Portal V10 » Prezentacje / testy » Volvo V40 Cross Country - Przygotowany do walki z krawężnikami - nasz test
Volvo V40 Cross Country - Przygotowany do walki z krawężnikami - nasz test
2013-10-16 - P. Mokwiński Tagi: Volvo, Test, Volvo V40, Volvo V40 Cross Country
Jeśli XC60 jest dla Ciebie za wielki i nie wykorzystujesz na co dzień napędu na obie osie, a do tego cenisz sobie szwedzką markę Volvo, powinieneś zwrócić uwagę na model V40 Cross Country. Ten kompaktowy samochód ma poważnie zagrozić dominacji wielkiej, niemieckiej trójki z łatką premium. Mercedes, BMW i Audi faktycznie mogą zacząć się obawiać, bo skandynawski przedstawiciel segmentu C sprzedaje się bardzo dobrze, a delikatnie uterenowiona odmiana ma dodatkowo poprawić statystyki.
Najnowsze dziecko koncernu przejętego przez chiński kapitał zastąpiło aż trzy modele, bo z rynku zniknęło C30, S40 i rodzinne V40. W Polsce samochód sprzedaje się bardzo dobrze, więc oczekiwania względem odmiany nieznacznie podniesione z napędem na cztery koła w najmocniejszej wersji i właściwie bezkonkurencyjnej, są bardzo duże. Brak bezpośrednich rywali wynika z faktu, że Audi jeszcze nie zaoferowało klientom A3 w wersji Allroad. Na pierwszych wizualizacjach widać, że ten model wejdzie być może już za kilka miesięcy do sprzedaży. O planach BMW i Mercedesa jak na razie niewiele wiadomo.
Cross Country został zaopatrzony w kompletny pakiet stylizacyjny, pełniący bardziej funkcję dekoracyjną niż ochronną. Nakładki i płyty ochronne wykonane z tworzywa nie zabezpieczą miski olejowej i elementów zawieszenia przed kontaktem z terenowymi przeszkodami. Niemniej, trzeba przyznać, że całość prezentuje się bardzo ciekawie. Zwiększony o cztery centymetry prześwit wraz z 18-calowymi obręczami ze stopów lekkich oraz białym lakierem i przyciemnionymi szybami bocznymi prezentuje się oryginalnie. Osoby żądne zauważenia na ulicy, będą usatysfakcjonowane.
Wnętrze Cross Country nie jest już takie wyraziste jak nadwozie. Całość została utrzymana w stylu typowym dla najnowszych modeli Volvo, co oznacza, że miłośnicy konserwatywnego stylu okraszonego nowoczesnymi detalami będą zadowoleni. Zestaw wskaźników został zaprojektowany tak, aby nie generować niepotrzebnych problemów z odczytaniem pożądanych informacji. Osobom o słabszym wzroku może jedynie przeszkadzać nieco za mała czcionka. Konsola centralna jest niemal identyczna jak w V60 i XC60, do których zdążyliśmy się już przyzwyczaić. W zależności od założonego budżetu, auto można wyposażyć w szereg systemów bezpieczeństwa myślących za kierowcę.W momencie, gdy przedni radar zauważy przeszkodę, przygotuje użytkownika na zderzenie sygnałem świetlnym i dźwiękowym, a w krytycznej sytuacji, będzie próbował zatrzymać pojazd. Przy niskich prędkościach w mieście, a zwłaszcza podczas zagapienia w korku, unikniemy w ten sposób kosztownej w skutkach kolizji. Za kilkanaście miesięcy ten system powinien sprawnie funkcjonować także w nocy, a w dalszej perspektywie czasu staniemy przed szansą doposażenia samochodu w układ automatycznego parkowania za sprawą odpowiedniej infrastruktury parkingowej i smartfona, oraz w rozwiązanie utrzymujące pojazd w pasie ruchu i w stosownej odległości za poprzedzającym autem.Volvo w ten sposób ma zamiar stać się marką najbardziej przyjazną kierowcy i jednocześnie najbezpieczniejszą na świecie. Szlak już został przetarty. Poza elektroniką, pozytywnie należy się wypowiedzieć o przestrzeni w pierwszym rzędzie. Nieźle wyprofilowane fotele zapewniają wysoki poziom komfortu podczas dłuższych podróży. Tego samego nie powiedzą już pasażerowie kanapy, gdzie deficyt przestrzeni będzie odczuwalny nad głowami i przed kolanami u wyższych osób. Bagażnik o pojemności 335 litrów wpisuje się w średnią w klasie