Portal V10 » Warsztat » Zamek samochodowy czyli o problemach zimą i nie tylko
Zamek samochodowy czyli o problemach zimą i nie tylko
W zimowe poranki taka sytuacja powtarza się nader często: wkładamy kluczyk do zamka w drzwiach samochodu i … nic! Nie daje się nim obrócić ani w prawo, ani w lewo, mimo wielokrotnie powtarzanych, coraz bardziej nerwowych prób. Co się dzieje? Odpowiedź jest prosta - mechanizm zamka zamarzł i w tradycyjny sposób na pewno go nie otworzymy.
Chemia pomoże?
Do otwarcia zamarzniętego zamka możemy użyć któregoś z dostępnych na rynku odmrażaczy w sprayu. Jednak uwaga! Częste spryskiwanie jego wnętrza tego rodzaju preparatem doprowadzi w szybkim czasie do korozji mechanizmów zamka, ze względu na ich wysuszenie. W konsekwencji szykujemy sobie problemy z otwarciem drzwi już po sezonie zimowym. Skuteczniejsza profilaktyka
Fachowcy doradzają, aby dwa razy do roku przeprowadzać konserwację zamków w samochodzie. W tym celu należy wstrzyknąć specjalny preparat do wkładki uruchamiającej zamek (profilaktycznie można również na kluczyk). Dzięki temu zabiegowi zapewnimy właściwe przesmarowanie zarówno mechanizmu bębenka, jak również zabezpieczającej go zapadki.
Pamiętajmy o linkach
Zamki to jednak nie wszystko. Powinniśmy również zadbać o elementy zamykające wlew paliwa, pokrywę silnika oraz klapę bagażnika. Są one otwierane zazwyczaj z wnętrza auta, za pomocą specjalnych cięgieł ze stalowymi linkami. Konserwacja tych ostatnich polega na wpuszczeniu kilku kropel oleju maszynowego, w miejsce ich połączeń z mechanizmem zamków.Ważne położenie
Podczas okresowego przeglądu zamków, warto również sprawdzić ich położenie. O co chodzi? W czasie codziennej eksploatacji luzują się zawiasy drzwi samochodowych, co powoduje ich przemieszczanie się i kłopoty z zamykaniem (trzaskanie). Dłuższa eksploatacja tak „opadniętych” drzwi może skutkować m.in. zniszczeniem sprężyn oraz prowadnic zamka.Centralny - znaczy kłopot
Wbrew pozorom, wspomniane powyżej problemy mają również właściciele aut z tzw. centralnym zamkiem. Wynikają one jednak głównie z … nieużywania na co dzień kluczyków do otwierania drzwi. Brak konserwacji i gromadzące się we wnętrzu zamków zabrudzenia, doprowadzają do uszkodzeń siłownika centralnego zamka. Efekt? Zamków nie da się otworzyć ani za pomocą pilota, ani przy użyciu kluczyka.Wrażliwy podciśnieniowy
Aby temu zapobiec wystarczy zabezpieczyć zamki specjalnym smarem. Ponadto należy zwrócić uwagę na stan techniczny tzw. przewodu podciśnieniowego, który steruje mechanizmem centralnego zamka. Można tego dokonać oceniając wzrokowo, czy nie ma on uszkodzonej osłony znajdującej pomiędzy słupkiem i drzwiami. Pęknięcie tej ostatniej grozi bowiem rozerwaniem przewodu i w rezultacie niemożnością otwarcia drzwi.Gdy wtargnie złodziej …
To jedna z najgorszych rzeczy, która może przytrafić się właścicielowi, a także zamkom jego samochodu niezależnie od pory roku. Brutalne otwarcie tych ostatnich, poza innymi trudnymi do wycenienia szkodami, skutkuje bowiem koniecznością ich wymiany. W warsztacie rzemieślniczym można jednak zamówić dorobienie nowego zamka pod posiadany przez nas kluczyk i w ten sposób (stosunkowo tanio) rozwiązać problem.
… i zniszczy stacyjkę
Znacznie gorzej przedstawia się sytuacja, jeśli złodziej dobrał się do układu zapłonowego i uszkodził stacyjkę. Dlaczego? Większość aut poruszających się po naszych drogach dysponuje tzw. immobiliserem, czyli systemem przeciwkradzieżowym odblokowywanym za pomocą zakodowanego kluczyka włożonego do stacyjki. Uszkodzenie tej ostatniej pociąga więc za sobą nie tylko jej naprawę, ale również wymianę wszystkich zamków oraz zaprogramowanie nowego klucza na podstawie numerów nadwozia (koszt w granicach 2 tys. zł).
Do otwarcia zamarzniętego zamka możemy użyć któregoś z dostępnych na rynku odmrażaczy w sprayu. Jednak uwaga! Częste spryskiwanie jego wnętrza tego rodzaju preparatem doprowadzi w szybkim czasie do korozji mechanizmów zamka, ze względu na ich wysuszenie. W konsekwencji szykujemy sobie problemy z otwarciem drzwi już po sezonie zimowym. Skuteczniejsza profilaktyka
Fachowcy doradzają, aby dwa razy do roku przeprowadzać konserwację zamków w samochodzie. W tym celu należy wstrzyknąć specjalny preparat do wkładki uruchamiającej zamek (profilaktycznie można również na kluczyk). Dzięki temu zabiegowi zapewnimy właściwe przesmarowanie zarówno mechanizmu bębenka, jak również zabezpieczającej go zapadki.
Zamki to jednak nie wszystko. Powinniśmy również zadbać o elementy zamykające wlew paliwa, pokrywę silnika oraz klapę bagażnika. Są one otwierane zazwyczaj z wnętrza auta, za pomocą specjalnych cięgieł ze stalowymi linkami. Konserwacja tych ostatnich polega na wpuszczeniu kilku kropel oleju maszynowego, w miejsce ich połączeń z mechanizmem zamków.Ważne położenie
Podczas okresowego przeglądu zamków, warto również sprawdzić ich położenie. O co chodzi? W czasie codziennej eksploatacji luzują się zawiasy drzwi samochodowych, co powoduje ich przemieszczanie się i kłopoty z zamykaniem (trzaskanie). Dłuższa eksploatacja tak „opadniętych” drzwi może skutkować m.in. zniszczeniem sprężyn oraz prowadnic zamka.Centralny - znaczy kłopot
Wbrew pozorom, wspomniane powyżej problemy mają również właściciele aut z tzw. centralnym zamkiem. Wynikają one jednak głównie z … nieużywania na co dzień kluczyków do otwierania drzwi. Brak konserwacji i gromadzące się we wnętrzu zamków zabrudzenia, doprowadzają do uszkodzeń siłownika centralnego zamka. Efekt? Zamków nie da się otworzyć ani za pomocą pilota, ani przy użyciu kluczyka.Wrażliwy podciśnieniowy
Aby temu zapobiec wystarczy zabezpieczyć zamki specjalnym smarem. Ponadto należy zwrócić uwagę na stan techniczny tzw. przewodu podciśnieniowego, który steruje mechanizmem centralnego zamka. Można tego dokonać oceniając wzrokowo, czy nie ma on uszkodzonej osłony znajdującej pomiędzy słupkiem i drzwiami. Pęknięcie tej ostatniej grozi bowiem rozerwaniem przewodu i w rezultacie niemożnością otwarcia drzwi.Gdy wtargnie złodziej …
To jedna z najgorszych rzeczy, która może przytrafić się właścicielowi, a także zamkom jego samochodu niezależnie od pory roku. Brutalne otwarcie tych ostatnich, poza innymi trudnymi do wycenienia szkodami, skutkuje bowiem koniecznością ich wymiany. W warsztacie rzemieślniczym można jednak zamówić dorobienie nowego zamka pod posiadany przez nas kluczyk i w ten sposób (stosunkowo tanio) rozwiązać problem.
… i zniszczy stacyjkę
Znacznie gorzej przedstawia się sytuacja, jeśli złodziej dobrał się do układu zapłonowego i uszkodził stacyjkę. Dlaczego? Większość aut poruszających się po naszych drogach dysponuje tzw. immobiliserem, czyli systemem przeciwkradzieżowym odblokowywanym za pomocą zakodowanego kluczyka włożonego do stacyjki. Uszkodzenie tej ostatniej pociąga więc za sobą nie tylko jej naprawę, ale również wymianę wszystkich zamków oraz zaprogramowanie nowego klucza na podstawie numerów nadwozia (koszt w granicach 2 tys. zł).
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Zamek samochodowy czyli o problemach zimą i nie tylko
Zamek samochodowy czyli o problemach zimą i nie tylko
Kamil221 2016-05-17 21:33
Witam, ja mam problem zamkiem w Audi A4. Zamek był już wymieniany ponieważ zaciął się kilkukrotnie. Od momentu wymiany mam również notoryczny problem z zamarzaniem. To chyba jakiś wadliwy model zamka. Osobom z Trójmiasta polecam w razie potrzeby skorzystanie z http://www.najlepszeotwieranie.pl/ przystępne ceny i bardzo szybko przyjeżdżają ratować sytuacje.
Podobne: Zamek samochodowy czyli o problemach zimą i nie tylko
Paliwo CNG - alternatywa dla LPG? »
Układ hamulcowy w zimie - jak o niego zadbać? »
Układ chłodzenia - zadbaj o niego również w zimie »
Klimatyzacja w zimie - jak o nią zadbać? »
Podobne galerie: Zamek samochodowy czyli o problemach zimą i nie tylko
Audi A3 Sportback - niemiecki hatchback ostry jak nigdy »
Toyota GR Supra - europejska wersja sportowej maszyny »
Toyota Proace City - fotografie dostawczaka »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć