aluminium, mocowany poprzecznie, 5-cylindrowy, rzędowy, czterozaworowy, pojemność 1999 cm3. Zawory, wał rozrządu, tłoki, korbowody i wał korbowy zostały zastąpione podzespołami przystosowanymi do sportu.
Moc / moment obrotowy: 280 koni mechanicznych przy 8750 obr/m / około 230 Nm przy 7300 obr/m.
Paliwo: E85
Układ wydechowy: Wykonany ze stali nierdzewnej z katalizatorem, specjalnie produkowany przez firmę Ferrita.
Układ przeniesienia napędu: 6-biegowa, sekwencyjna skrzynia biegów produkowana przez firmę Hewland. Napęd na przednie koła. Mechaniczna przekładnia różnicowa z tarczami ciernymi. Sprzęgło SACHS z włókna węglowego z dwiema tarczami o średnicy 184 mm. Olej: Castrol TWS 10W-60.
Masa: Minimalna masa 1134 kg wraz z kierowcą (58-60 kg).
Zawieszenie przednie: Kolumny McPhersona opracowane wspólnie z firmą Polestar. Sportowe wsporniki i regulowane stabilizatory przednie.
Zawieszenie tylne: Zawieszenie wielowahaczowe ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami Öhlin. Sportowe wsporniki i regulowane stabilizatory przednie.
Przednie hamulce: Performance Friction
4-tłoczkowe zaciski hamulcowe z wentylowanymi osiowo i promieniowo tarczami 332x32 mm.
Tylne hamulce: 2-tłoczkowe zaciski Alcon z wentylowanymi osiowo tarczami 290x10 mm.
Układ kierowniczy: Mechanizm zębatkowy ze wspomaganiem.
Koła: Felgi 17x10.
„Decyzję podjęliśmy z uwagi na duże zainteresowanie i bardzo dobre wyniki marki Volvo w zakończonym sezonie STCC. W 2007 roku kierowcy Volvo zajęli 2 i 9 miejsce, a Volvo (jako marka) zajęło 3.cie miejsce.” - powiedział Derek Crabb, dyrektor ds. mechanizmów napędowych i silników w Volvo Cars, wyznaczony niedawno do kierowania działem Volvo Racing. - „Przyszedł czas, aby podjąć dalsze działania z myślą o nadchodzących sezonach i odpowiedzi na coraz większe zainteresowanie rajdami ekologicznymi” - powiedział Derek Crabb. W tym celu Volvo Cars opracuje nowy, nowoczesny i ekologiczny samochód wyścigowy bazujący na modelu Volvo C30.
C30 to samochód, który doskonale pokazuje technologie środowiskowe wprowadzone przez Volvo na rynek w takich wersjach jak Flexifuel i mającym niedługo premierę 1.6D Efficiency. Model Volvo 1.6D Efficiency cechuje się średnim spalaniem na poziomie 4.5 litra na 100 km, a emisja dwutlenku węgla wynosi mniej niż 120 gram na kilometr. „Decyzja o wycofaniu tegorocznego modelu wyścigowego, Volvo S60, była dość prosta. Volvo C30 jest mniejsze i bardziej zwinne. Wyróżnia się bardzo dobrą charakterystyką prowadzenia, nawet w standardowej wersji” - powiedział Derek Crabb.
„Nowy samochód wyścigowy zostanie stworzony wspólnie przez Volvo Cars i Polestar Racing - firmę, która z powodzeniem od kilku lat zajmuje się naszym udziałem w serii STCC. Jest jednak jeszcze zbyt wcześnie, aby przedstawiać szczegółowe informacje na temat budowy tego samochodu. Cel jest jednak jasny - stworzymy zwycięski pojazd” - podsumował Derek Crabb.
Nadwozie: Standardowe nadwozie modelu C30 dodatkowo wyposażone w klatkę bezpieczeństwa i wzmocnienie boczne po stronie kierowcy, opracowane we współpracy z firmą Caran.
Aerodynamika: Dolna część zderzaka i tylne skrzydło spojlera opracowane przez firmę Polestar w tunelu aerodynamicznym Volvo.
Silnik: Wykonany całkowicie z aluminium, mocowany poprzecznie, 5-cylindrowy, rzędowy, czterozaworowy, pojemność 1999 cm3. Zawory, wał rozrządu, tłoki, korbowody i wał korbowy zostały zastąpione podzespołami przystosowanymi do sportu.
Moc / moment obrotowy: 280 koni mechanicznych przy 8750 obr/m / około 230 Nm przy 7300 obr/m.
Paliwo: E85
Układ wydechowy: Wykonany ze stali nierdzewnej z katalizatorem, specjalnie produkowany przez firmę Ferrita.
Układ przeniesienia napędu: 6-biegowa, sekwencyjna skrzynia biegów produkowana przez firmę Hewland. Napęd na przednie koła. Mechaniczna przekładnia różnicowa z tarczami ciernymi. Sprzęgło SACHS z włókna węglowego z dwiema tarczami o średnicy 184 mm. Olej: Castrol TWS 10W-60.
Masa: Minimalna masa 1134 kg wraz z kierowcą (58-60 kg).
Zawieszenie przednie: Kolumny McPhersona opracowane wspólnie z firmą Polestar. Sportowe wsporniki i regulowane stabilizatory przednie.
Zawieszenie tylne: Zawieszenie wielowahaczowe ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami Öhlin. Sportowe wsporniki i regulowane stabilizatory przednie.
Przednie hamulce: Performance Friction
4-tłoczkowe zaciski hamulcowe z wentylowanymi osiowo i promieniowo tarczami 332x32 mm.
Tylne hamulce: 2-tłoczkowe zaciski Alcon z wentylowanymi osiowo tarczami 290x10 mm.
Układ kierowniczy: Mechanizm zębatkowy ze wspomaganiem.
Koła: Felgi 17x10.
źródło: Volvo Auto Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Volvo C30 Green Racing - nowy samochód wyścigowy STCC
Newsletter
Galerie zdjęć
Opel Insignia OPC Unlimited Edition - sportowy samochód w naturalnym środowisku [26]
Epic EV Torq [45]