Portal V10 » Aktualności » Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011
Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011
Zwycięzca może być tylko jeden, ale w tym wypadku zwycięzców mamy wielu, ponieważ najlepsze silniki wybierane były w 12 kategoriach (w tym w 8 klasach pojemnościowych). W finale ze zwycięzców wszystkich kategorii wyłoniono silnik roku 2011. Poczciwy TwinAir od Fiata okazał się wielkim wygranym i został silnikiem roku 2011. Został on także nagrodzony za najlepszy silnik poniżej 1,0 litra, za najlepszy debiut i najlepszy silnik ekologiczny.
Jury złożone z 76 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata po raz drugi przyznało silnikowi Audi 2,5 TFSI nagrodę w kategorii najlepszy silnik 2,0-2,5 litra. 2,5-litrow silnik montowany w Audi RS3 Sportback oraz w TT RS Coupe i Roadster wyposażony jest w dwie kluczowe technologie Audi: turbodoładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa FSI.
„To najlepszy, turbodoładowany silnik ostatnich lat. Ta jednostka oferuje po prostu wszystko: moment obrotowy, osiągi i wspaniały dźwięk. Nawiązuje do konstrukcji silnika samochodu Audi quattro, który odnosił spektakularne sukcesy w rajdach.”, tak swój wybór uzasadniło jury.
Nagrodę w kategorii najlepszy silnik 1,0-1,4 litra zdobył silnik 1,4 TSI Volkswagena. Dzięki podwójnemu doładowaniu turbosprężarką i kompresorem, jednostka 1.4 TSI uznawana jest za wyjątkowo mocną i efektywną.
„TSI oznacza w Volkswagenie drogę ku mobilności dbającej o zasoby naturalne i środowisko. W porównaniu z tradycyjnymi silnikami bezsprężarkowymi o znacznie większej pojemności skokowej, silniki TSI wykazują przez cały swój cykl życia, wyraźnie lepszy bilans zużycia paliwa i emisji substancji szkodliwych” - wyjaśnił Middendorf odbierając nagrodę w Stuttgarcie.W swoich klasach pojemnościowych zatriumfowały aż cztery silniki BMW Group. Cztero, sześcio- i ośmiocylindrowe jednostki zdobyły najwięcej nagród w prestiżowym, międzynarodowym konkursie.
Najlepszym silnikiem powyżej 4,0-litrów i silnikiem wyczynowym została V8-ka Ferrari.
Najlepsze silniki 2011 roku:
„TSI oznacza w Volkswagenie drogę ku mobilności dbającej o zasoby naturalne i środowisko. W porównaniu z tradycyjnymi silnikami bezsprężarkowymi o znacznie większej pojemności skokowej, silniki TSI wykazują przez cały swój cykl życia, wyraźnie lepszy bilans zużycia paliwa i emisji substancji szkodliwych” - wyjaśnił Middendorf odbierając nagrodę w Stuttgarcie.W swoich klasach pojemnościowych zatriumfowały aż cztery silniki BMW Group. Cztero, sześcio- i ośmiocylindrowe jednostki zdobyły najwięcej nagród w prestiżowym, międzynarodowym konkursie.
Najlepszym silnikiem powyżej 4,0-litrów i silnikiem wyczynowym została V8-ka Ferrari.