kompaktów.Podstawowe wersje V40 występują tylko z napędem na przednią oś. Dopiero w najmocniejszej odmianie możemy liczyć na system AWD umożliwiający swobodne wykorzystanie potencjału drzemiącego pod maską. W przypadku testowanego egzemplarza, stado koni mechanicznych liczyło aż 254 konie mechaniczne. Silnik T5 przekazuje standardowo podczas jazdy na wprost całą moc na przednie koła.Dopiero w momencie uślizgu lub ostrzejszej eksploatacji, komputer automatycznie dostosowuje rozdział momentu obrotowego do potrzeb. Dzięki temu mamy optymalny kontakt kół z podłożem niemal w każdych warunkach. Turbodoładowany motor pozwala rozpędzić szwedzki kompakt do 100 km/h w 6,4 sekundy i zatrzymać wskazówkę prędkościomierza na wartości 210 km/h (ograniczenie elektroniczne).6-biegowy automat pracuje stosunkowo żwawo, choć do S-Tronica stosowanego w Audi jeszcze trochę mu brakuje. Niemniej, po przełączeniu w tryb sportowy, samochód może dać sporo radości na co dzień i przy okazji szybko opróżnić zbiornik paliwa. Zużycie w mieście na poziomie nawet 15 litrów nie powinno stanowić wielkiego problemu. Przy spokojniejszym obchodzeniu się z pedałem akceleratora, na wyświetlaczu komputera pokładowego dostrzeżemy wartości zawierające się w przedziale 9-11 litrów. W trasie trudno zejść poniżej 7.Podniesiony o cztery centymetry i bardziej wyrazisty od klasycznej V40 model Cross Country kosztuje w bazowej specyfikacji 98 600 złotych. Za taką kwotę dostaniemy 1,6-litrowego diesla z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Najsłabszy wariant benzynowy o mocy 180 koni mechanicznych i takiej samej pojemności, wyceniony został na 103 800 złotych. Trzeba przyznać, że to niezła oferta. Za dobrze wyposażony egzemplarz przyjdzie nam jednak zapłacić około 140 tysięcy. W momencie, gdy na rynku trudno dostrzec konkurencje, należy powyższą kwotę uznać za stosunkowo atrakcyjną.
Podstawowe dane techniczne:
Volvo V40 Cross Country
Silnik: 2497 cm3
Moc: 254 KM przy 5400 obr./min
Moment obrotowy: 360 Nm w przedziale 1800-4200 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 6-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 5, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4370/1783/1458 mm
Rozstaw osi: 2646 mm
Masa własna: 1570 kg
Średnia emisja CO2: 194 g/km
Osiągi:
0-100 km/h: 6,4 sekundy
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 11,6 (13,5 w teście)
Trasa: 6,4 (7,6 w teście)
Cykl mieszany: 8,3 (9,8 w teście)
Podstawowe dane techniczne:
Volvo V40 Cross Country
Silnik: 2497 cm3
Moc: 254 KM przy 5400 obr./min
Moment obrotowy: 360 Nm w przedziale 1800-4200 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 6-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 5, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4370/1783/1458 mm
Rozstaw osi: 2646 mm
Masa własna: 1570 kg
Średnia emisja CO2: 194 g/km
Osiągi:
0-100 km/h: 6,4 sekundy
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 11,6 (13,5 w teście)
Trasa: 6,4 (7,6 w teście)
Cykl mieszany: 8,3 (9,8 w teście)
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Volvo V40 Cross Country - Przygotowany do walki z krawężnikami - nasz test
Podobne: Volvo V40 Cross Country - Przygotowany do walki z krawężnikami - nasz test
Volvo V40 T5 R-Design - Kompakt dla wymagających - nasz test »
Volvo zakończy produkcję modelu V40 w tym roku »
Volvo V60 D5 FWD - Oaza ciszy i spokoju - pierwsza jazda »
Volvo XC40 zachęciło markę do inwestycji w modele kompaktowe »
Podobne galerie: Volvo V40 Cross Country - Przygotowany do walki z krawężnikami - nasz test
Volvo S40 i XC40 Concept »
Volvo V40 po face liftingu »
Volvo V40 i V40 Cross Country po delikatnym liftingu »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Volvo
Newsletter
Galerie zdjęć