Portal V10 » Aktualności » Volvo - silnik Flexifuel jeszcze wydajniejszy
Volvo - silnik Flexifuel jeszcze wydajniejszy
Najpotężniejszy silnik firmy Volvo Cars napędzany biopaliwem E85 otrzymał dodatkowy zastrzyk mocy w postaci 31 KM i 40 Nm momentu obrotowego. Pięciocylindrowy, 2,5-litrowy silnik Flexifuel 2.5FT posiada moc 231 KM (170 kW) i moment obrotowy wynoszący 340 Nm. Dodatkowo eksperci Volvo zdołali obniżyć zużycie paliwa w silniku o 5-6 procent w zależności od rodzaju zainstalowanej skrzyni biegów.
„Dzięki nowym rozwiązaniom technicznym wprowadzonym w naszych silnikach możemy zaoferować klientom zainteresowanym większymi modelami samochodów atrakcyjne połączenie zwiększonego komfortu jazdy oraz dbałości o środowisko naturalne. Niewielu naszych konkurentów może pochwalić się tak szeroką ofertą ekologicznych modeli samochodów”, mówi Magnus Jonsson, starszy wiceprezes ds. rozwoju produktu w firmie Volvo Cars.
„Nowe wersje silnika 2.5FT są szczególnie atrakcyjne dla klientów kupujących samochody firmowe. Ponieważ wyższy moment obrotowy znacząco podnosi siłę napędową silnika, własności jezdne modeli Volvo S80 i Volvo V70 uległy zdecydowanej poprawie. Jednocześnie silnik ten jest znacznie bardziej oszczędny. Największy spadek zużycia paliwa zaobserwujemy na długich dystansach, szosach i autostradach”, dodaje Jonsson.
Dostępny od czerwca 2009
Nowa wersja silnika 2.5FT będzie dostępna od czerwca 2009 w modelach Volvo S80 i Volvo V70. W przypadku obu wersji do wyboru jest automatyczna lub ręczna skrzynia biegów. Zużycie paliwa (UE, cykl mieszany, benzyna) w nowej wersji 2.5FT wynosi 8,8 l/100 km (V70) i 8,6 l/100 km (S80) z zainstalowaną ręczną skrzynią biegów oraz 9,7 l/100 km (V70) i 9.6 l/100 km (S80) ze skrzynią automatyczną. Wyniki te są ok. 5 procent lepsze w przypadku wersji z ręczną skrzynią biegów oraz niemal 6 procent lepsze w przypadku skrzyni automatycznej. Gdy pojazd napędzany jest paliwem E85, zużycie wzrasta o ok. 30 procent, ponieważ bioetanol jest paliwem mniej kalorycznym. Na wyniki te wpływ mają rozmaite czynniki, takie jak styl jazdy, temperatura otoczenia i różnice w specyfikacji paliwa.
Wyższe ciśnienie doładowania i niższe obroty
Zwiększenie momentu obrotowego i mocy silnika 2.5FT stało się możliwe dzięki zastosowaniu nowego oprogramowania podnoszącego ciśnienie układu turbodoładowania. Dzięki obniżeniu obrotów silnika w określonych warunkach jazdy zdołano również poprawić oszczędność paliwa.
W samochodach wyposażonych w skrzynię ręczną efekt ten osiągnięto wprowadzając „dłuższą” skrzynię biegów, tzn. zwiększając odległość pomiędzy pierwszy i szóstym biegiem. W ten sposób piąty bieg posiada teraz takie samo przełożenie, co wcześniejszy bieg szósty, natomiast „szóstka” to czysty nadbieg. W wersji automatycznej natomiast zużycie paliwa zmniejszono dzięki zastosowaniu nowego programu zmiany biegów, który umożliwia wcześniejszą zmianę biegu na wyższy przy niższych obrotach silnika.
Jedna z najszerszych ofert modeli E85
Firma Volvo Cars posiada jedną z najszerszych ofert modeli Flexifuel na rynku motoryzacyjnym. -można wybrać można jeden z trzech silników E85. Poza silnikiem 2.5FT z turbodoładowaniem, zarówno model Volvo V70, jak i S80 są dostępne w wersji z czterocylindrowym, 2-litrowym silnikiem Flexifuel (2.0F) o mocy 145 KM (107 kW) i momencie obrotowym wynoszącym 185 Nm.
Zużycie paliwa (UE, cykl mieszany, benzyna) wynosi 8,6 l/100 km (V70 2.0F) i 8,3 l/100 km (S80 2.0F). Wersje Flexifuel modeli Volvo S40, V50 i C30 wyposażone są w czterocylindrowy, 1,8-litrowy silnik (1.8F) o mocy 125 KM (92 kW) i momencie obrotowym wynoszącym 165 Nm. Zużycie paliwa w tych modelach (UE, cykl mieszany, benzyna) wynosi 7,3 l/100 km (C30 1.8F) i 7,4 l/100 km (S40 1.8F i V50 1.8F).
„Nowe wersje silnika 2.5FT są szczególnie atrakcyjne dla klientów kupujących samochody firmowe. Ponieważ wyższy moment obrotowy znacząco podnosi siłę napędową silnika, własności jezdne modeli Volvo S80 i Volvo V70 uległy zdecydowanej poprawie. Jednocześnie silnik ten jest znacznie bardziej oszczędny. Największy spadek zużycia paliwa zaobserwujemy na długich dystansach, szosach i autostradach”, dodaje Jonsson.
Nowa wersja silnika 2.5FT będzie dostępna od czerwca 2009 w modelach Volvo S80 i Volvo V70. W przypadku obu wersji do wyboru jest automatyczna lub ręczna skrzynia biegów. Zużycie paliwa (UE, cykl mieszany, benzyna) w nowej wersji 2.5FT wynosi 8,8 l/100 km (V70) i 8,6 l/100 km (S80) z zainstalowaną ręczną skrzynią biegów oraz 9,7 l/100 km (V70) i 9.6 l/100 km (S80) ze skrzynią automatyczną. Wyniki te są ok. 5 procent lepsze w przypadku wersji z ręczną skrzynią biegów oraz niemal 6 procent lepsze w przypadku skrzyni automatycznej. Gdy pojazd napędzany jest paliwem E85, zużycie wzrasta o ok. 30 procent, ponieważ bioetanol jest paliwem mniej kalorycznym. Na wyniki te wpływ mają rozmaite czynniki, takie jak styl jazdy, temperatura otoczenia i różnice w specyfikacji paliwa.
Wyższe ciśnienie doładowania i niższe obroty
Zwiększenie momentu obrotowego i mocy silnika 2.5FT stało się możliwe dzięki zastosowaniu nowego oprogramowania podnoszącego ciśnienie układu turbodoładowania. Dzięki obniżeniu obrotów silnika w określonych warunkach jazdy zdołano również poprawić oszczędność paliwa.
W samochodach wyposażonych w skrzynię ręczną efekt ten osiągnięto wprowadzając „dłuższą” skrzynię biegów, tzn. zwiększając odległość pomiędzy pierwszy i szóstym biegiem. W ten sposób piąty bieg posiada teraz takie samo przełożenie, co wcześniejszy bieg szósty, natomiast „szóstka” to czysty nadbieg. W wersji automatycznej natomiast zużycie paliwa zmniejszono dzięki zastosowaniu nowego programu zmiany biegów, który umożliwia wcześniejszą zmianę biegu na wyższy przy niższych obrotach silnika.
Jedna z najszerszych ofert modeli E85
Firma Volvo Cars posiada jedną z najszerszych ofert modeli Flexifuel na rynku motoryzacyjnym. -można wybrać można jeden z trzech silników E85. Poza silnikiem 2.5FT z turbodoładowaniem, zarówno model Volvo V70, jak i S80 są dostępne w wersji z czterocylindrowym, 2-litrowym silnikiem Flexifuel (2.0F) o mocy 145 KM (107 kW) i momencie obrotowym wynoszącym 185 Nm.
Zużycie paliwa (UE, cykl mieszany, benzyna) wynosi 8,6 l/100 km (V70 2.0F) i 8,3 l/100 km (S80 2.0F). Wersje Flexifuel modeli Volvo S40, V50 i C30 wyposażone są w czterocylindrowy, 1,8-litrowy silnik (1.8F) o mocy 125 KM (92 kW) i momencie obrotowym wynoszącym 165 Nm. Zużycie paliwa w tych modelach (UE, cykl mieszany, benzyna) wynosi 7,3 l/100 km (C30 1.8F) i 7,4 l/100 km (S40 1.8F i V50 1.8F).
źródło: Volvo
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Volvo - silnik Flexifuel jeszcze wydajniejszy
Podobne: Volvo - silnik Flexifuel jeszcze wydajniejszy
Volvo prezentuje serię modeli DRIVe »
Volvo produkuje coraz bezpieczniejsze auta. Ryzyko obrażeń spadło o 50% w ciągu 12 lat »
Volvo D3 - nowy silnik wysokoprężny nie tylko w S60 »
Volvo C30, S40, V50, C70, V70 i S80 do serwisu! »
Podobne galerie: Volvo - silnik Flexifuel jeszcze wydajniejszy
BMW 320d EfficientDynamics »
Volvo XC90 - szwedzki SUV w odświeżonym wydaniu »
Volvo S60 wdzięczy się na fotografiach »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Volvo
Newsletter
Galerie zdjęć