Portal V10  »  Aktualności  »  Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011
Najlepsze silniki roku 2011

Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011

2011-05-25 - A. Miklewska     Tagi: Konkurs, Silniki
Zwycięzca może być tylko jeden, ale w tym wypadku zwycięzców mamy wielu, ponieważ najlepsze silniki wybierane były w 12 kategoriach (w tym w 8 klasach pojemnościowych). W finale ze zwycięzców wszystkich kategorii wyłoniono silnik roku 2011. Poczciwy TwinAir od Fiata okazał się wielkim wygranym i został silnikiem roku 2011. Został on także nagrodzony za najlepszy silnik poniżej 1,0 litra, za najlepszy debiut i najlepszy silnik ekologiczny. Jury złożone z 76 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata po raz drugi przyznało silnikowi Audi 2,5 TFSI nagrodę w kategorii najlepszy silnik 2,0-2,5 litra. 2,5-litrow silnik montowany w Audi RS3 Sportback oraz w TT RS Coupe i Roadster wyposażony jest w dwie kluczowe technologie Audi: turbodoładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa FSI. „To najlepszy, turbodoładowany silnik ostatnich lat. Ta jednostka oferuje po prostu wszystko: moment obrotowy, osiągi i wspaniały dźwięk. Nawiązuje do konstrukcji silnika samochodu Audi quattro, który odnosił spektakularne sukcesy w rajdach.”, tak swój wybór uzasadniło jury.
Nagrodę w kategorii najlepszy silnik 1,0-1,4 litra zdobył silnik 1,4 TSI Volkswagena. Dzięki podwójnemu doładowaniu turbosprężarką i kompresorem, jednostka 1.4 TSI uznawana jest za wyjątkowo mocną i efektywną.

„TSI oznacza w Volkswagenie drogę ku mobilności dbającej o zasoby naturalne i środowisko. W porównaniu z tradycyjnymi silnikami bezsprężarkowymi o znacznie większej pojemności skokowej, silniki TSI wykazują przez cały swój cykl życia, wyraźnie lepszy bilans zużycia paliwa i emisji substancji szkodliwych” - wyjaśnił Middendorf odbierając nagrodę w Stuttgarcie.W swoich klasach pojemnościowych zatriumfowały aż cztery silniki BMW Group. Cztero, sześcio- i ośmiocylindrowe jednostki zdobyły najwięcej nagród w prestiżowym, międzynarodowym konkursie.

Najlepszym silnikiem powyżej 4,0-litrów i silnikiem wyczynowym została V8-ka Ferrari.

Najlepsze silniki 2011 roku:
  1. Fiat 0,9 TwinAir (R2)
  2. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4)
  3. Ferrari 4,5 (V8)
  4. BMW 3,0 DI TwinTurbo (R6)
  5. Audi 2,5 Turbo (R5)
Najlepszy debiut:
  1. Fiat 0,9 TwinAir (R2)
  2. Nissan (układ z modelu Leaf)
  3. Ford 1,6 Turbo (R4)
  4. BMW Diesel 2,0l (R4)
  5. Porsche 3,6 Boxer Turbo (B6)
Najlepszy silnik ekologiczny:
  1. Fiat 0,9 TwinAir (R2)
  2. Toyota 1,8 Hybrid (R4)
  3. Nissan (układ z modelu Leaf)
  4. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4)
  5. Mitsubishi (układ z modelu iMiEV)
Najlepszy silnik poniżej 1,0 litra:
  1. Fiat 0,9 TwinAir (R2)
  2. Toyota 1,0 (R3)
  3. Hyundai/Kia 1,0 (R3)
  4. Smart Diesel 0,8 (R3)
  5. Mitsubishi 1,0 Turbo (R3)
Najlepszy silnik 1,0-1,4 litra:
  1. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4)
  2. Fiat 1,4 MultiAir Turbo (R4)
  3. Volkswagen 1,2 TSI (R4)
  4. Volkswagen 1,4 TSI Turbo (R4)
  5. Fiat-GM Diesel MultiJet 1,3 (R4)
Najlepszy silnik 1,4-1,8 litra:
  1. BMW 1,6 Turbo (R4)
  2. Alfa Romeo DI Turbo 1,75 (R4)
  3. Toyota 1,8 Hybrid (R4)
  4. Audi 1,8 TFSI (R4)
  5. BMW-PSA Diesel 1,6(R4)
Najlepszy silnik 1,8-2,0 litra:
  1. BMW Diesel 2,0 TwinTurbo (R4)
  2. Audi 2,0 TFSI II (R4)
  3. Audi 2,0 TFSI I (R4)
  4. Honda 2,0 i-VTEC (R4)
  5. BMW Diesel 2,0 (R4)
Najlepszy silnik 2,0-2,5 litra:
  1. Audi 2,5 Turbo (R5)
  2. Mercedes-Benz CDI 2,1 (R4)
  3. Subaru 2,5 Turbo (R4)
  4. BMW 2,5 DI (R6)
  5. Peugeot-Citroën-Ford Diesel 2,2 (R4)
Najlepszy silnik 2,5-3,0 litra:
  1. BMW 3,0 DI TwinTurbo (R6)
  2. BMW Diesel 3,0 TwinTurbo (R6)
  3. Porsche 2,9 DI (B6)
  4. VW/Audi 3,0 TDI (V6)
  5. Audi 3,0 DI Supercharged (V6)
Najlepszy silnik 3,0-4,0 litra:
  1. BMW 4,0 (V8)
  2. Porsche 3,8 (B6)
  3. McLaren 3,8 (V8)
  4. Porsche 3,4 (B6)
  5. Nissan 3,8 TwinTurbo (V6)
Najlepszy silnik powyżej 4,0 litrów:
  1. Ferrari 4,5 (V8)
  2. Mercedes-AMG 6,2 (V8)
  3. BMW 4,4 DI Turbo (V8)
  4. Porsche 4,8 Turbo (V8)
  5. Jaguar 5,0 Supercharged (V8)
Najlepszy silnik wyczynowy:
  1. Ferrari 4,5 (V8)
  2. Porsche 3,8 (B6)
  3. Mercedes-AMG 6,2 (V8)
  4. Nissan 3,8 TwinTurbo (V6)
  5. McLaren 3,8 (V8)



źródło: mototarget.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
6

Komentarze do:

Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011

Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011
84did 2011-05-25 15:36
mam zamiar sprawic sobie auto z tym 1,4 TSI Twincharger. Ostro sie napalilem na Polo GTI :-)
Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011
umar77 2011-05-25 18:46
Widać że silniki VW dalej mocno stoją szósty rok z rzędu wygrana w swojej kategorii to naprawdę coś do tego jeszcze w przedziale 1,0-1,4 na pięć miejsc trzy dla silnika VW musi oznaczać że są naprawdę dobre w kategorii ekonomi też nie jest źle lepsza jest tylko hybryda i mały 900cm silnik Fiata do tego R2 więc można uznać ten wynik za sukces silnika TSI
Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011
oiler 2011-06-10 20:32
Dupa. Najlepszy silnik to amerykanska V8 lub V10. Najwieksza wydajnosc.Najdluzsza zywotnosc. I tyle. Reszta sie nie umywa.
Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011
oiler 2011-06-10 20:36
Powaznie? napalic mozna sie na camaro,pontiaca GTO,chevy K5,czy willysa. Ale nie k..wa na polo.
ARON
Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011
ARON 2011-06-11 11:59
Niektórym wystarczy mało "koksu", aby rozgrzać się do czerwoności, byleby mieć duże ciśnienie... ;-) :-D Czy to jest zdrowe nie tylko u człowieka? Tak na boku: Twincharger powoli wypada z oferty VW bo się nie opłaca go produkować, jest zbyt skomplikowany (wyżyłowany) i tym samym może być awaryjny...no bo niby czego spodziewać się po małym silniczku z tak podkręconą mocą i na dodatek kompresorem oraz turbo w jednym? Nawet w tuningu (kilka lat temu propagowano, nie przyjęło się), sporcie motorowym praktycznie nikt nie stosuje takich tandemów There's no replacement for displacement - wbijcie to sobie do głowy, cudów nie ma - nie zatankujesz, nie pojedziesz, to nie wiatraki!
Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011
oiler 2011-06-11 22:28
Dokladnie o to chodzi. Ale zrozumienie tego wymaga lat doswiadczen . I stracenia sporej kasy na naprawy roznych wynalazkow.