Najlepsze silniki 2011 roku:
- Fiat 0,9 TwinAir (R2)
- Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4)
- Ferrari 4,5 (V8)
- BMW 3,0 DI TwinTurbo (R6)
- Audi 2,5 Turbo (R5)
- Fiat 0,9 TwinAir (R2)
- Nissan (układ z modelu Leaf)
- Ford 1,6 Turbo (R4)
- BMW Diesel 2,0l (R4)
- Porsche 3,6 Boxer Turbo (B6)
- Fiat 0,9 TwinAir (R2)
- Toyota 1,8 Hybrid (R4)
- Nissan (układ z modelu Leaf)
- Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4)
- Mitsubishi (układ z modelu iMiEV)
- Fiat 0,9 TwinAir (R2)
- Toyota 1,0 (R3)
- Hyundai/Kia 1,0 (R3)
- Smart Diesel 0,8 (R3)
- Mitsubishi 1,0 Turbo (R3)
- Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4)
- Fiat 1,4 MultiAir Turbo (R4)
- Volkswagen 1,2 TSI (R4)
- Volkswagen 1,4 TSI Turbo (R4)
- Fiat-GM Diesel MultiJet 1,3 (R4)
- BMW 1,6 Turbo (R4)
- Alfa Romeo DI Turbo 1,75 (R4)
- Toyota 1,8 Hybrid (R4)
- Audi 1,8 TFSI (R4)
- BMW-PSA Diesel 1,6(R4)
- BMW Diesel 2,0 TwinTurbo (R4)
- Audi 2,0 TFSI II (R4)
- Audi 2,0 TFSI I (R4)
- Honda 2,0 i-VTEC (R4)
- BMW Diesel 2,0 (R4)
- Audi 2,5 Turbo (R5)
- Mercedes-Benz CDI 2,1 (R4)
- Subaru 2,5 Turbo (R4)
- BMW 2,5 DI (R6)
- Peugeot-Citroën-Ford Diesel 2,2 (R4)
- BMW 3,0 DI TwinTurbo (R6)
- BMW Diesel 3,0 TwinTurbo (R6)
- Porsche 2,9 DI (B6)
- VW/Audi 3,0 TDI (V6)
- Audi 3,0 DI Supercharged (V6)
- BMW 4,0 (V8)
- Porsche 3,8 (B6)
- McLaren 3,8 (V8)
- Porsche 3,4 (B6)
- Nissan 3,8 TwinTurbo (V6)
- Ferrari 4,5 (V8)
- Mercedes-AMG 6,2 (V8)
- BMW 4,4 DI Turbo (V8)
- Porsche 4,8 Turbo (V8)
- Jaguar 5,0 Supercharged (V8)
- Ferrari 4,5 (V8)
- Porsche 3,8 (B6)
- Mercedes-AMG 6,2 (V8)
- Nissan 3,8 TwinTurbo (V6)
- McLaren 3,8 (V8)
źródło: mototarget.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
6
Komentarze do:
Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011
Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011
84did 2011-05-25 15:36
mam zamiar sprawic sobie auto z tym 1,4 TSI Twincharger. Ostro sie napalilem na Polo GTI :-)
Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011
umar77 2011-05-25 18:46
Widać że silniki VW dalej mocno stoją szósty rok z rzędu wygrana w swojej kategorii to naprawdę coś do tego jeszcze w przedziale 1,0-1,4 na pięć miejsc trzy dla silnika VW musi oznaczać że są naprawdę dobre w kategorii ekonomi też nie jest źle lepsza jest tylko hybryda i mały 900cm silnik Fiata do tego R2 więc można uznać ten wynik za sukces silnika TSI
Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011
oiler 2011-06-10 20:32
Dupa.
Najlepszy silnik to amerykanska V8 lub V10.
Najwieksza wydajnosc.Najdluzsza zywotnosc.
I tyle.
Reszta sie nie umywa.
Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011
oiler 2011-06-10 20:36
Powaznie?
napalic mozna sie na camaro,pontiaca GTO,chevy K5,czy willysa.
Ale nie k..wa na polo.
Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011
ARON 2011-06-11 11:59
Niektórym wystarczy mało "koksu", aby rozgrzać się do czerwoności, byleby mieć duże ciśnienie... ;-) :-D Czy to jest zdrowe nie tylko u człowieka?
Tak na boku: Twincharger powoli wypada z oferty VW bo się nie opłaca go produkować, jest zbyt skomplikowany (wyżyłowany) i tym samym może być awaryjny...no bo niby czego spodziewać się po małym silniczku z tak podkręconą mocą i na dodatek kompresorem oraz turbo w jednym? Nawet w tuningu (kilka lat temu propagowano, nie przyjęło się), sporcie motorowym praktycznie nikt nie stosuje takich tandemów
There's no replacement for displacement - wbijcie to sobie do głowy, cudów nie ma - nie zatankujesz, nie pojedziesz, to nie wiatraki!
Podobne: Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011
KONKURS - zapas paliwa na rok może być Twój! »
Engine of the Year 2015 - poznaj zwycięzców »
Szlifowanie cylindrów czyli jak uratować zatarty silnik »
Konkurs Statoil DieselGold - oceń paliwo i wygraj cenne nagrody! »
Podobne galerie: Zdrowy silnik to zdrowe auto - przyznano prestiżowe nagrody za najlepsze silniki roku 2011
100 lat silników Opla »
Klasyczne brytyjskie samochody sportowe »
Audi A3 Sportback - niemiecki hatchback ostry jak nigdy »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter